וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחש ששוחה ועד האמירויות: 5 הכתבות שהכי אהבתם ב-2020

29.12.2020 / 9:28

השנה המוזרה הזו הביאה לצריכה גדולה של תוכן תיירותי, מעין אסקפיזם שבו יכולנו "לטייל" דרך המסכים בארץ ובעולם, למרות הסגרים שנכפו עלינו. מצימרים ליד נחלים ועד חופשה באמירויות - הנה חמש כתבות התיירות שהכי אהבתם השנה

נחש צפע מצוי שוחה בבריכת דגים בעמק המעיינות/צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע

שנה הזויה מסתיימת, בטח לענף התיירות וההשפעה עליו בעקבות נגיף הקורונה. אין ספק שהתיירות בעולם ובארץ תשתנה (וכבר משתנה) ותעבור התאמות בתחומים רבים - מטיסות, דרך בתי מלון ועד בחירת יעדים.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!
ואחרי הפייס שלנו אתם בטח כבר עוקבים

ועם זאת, השנה המוזרה הזו הביאה עמה גם צריכה גדולה יותר של תוכן תיירותי, מעין אסקפיזם שבו יכולנו "לטייל" דרך המסכים באתרים השונים וברשתות חברתיות, למרות שהיינו "תקועים" בארץ או בסגר כזה או אחר. לא מעט מהכתבות הכי נקראות בוואלה! תיירות השנה עסקו בטבע הישראלי, בנושא הקורונה והחופשה שלנו, בצימרים שהיו מבוקשים מאוד על חשבון המלונות וכמובן - איחוד האמירויות.

הנה חמש הכתבות שהכי אהבתם השנה.

5. צימרים ליד נחל: לצאת מהבקתה לתוך המים

בחופשת הקיץ, בין סגר אחד לשני, עוד יכולנו לטייל ולנפוש קצת בארץ כשיעדי חו"ל היו סגורים עבורנו. בעוד רוב בתי המלון נשארו סגורים עקב מגבלות הקורונה, דווקא הצימרים התמלאו והיו מבוקשים ביותר.

ואם כבר צימר, לא כדאי שיהיה איזה מעיין או נחל בסביבה? אז כתבת הצימרים שנמצאים במרחק נסיעה/הליכה קצרה ממקורות מים בארץ היתה פופולרית מאוד, ובה רשימה של תשעה צימרים ליד נחלים - פשוט לקום בבוקר ולצאת לטיול ישר מהבקתה. רלוונטי בכל עת.

לכתבה המלאה

עוד בוואלה!

עקפנו אפילו את ניו זילנד: ישראל בדירוג המדינות הטובות בעולם ב-2020

לכתבה המלאה
בקתת מטיילים צימר בישוב מצפה הילה. מור אסאל, אתר רשמי
בקתת מטיילים בגליל, ליד נחל כזיב/אתר רשמי, מור אסאל

4. ביטול חופשה בגלל הקורונה: כך תקבלו את הכסף בחזרה

כשהקורונה רק פרצה לחיינו, ויותר ויותר חברות תעופה ביטלו את טיסותיהן מאירופה לישראל, נותרו אלפי ישראלים תקועים עם כרטיסים וחבילות נופש. בדיוק אז, בתחילת חודש מרץ, אלפים כבר היו מוכנים לחופשת פסח והאביב בעולם עם "כרטיסים ביד" ואז הגיעה הבשורה שכל מי שיחזור ארצה, ייאלץ להתמודד עם בידוד של שבועיים.

החלה פניקה לא קטנה בקרב רוכשי הטיסות, שלא ידעו מה יעלה בגורל החופשה שלהם, שלעיתים עמדה על סכום של אלפי דולרים: האם הם יוכלו לקבל את כספם בחזרה? מהן הזכויות של הנוסעים? האם יש הבדל בין הזמנת טיסה בחברה ישראלית לחברה זרה? על כל השאלות האלו ועוד ניסינו לתת תשובות בכתבה שעברה לא מעט גם ברשתות החברתיות.

לכתבה המלאה

אילוסטרציה מטוסי ה-737-900 של חברת אל על. יח"צ,
מטוסי אל על עומדים בתקופת הקורונה/יח"צ

3. תגידו שלום: המלונות הכי שווים באיחוד האמירויות

הגחל הלוהט של חו"ל השנה הוא כמובן נרמול יחסים עם איחוד האמירויות הערביות, מה שגירה את בלוטות החשק של התייר הישראלי, שמיד החל להתעניין בחבילות נופש, טיסות ומלונות בדובאי ואבו דאבי.

עד מהרה החלו להופיע כתבות שסיפרו על כל מה שיש לשני היעדים הללו להציע לישראלים, ובעיקר כתבה אחת שנקראה מאות אלפי פעמים: המלונות הכי שווים באיחוד האמירויות. הכתבה סקרה את המלונות הכי שווים במדינה, ביניהם בורג' אל ערב, הידוע כמלון 7 כוכבים היחיד בעולם, וכמובן מלון אטלנטיס דה פאלם שהוקם על האי המלאכותי ג'ומיירה.

לכתבה המלאה

מלון אטלנטיס דה פאלם, דובאי. GettyImages
אחד המלונות המפוארים שנבנה על אי מלאכותי. מלון אטלנטיס דה פאלם, דובאי/GettyImages

2. הושגה פשרה: חלק מהנחל הכי יפה בארץ יפתח לציבור

המאבק על פתיחתו של נחל האסי, שעובר בתוך קיבוץ ניר דוד בעמק המעיינות, סיפק חומר רב לכתבות השנה. נושא השבת משאבי הטבע לציבור, ומאידך ערעור על אורחות החיים של תושבי הקיבוץ, הפך לטעון מאוד ואף הגיע לבית המשפט.

אולם באוגוסט השנה דיווחנו כאן, כי הושגה פשרה בין מארגני המחאה, בראשם תושבי בית שאן, לבין אנשי הקיבוץ וחלק מהנחל הכי יפה בארץ יפתח לציבור. לפי הפשרה שהושגה בין הצדדים, תיפתח רצועה מהנחל לציבור על פי כל כללי הקורונה ושמירת המרחק. עם זאת, חלק מהמוחים התנגד למתווה שהושג, לדבריהם, "מעל לראשם" והם דורשים את "שחרור" הנחל כולו לטובת האזרחים. טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא, אבל אין ספק שהוא עוד צפוי להיות מעניין, כפי שגם מספרים מאות התגובות שבכתבה.

לכתבה המלאה

נחל האסי נחל עמל ניר דוד. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המאבק עוד לא תם. נחל האסי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

1. פחד אלוהים: צפו בנחש צפע שוחה בעמק המעיינות

הכתבה הכי פופולרית השנה במדור התיירות עסקה באחד הפחדים של כולנו (בטח בטיול) - מפגש עם נחש. ביולי השנה תועד נחש צפע ארסי, מהנחשים הארסיים והנפוצים בישראל, כשהוא מחפש מקום מסתור מהשמש הקופחת.

הוא מצא אותו בבריכת דגים ליד קיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות, ותועד כשהוא שוחה בפיתולים כמו דג במים. "הצפע משתמש במחילות נטושות שמתחת לקרקע וכפי שאנחנו רואים בתיעוד המיוחד הזה, הוא שחיין מעולה", סיפר בכתבה עמיר בלבן, מנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע. "פעמים רבות הצפע אורב בין הסלעים בבריכות הדגים לעופות מים וחולדות ואפילו לגורים של נוטריות. כיוון שאנחנו רואים אותו במים, ללא אבק, אפשר להתרשם מצבעי האזהרה והדגם המיוחד על הראש והגב, בולט במיוחד".

לכתבה המלאה

נחש צפע מצוי שוחה בבריכת דגים בעמק המעיינות - גיף. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע, רשות העתיקות
"הוא שחיין מעולה". הצפע בבריכת הדגים בעמק המעיינות/רשות העתיקות, לירון שפירא, החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully