וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי כנרת: זה כנראה המלון עם הנוף הכי יפה בישראל

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 17:57

הוא החל את דרכו בימי המנדט וכל ה"ההוז אנד הוז" נפשו בו, כולל בן גוריון ומדינאים מהעולם. עכשיו מלון גלי כנרת נפתח מחדש, אחרי "מייק אובר" של 50 מיליון שקלים, עם מסעדה של אסף גרניט ונוף שקשה לשבוע ממנו. ברוכים הבאים ל"בועה" של טבריה

מלון גלי כנרת המחודש/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

הכנרת הכחולה, הרי הגולן שממול וציונות שקורמת עור וגידים במדינה שבדרך - זה ודאי מה שראה דוד בן גוריון מהמרפסת בחדרו במלון גלי כנרת שבטבריה שנפתח לראשונה ב-1946. לא תמה, איפוא, שהמלון ששוכן ממש על שפת האגם, משך אליו את מיטב הסלבס של הפוליטיקה והצבא בזמנו.

עכשיו, 75 שנים אחרי שנפתח בימי המנדט, הוא עבר "מייק אובר" ב-השקעה של יותר מ-50 מיליון שקלים מתעתד למשוך את הסלבס החדשים של ישראל. ועם מה שהוא מציע, זו לא תהיה מלאכה קשה.

הכנרת ממלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הכנרת והגולן ברקע. הנוף ממלון גלי כנרת/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המלון עבר "מייק אובר" ב-השקעה של יותר מ-50 מיליון שקלים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טבריה - פספוס בן 2000 שנה

מאוד מעניין מה שקורה בטבריה בשנים האחרונות. מחד, היא הולכת ומתחרדת, סגורה בשבתות, פספסה בענק את חגיגות ה-2,000 להיווסדה בשנה שעברה (אירוע בקנה מידה עולמי שהיה מביא לפה מיליוני נוצרים, שהרי ישוע פעל בה והיא קדושה להם) והיא די עזובה ולעתים גם מלוכלכת. מאידך, צצים בה בשנים האחרונות מלונות יוקרה כמו סופיה, סטאי, יו בוטיק כנרת, מגדלא ועכשיו גם "גלי", שמציעים נופש איכותי מאוד שמביא לעיר עירוניים ממרכז הארץ, ולא רק, ליהנות ממה שיש לטבריה "להציע" - וזו הכנרת ונופיה וכל מה שיש במלון. "המלון הוא אכן בועה בתוך טבריה", מסבירה מנכ"לית גלי כנרת אושרת יואב, שמודעת למצב העיר וחוסר האטרקטיביות שלה עבור הישראלים. ולתוך הוואקום הזה נכנס המלון שהיא מנהלת, שמציע גם ספא גדול, מסעדת שף, מתקני בריכה לסוגיהם ולוקיישן נדיר. מיד נרחיב.

עוד בוואלה!

כבר בלי לינה קיבוצית: המהפך של מלון המשפחות בצפון

לכתבה המלאה
בריכה במלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הבריכה במלון. הכניסו לתוכה כותרות עמודים עתיקות/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
במלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הבר ברחבת הבריכה. פסל שהוא גם סככה מצלה (יצירה של האמן גלעד קינן)/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הבריכה שוכנת כמעט על שפת האגם/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

"טבריה היתה אהבתו הגדולה ביותר"

אבל עוד לפני הבועה, בימים שטבריה עוד היתה היסטורית, תמימה ויפה, הקימה חברת "אפריקה פלשתינה" את מלון גלי כנרת, שאותו תכנן הארכיטקט אהרון קמפינסקי. לוטה אייזנברג היתה מנכ"לית המלון, שפיתחה והפכה אותו לאבן (בזלת) שואבת לראשי המנדט בסיום תקופתו, והפכה אותו למלון המבוקש ביותר בצפון (לא שהיו הרבה). אולי ראתה בכנרת את זכרונותיה מהנופש המשפחתי במלון Villa d'Este שלגדות אגם קומו, באיטליה, עת היתה בת 16. כך או כך, עם הקמת המדינה המשיכו לבוא בשערי המלון סלבס הארץ ומהעולם, ראשי מדינות ואפילו או"מניקים שהשקיפו על קו הגבול. בין מנהיגינו הראשונים ששהו במקום, ניתן למנות את לוי אשכול, שמעון פרס, חיים הרצוג, וכן גם בן גוריון שזכה לסוויטה על שמו. במלון מספרים, שכשבן גוריון היה מגיע תמיד לחדר הקבוע שלו, פולה ולוטה היו מכינות לו את הביצים בדיוק כפי שאהב, ופולה היתה יושבת מחוץ לחדר כשהיה שונ"ץ (מלשון שנ"צ) כדי שלא יפריעו.

בד בבד, בתקופה שבה המלון שגשג, הגיעה לטבריה ב-1951 משפחת מורד מעירק עם חמשת ילדיה. אחד מהם היה יחזקאל, שגדל במעברת טבריה המוזנחת והפך לקבלן אמיד ואיש עסקים שאהב את עירו ותמיד פיתח אותה. את הונו הוא לא ירש אלא צבר בעמל רב, החל מעבודה במאפיה או במכירת קרטיבים באיצטדיון ובחוף. הוא חסך וקנה טרקטור והחל לעבוד בעבודות עפר. מכאן נסללה דרכו להפוך לקבלן עבודות עפר מצליח.

ב-2012 רכש יחזקאל את גלי כנרת מרשת מלונות רימונים, מקבוצת הכשרת הישוב, ב-92 מיליון שקלים. זהו לא המלון הראשון שהוא רכש וכבר ב-2009 קנה את מלון הולידיי אין ומתחם חמי טבריה מלב לבייב. בפברואר הקרוב ימלאו שנתיים למותו של יקיר טבריה, ובינתיים אחיו וארבעת ילדיו החכירו את המלון לקבוצת "ישראל קנדה מלונות" למשך 25 שנים. השבוע, נר ראשון של חנוכה, נחנך בטקס מרשים אולם על שמו במלון. "אבא אהב את הפשטות ולעזור לתושבים", אומרות בתו נירית, "וטבריה היתה אהבתו הגדולה ביותר".

מלון גלי כנרת 1962. באדיבות מלון גלי כנרת,
Since 1946. כך נראה מלון גלי כנרת ב-1962/באדיבות מלון גלי כנרת
מלון גלי כנרת 1962. באדיבות מלון גלי כנרת,
מלון גלי כנרת בשחור-לבן. חזית המלון לא השתנתה גם בשיפוץ/באדיבות מלון גלי כנרת
מלון גלי כנרת. באדיבות מלון גלי כנרת,
כבר אז נהגו האורחים לשבת על האגם ולתצפת על הנוף/באדיבות מלון גלי כנרת

מכוונים לאוכלוסייה ברמה גבוהה

ישראל קנדה מלונות היא מטאור בעולם הנדל"ן, שהתפשט לתחום הנדל"ן המלונאי. כרשת שהחלה לשלוח ידיים לתחום רק לפני שנתיים, היא כבר אוחזת בעשרה בתי מלון בארץ ובחו"ל (ביניהם לייק האוס טבריה, מלונות טמרס - ווסט אשדוד ותל אביב, דניאל ים המלח - וסוליי בוטיק אילת), כשהיא עושה בחירה נכונה בלוקיישנים ובמלונות שזקוקים למייק אובר רציני. כזה הוא למשל, מלון נופי גונן בעמק החולה (בשיתוף קיבוץ גונן), שממלון קיבוצי ישן הפך לכפר נופש עם חדרים בשיק נוסטלגי של הסיקסטיז והסבנטיז.

מי שמנהל את רשת המלונות של הקבוצה (ושותף ב-20 אחוזים ממנה) הוא ראובן אלקס, שלו עבר מפואר בניהול מלונות ארצנו, ביניהם של רשת מלונות פתאל. לדבריו, בגלי כנרת בונים על כך שמחצית מהאורחים יגיעו מתיירות נכנסת, והוא אינו חושש מההגבלות האחרונות שעצרו את כניסת התיירים לישראל. "יש ירידה בהזמנות וביטולים, אבל זה זמני ואנחנו בהחלט מכוונים לאוכלוסייה ברמה גבוהה שיכולה לשלם 350 דולרים ללילה ויותר", הוא אומר.

ואכן, מחירי הלינה ב-123 החדרים המשופצים במלון משתנים. בחיפוש באתר השבוע שערכנו לדצמבר וינואר, מצאנו חדרים החל מ-900 שקלים ללילה לזוג באמצ"ש כולל ארוחת בוקר, ועד החל מ-2,500 שקלים ללילה בסוויטת בן גוריון, הנחשבת ליקרה ביותר. לא זול, אבל בהחלט יש מלונות שמציעים מחירים גבוהים יותר ורמה גבוהה פחות.

מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סוויטת בן גוריון. עיצוב קלאסי של פעם עם חידושים מודרניים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מולטון בראון פוגש ברזים מוזהבים ומפיץ ריח יוקרתי. חדר האמבטיה בסוויטה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
על העיצוב - קבלו את סער צפריר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

המעצב שמעולם "לא עשה" מלון בישראל

על עיצוב המלון אחראי סער צפריר, שנחשב למעצב-על שחי שנים באמסטרדם. "הוא מעולם לא עשה מלון בישראל וקשה לתפוס אותו", מתגאה אלקס בהישג שלו, ובהחלט ניכר כי עבודת העיצוב מרגשת את העין. נתחיל בריהוט בלובי שמשלב בין כסאות חבלים דמוי נבל, דרך עציצים גדולים וירוקים עם מנורות לבנות ומוזהבות, ספרייה גדולה עם אגרטלים, ספרים ושאר פסלים וחפצים אקלקטיים. כל זאת מונח על פרקט עץ שמתכתב עם מאווררי תקרה מעץ אף הם. אותם מאווררים נמצאים גם בסוויטה של בן גוריון ובשאר החדרים - מי היה מאמין שמאוורר תקרה יכול להיות פרט עיצובי שתורם לאווירה?

אם כבר בסוויטה של בן גוריון, זהו כנראה החדר עם הנוף היפה ביותר ממלון בישראל. המרפסת הענקית שמשקיפה אל האגם, בשילוב הבריכה, שבילים הליכה לבנים שמתמזגים במדשאות והדקלים שנשתלו - מעניקים מראה שקשה לשבוע ממנו. נסו את המראה הזה בזריחה, שבה שמיים ורדרדים מעל דרום הגולן - ותקבלו חוויה מפעימה לא פחות. ושקט, המון שקט.

מעבר לכך, בחדר האמבטיה בסוויטה מקלחון וגם אמבט עגול וגדול, ולמרות שהוא יפה עיצובית, הוא פחות פרקטי ונוח שימושית והישיבה כמו בתוך ספל קפה. גם הצינור של הטוש לא גמיש מספיק ומתכוונן, אבל מה נלין על צרות של עשירים. לצד זאת, בקבוקני סבון וטיפוח של Molton Brown בשילוב של Sabon משרים ריח טוב על הגוף ובחלל האוויר. בכלל, ריח הוא כל כך חשוב לחוויה, ובסוויטה הונחו שני מפיצי ריח (בכניסה ובחדר האמבטיה), שמעניקים תחושה וריח יוקרתי ובהשקעה די קטנה (לידיעת המלונאים). מה שעוד מעניק תחושה נעימה, הם חלוקי מסאז' מבד פיקה, לא מבד מגבת עבה ומסורבל, שמחכים בארונות העץ. בחירה טובה.

החלוק מוריד אתכם הישר לספא GALEI, והכניסה אליו היא כמו פסיעה לתוך גן עדן שבו כאילו מתתם ועברתם לעולם של וילונות לבנים ואור סגול - רק חסרה בת קול שתקרא בשמכם. ואז, על ספת הממתינים, היא באה וקראה לכם להיכנס לעיסוי. בספא מנעד רחב של טיפולים (משבדי קלאסי, דרך "קתרזיס" ועד "שירת הסירנה" - 799 שקלים ל-140 דקות), אבל גם מי שלא נרשם לעיסוי יכול ליהנות מסאונה רטובה, סאונה יבשה ובעיקר ג'קוזי ענק וחם לימים הקרירים בגליל, וגם בלילות. רק כדאי להדליק בו תאורה כשמחשיך.

מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אקלקטיקה של חפצים במעין ספרייה בלובי הגדול/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כסאות "נבל" בלובי המלון, בשילוב תאורה נעימה לעין/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
ספא במלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כמו לפסוע לתוך לגן עדן. ספא GALEI/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

לזכות בלוטה

את הבום העיצובי מקבלים כשחוצים את הלובי, ועוברים דרך אחת מהקשתות המקוריות של המלון - או אז מגיעים למסעדת "לוטה" (על שם אותה לוטה המנכ"לית) של אסף גרניט וחבריו לקבוצת "מחניודה".

גלים ירוקים עולים מעמודי התמך של המסעדה ומאיימים להתנפץ עליך, כשאתה נשאר מהופנט. המסעדה (הכשרה) פתוחה אל הכנרת מחד ומהצד השני אל המטבח, שבו הטבחים הצעירים ומגובשים של גרניט שרים, צועקים ומרימים צ'ייסרים כאילו היו בפרק של "הטבח". נחמד, ואז הגיע האוכל.

התפריט בלוטה כולל הרבה מוצרי גלם מקומיים, כמו דגת הכנרת, חצילים, זעתר, טחינת "אל ארז" וירקות בלאדי. מאפה קאדה טברייני (56 שקלים) עם מנגולד ובצל מקורמל לצד ירקות וטחינה פשוט נמס בפה. מנת "סרדין כנרת" (72 שקלים) הכילה סרדינים, שהמלצר נשבע שגרניט עצמו הלך לראות איך דגים אותם, וגם היא היתה להיט. בין המנות העיקריות קלסונס ארטישוק ירושלמי (68 שקלים) היה פשוט חוויה, לעומת הריזוטו פריקי חצילים (82 שקלים) שהיה בינוני לטעמי וגם מנה קטנה ולא משביעה. הקוקטיילים, ויש כמה בתפריט, היו נחמדים, לא יותר, ומבין חמשת הקינוחים (60-50 שקלים ליחידה), "קנאפה של שקרנים" שבה קדאייף, פטייסיר פיסטוק וגלידת ורדים היה מיוחד.

גם ארוחת הבוקר היא משהו שטרם טעמת במלון בישראל או בעולם. שרשרת של מזאטים וסלטים מיוחדים (כמו ג'עלה עשבים וסלרי ויוגורט, טאבולה כרובית או חומוס גלילי חם), בשילוב שקשוקה טבריינית (מעולה), בורקס פינוקים או פנקייק לחוח כעיקריות נתנו טוויסט לבראנץ' עם כבוד רב. אבל אם אתם צריכים לבחור מנת בוקר אחת, תעשו לעצמכם טובה ותלכו על קובנה בנדיקט - תבשיל מנגולד מהרמה, הולנדייז זעתר וביצה עלומה. יכולתי לבלוס אותה עוד ועוד...

מסעדת לוטה במלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מסעדת "לוטה" (Lotte), על שם לוטה אייזנברג שהיתה המנכ"לית הראשונה של המלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מסעדת לוטה במלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
חציל Coal Office. מנת הומאז' למסעדת "שבור" של גרניט בפריז/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מסעדת לוטה במלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פשוט חוויה. קלסונס ארטישוק ירושלמי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
seperator

מלון גלי כנרת מחדש את ימיו, ואת חדריו, כקדם. הלוקיישן שלו נהדר, למרות שהוא אוחז בחוף פרטי (קטן אומנם, אבל פרטי) משלו, שהרי חופי הכנרת צריכים להיות פתוחים לכולנו. שם גם חונה סירה שהאורחים יכולים לשכור עם סקיפר לסיבוב באגם (1,600 שקלים לשעתיים). לצד זאת, מדובר בשדרוג גדול מאוד לטבריה ההולכת ודועכת בדמות מלון עם עיצוב שטרם נראה בישראל, מסעדה שמשדרגת את הקולינריה בצפון לרמה גבוהה מאוד ומאפשרת אסקפיזם כאילו אתם באגם קומו באיטליה. אז כן, גם לטבריה יש בועה משלה.


הכותב היה אורח של מלון גלי כנרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully