וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: חלק מהנחל הכי יפה בארץ יפתח לציבור

11.8.2020 / 10:51

נחל האסי בעמק המעיינות, שעובר בתוך קיבוץ ניר דוד והיה נגיש רק לחבריו ואורחי הצימרים שבו, יפתח כבר ממחר לציבור, כלומר חלק קטן ממנו. לעת עתה הכניסה תהיה ללא תשלום ותותר בהרשמה מראש

נחל עמל נחל האסי ניר דוד עמק המעיינות/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

ממחר יהיה ניתן לטבול בנחל האסי: אחרי שנים של מאבק הושגה אמש (שני) פשרה בנוגע לאחד הנחלים הכי יפים בישראל שנמצא בעמק המעיינות.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

הנחל, ששמו העברי "נחל עמל" ועובר בתוך קיבוץ ניר דוד, היה נגיש רק לחברי הקיבוץ ואורחי תיירות ניר דוד, מה שגרם למחאה גדולה מצד אזרחים רבים, בראשם תושבי בית שאן הסמוכה, שב-2015 גם הגישו תביעה לבית משפט השלום בבית שאן נגד הקיבוץ שמנע מאזרחים גישה לנחל.

אחרי חודש ימים שמנהלי המאבק לא הסכימו להידברות עם הקיבוץ, הגיעו ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין והנהלת קיבוץ ניר דוד לפשרה "מעל ראשיהם" של מנהל המאבק. "הם היו מאוהבים במאבק ולא רצו להגיע לפשרה", אומר אחד הגורמים המעורה בעניין. "זו מעורבות אזורית שהובילה ולא המחאה עצמה", הוא מוסיף.

לפי הפשרה שהושגה בהתערבות הגורמים הנ"ל, תיפתח רצועה מהנחל לציבור על פי כל כללי הקורונה ושמירת המרחק.


 

ניר דוד נחל האסי נחל עמל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
רק התושבים ותיירי ניר דוד נהנו ממנו עד כה. נחל האסי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

"רוצים לראות גם את ילדינו, חיים בשכנות טובה"

נחל האסי נובע ממעיין עין עמל שבסחנה, כשבדרך הוא חוצה את קיבוץ ניר דוד ואת בתיו ששוכנים על שתי גדות הנחל עד למפגשו עם נחל חרוד. הרצועה ש"תוחזר" לציבור נמצאת ליד מרכז הספורט של ניר דוד, ואנשי ניר דוד מתארגנים לקבל מטיילים כבר ממחר, ומכינים שילוט מותאם, שירותים ופחי אשפה. היום כבר נפתחה ההרשמה מראש לאלו שמבקשים להגיע לרצועה ש"הופשרה".

"משהו גדול מתרחש כאן", אומרים שני ראשי הרשויות בהודעה המשותפת עם הנהלת הקיבוץ. "אנחנו פועלים לקידום וביצוע תכנית אזורית כוללת של הזרמת 'מי האסי' לבית שאן, תוכנית  אשר תצמיח כאן את הדור הבא לערכים של שותפות, וסולידריות אזורית. לא ניתן יד למאבקים ואלימות באזור. אנחנו מובילים שותפות ודרך, וכך אנו רוצים לראות גם את ילדינו, חיים בשכנות טובה ובשיתוף מלא. יחד אנחנו מביאים תקווה ובשורה שיתנו מענה אזורי ואפשרויות לפיתוח התיירות לטובת כל תושבי האזור ועם ישראל כולו. אנו מקווים כי הפיתרון שהושג יביא להרגעת הרוחות והפסקת האלימות".
 
לצד קידום התכנית הגדולה להזרמת מי האסי לעיר בית שאן ופיתוח נחל חרוד עם משרדי הממשלה, נפגשו אתמול ראשי הרשויות עם שלמה גלזר - יו"ר קיבוץ ניר דוד - לפגישה שבה סוכם כי רצועה מנחל האסי, בסמוך למרכז הספורט ע"ש הולצר בישוב, תיפתח לציבור כבר בימים הקרובים.

הכניסה לרצועת הנחל תהיה ללא תשלום ובאחריות תיירות ניר דוד, תחת מגבלות הקורונה (מרחק פיזי, כמות אנשים, שעות פעילות) בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ובהרשמה מראש באתר.

עוד בוואלה!

נחל האסי: המקום הכי יפה שאתם פוסחים עליו בדרך לצפון

לכתבה המלאה
ניר דוד נחל האסי נחל עמל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
החלק היפה הזה ישאר בתוך הקיבוץ. נחל האסי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

עד 50 איש ביום בנחל

"זו הסכמה של הנהלת ניר דוד ומשהו שהושג בתמיכתם, והם מבינים שצריך להקצות חלק מהנחל", אמרה לוואלה! תיירות אופירה שגב, דוברת המועצה האזורית עמק המעיינות. לדבריה, בקטע שהוחזר לציבור יש מקום לשבת וניתן לטבול למרות שהרחצה לא ממש מותרת באסי. "זה לא חוף מוסדר, אבל יש גישה לאסי וזה מה שחשוב", היא מסכמת.

חלי יעקבס מנכ"לית תיירות ניר דוד, אמרה "כאזרחית אני מודאגת כי ראיתי איך האסי הוא חלק מאירוע יותר גדול שבו נפגשות אג'נדות שונות, וכולם מדברים על הכאבים שלהם, וכל נושא הפוליטיקה והזהויות הופך לקרב. ניסיתי אישית לפנות למארגני המחאה והם לא רצו להידבר, ואמש הם נזכרו אבל זה היה מאוחר מדי וזה נתן הרגשה שמחפשים מלחמה. אבל קיבוץ ניר דוד, ראש העיר בית שאן והמועצה האזורית החליטו שיהיה פתרון".

הכניסה לאסי תהיה מבוקרת ובהרשמה מראש של עד 50 איש בגלל אילוצי הקורונה, וכאמור, לעת עתה ללא תשלום. "מישהו בסוף מישהו יצטרף לממן הצלה, ניקיון והסדרה של המקום", מסבירה יעקבס על ההיתכנות העתידית לגביית דמי כניסה, ואנו מקווים שאנשים ישתפו פעולה וישמרו על המקום נקי".

נחל האסי נחל עמל ניר דוד. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
החלק היפה של הנחל עובר בין בתי ניר דוד. האסי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
נחל עמל בקיבוץ ניר דוד. שלומי מישלי, באדיבות אתר "פיקיוויקי",
מי הנחל ידועים כצלולים ובעלי גוון טורקיז/שלומי מישלי, באדיבות אתר "פיקיוויקי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully