וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה מה שיציל את טבריה? אושרו 50 מיליון שקלים לפיתוח התיירות בעיר

21.6.2020 / 12:29

טבריה "חטפה" חזק בעקבות משבר הקורונה, שעצר את התיירות הצליינית אליה מחו"ל. היום אושרה תוכנית ממשלה שתזרים לה 50 מיליון שקלים לפיתוח ועידוד התיירות. גם ה"טיבריום" המיותר אמור לשוב. זה מה שיציל את העיר שמתחרדת וסגורה בשבת?

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: תומר לוי

בווידאו: אוטובוס השבת של טבריה יצא לדרך

מזה שנים טבריה מוזנחת והיתה יכולה להיות הריביירה של ישראל, אבל כשהיא סגורה בסופי שבוע די קשה לקיים בה תיירות, בטח מחו"ל. משבר הקורונה כמובן שלא פסח על העיר היושבת על האגם הלאומי, ואף הרע את מצבה.

עם זאת, היום (ראשון) אושרה בממשלה הצעה שתקצה לטבריה למעלה מ-50 מיליון שקלים לעידוד התיירות בעיר. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "זאת תוכנית שכוללת מענקים לעסקים קטנים, בניית תוכנית מקיפה לפיתוח התיירות, מתן תמריצים לשיפור בתי מלון ותקציב לפיתוח העיר. אני מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה ונעודד בה גם את הכלכלה וגם את התיירות".

שר התיירות אסף זמיר, אמר: "טבריה חייבת סיוע מיידי כדי להתחיל להתאושש מהמשבר. ענף התיירות בעיר נפגע בצורה חסרת תקדים ועלינו לנקוט בכל הצעדים האפשריים על מנת לאפשר לו לצמוח מחדש. המענק יאפשר לעיר להתמקד בהרחבה, בניית תכנית אב להמשך ושיפור תשתיות התיירות בטבריה. נמשיך לדאוג לפעול כדי להוריד את אחוזי האבטלה בעיר ולשפר את מצבה הכלכלי".

טבריה הכנרת. Shutterstock, ShutterStock
טבריה הכנרת/ShutterStock, Shutterstock

שובו של ה"טיבריום". האומנם?

התוכנית תכלול את הנושאים הבאים:
1. מענקים מיוחדים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן להסבת מבנים לבתי מלון - 20 מיליון שקלים. מטרתם של המענקים המנהליים היא לעודד יזמים לבנות בתי מלון חדשים בעיר, או לחילופין לבצע הסבה של מבנים קיימים לבתי מלון. הקמתם של בתי מלון חדשים בעיר תוביל לשיפור המוצר התיירותי ולגיוונו בכל האזור, לרבות כניסה של מלונות קונספט, מלונות מטיילים, מלונאות עממית והוסטלים, וכן תעודד פיתוח אטרקציות וכניסה של רשתות ארציות ובינלאומיות. הפרוייקטים יקדמו תחרות בענף התיירות בעיר, שתעודד את שיפור השירותים, השקעה בתחזוקה איכותית יותר ושידרוג החדרים.

2. סיוע בגיבוש תכנית אב לתיירות לפיתוח העיר טבריה. משרד התיירות ייסע לעיריית טבריה לגבש תכנית אב תיירותית במימון של 90% משעות הייעוץ המקצועיות במגוון תחומים - שיווקי, כלכלי, סטטורי וכדומה.

3. שיקום, שדרוג והתאמת מיזם ה"טיבריום" (מופע מים בכינרת) לשנת 2020 - 5 מיליון שקלים. במתקן להפעלת מזרקות מים הושקעו על ידי חמ"ת של משרד התיירות, 7 מיליון שקלים והוא פעל מ-2010 עד 2013, עת טבע במים עקב עליית הכנרת, ומאז הפך למעין פיל לבן ומיותר.

4. פעולות לשיפור פני העיר, לרבות שדרוג תשתיות, ניקיון ותחזוקה באזורי התיירות בעיר. סך הכל - 6 מיליון שקלים.

5. הקמת יחידת תיירות עירונית שתפעל לעריכת אירועי תרבות ייחודיים, מיתוג ושיווק העיר ותנהל באופן שוטף את מכלול המוצר התיירותי בעיר טבריה. סך הכל - 15 מיליון שקלים. יחידה זו תעסוק בין היתר בהפקה, בקידום ובשיווק אירועים רבי-משתתפים ובהליכי שיווק, מיתוג עירוני ופרסום. אירועים הם אמצעי באמצעותו ניתן למשוך קהל תיירים גדול לעיר ולסייע במיתוגה החיובי של העיר.

6. סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה. סך הכל - 1.9 מיליון שקלים. העסקים הקטנים והבינוניים, כמו גם כלל המגזר העסקי, נפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה. אולם, כאשר מדובר בעיר תיירותית כטבריה, מידת הפגיעה היא רבה יותר ויש צורך לתמוך בעסקים רבים יותר ובאופן מעמיק יותר. על כן, יוקצה תקציב ייעודי לתגבור פעולתה הכללית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בסיוע לעסקים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully