וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאגן בטיסת יונייטד איירליינס, לאחר שנוסע מת מקורונה במטוס

נוסע שלא הצהיר שהוא חולה בקורונה, עלה לטיסת יונייטד איירליינס מאורלנדו ללוס אנג'לס, אבל החל להזיע עד שחדל לנשום בטיסה. נוסעים ביצעו בו החייאה, אבל כלום לא עזר והוא מת בטיסה

בווידאו: בריטניה נכנסת לגל חדש של הגבלות בעקבות מוטציה של הקורונה/צילום: רויטרס

דרמה גדולה התרחשה ביום שני בשבוע שעבר בזמן טיסה 591 של יונייטד איירליינס מאורלנדו, פלורידה, ללוס אנג'לס, שנאלצה לנחות בניו אורלינס, לאחר שנוסע שנמצא חיובי לקורונה, מת במהלך הטיסה.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

צילומים מהטיסה שפורסמו באתר החדשות השונים בעולם, מראים את הנוסעים מבצעים החייאה בנוסע שלא היה מסוגל לנשום, רעד והזיע כשחלק מהנוסעים צייץ בטוויטר לפני ההמראה כי הם ראו את הנוסע מתקשה לנשום לפני ההמראה מאורלנדו.

חברת יונייטד, שכידוע מפעילה טיסות גם בין ישראל למספר יעדים בארה"ב, מאמינה שהנוסע שיקר בעת הצ'ק-אין כשנשאל אם יש לו תסמינים של הנגיף.

צפו בהחייאה לנוסע במטוס

אחרי שעת טיסה, הנוסע חדל מלנשום

הנוסעים המבוהלים שישבו באזורים שונים במחלקת התיירים הצפופה, תיעדו את הדרמה שבה היו מעורבים גם פרמדיקים שניסו להחיות את הנוסע, שמותו נקבע זמן קצר לאחר נחיתת החירום בניו אורלינס.

חובשים שהורשו לעלות לאחר שהמטוס נחת, ניסו להצילו בעוד אשתו גילתה לכמה נוסעים שבעלה הראה סימנים של חולי בנגיף בשבוע האחרון, לאחר שאיבד את חוש הטעם והריח.

לאחר שמצבו של הנוסע התדרדר במהירות, הקברניט החליט לבצע נחיתת חירום על מנת שהחולה יקבל טיפול רפואי. אולם קצת יותר משעה לתוך הטיסה, הנוסע שישב במושב 28D חדל מלנשום. הצוות שאל אם יש רופאים על המטוס, ומספר נוסעים קמו לעזור. חלקם פירטו כיצד במהלך החייאה ניתן היה לשמוע את עצמותיו נסדקות במהלך דחיסות החזה שלו, לפני שהחל להכחיל.

טוני אלדפה היה אחד מהנוסעים שעזרו לבצע החייאה באיש. "קמתי ממקום מושבי והודעתי להם 'היי, אני יודע החייאה' ושאלתי אם צריך עזרה נוספת? ושאני יכול לעזור בלחיצות בחזה", אמר לאתר TMZ האמריקני. לדבריו, עד שהגיעו כוחות ההצלה למטוס, עברו כ-45 דקות. "לא הייתה הנשמה מפה לפה בכלל, כי על הפה היתה לו מסכת חמצן מהמטוס, אז רק לחצנו על החזה ואז ברגע שמצאנו שקית רפואית שנשמרה על הסיפון השתמשנו בה כמו בשקית אמבו להנשמה".

עוד בוואלה!

מתחסנים ומטיילים? כיצד ומתי ישפיע חיסון הקורונה על עולם התיירות

לכתבה המלאה
נוסע מת מקורונה בטיסת יונייטד איירליינס. צילום מסך TMZ, צילום מסך
הנוסעים ניסו להציל את הנוסע, בעוד אשתו גילתה שבעלה יש סימנים של הנגיף/צילום מסך, צילום מסך TMZ

"ביליתי את שארית הטיסה בשתן של אותו האיש"

ביום שבת האחרון, אדלפה כבר צייץ בטוויטר שלו פרטים נוספים על האירוע. "הכרתי את הסיכונים הכרוכים בביצוע החייאה למישהו שיש לו קורונה, אך בחרתי לעשות זאת בכל מקרה. שוחחתי עם אשתו של הנוסע על ההיסטוריה הרפואית שלו והיא מעולם לא הזכירה שהוא חיובי, היא אמרה שהוא אמור לערוך בדיקה בלוס אנג'לס", כתב.

"ביליתי את שארית הטיסה מכוסה בזיעה שלי ובשתן של אותו האיש. מאז הפכתי לסימפטומטי בעצמי ומחכה לתוצאות הבדיקה השנייה שלי. עד כה לא פנתה אליי חברת התעופה או המרכז למניעת מחלות. במבט לאחור לא הייתי משנה את פעולותיי, אך יתכן שהייתי נידש לעזור קודם, היות ויש לי את הידע, ההכשרה והניסיון לעזור, לא יכולתי לשבת בחיבוק ידיים ולראות מישהו מת".

נוסע מת מקורונה בטיסת יונייטד איירליינס. צילום מסך TMZ, צילום מסך
"עד שהגיעו כוחות ההצלה למטוס, עברו כ-45 דקות"/צילום מסך, צילום מסך TMZ

בזמן שאשתו של הנוסע המת דיברה עם שירותי הרפואה בניו אורלינס, היא הודתה כי בעלה נמצא חיובי לנגיף הקורונה, כלומר סביר להניח שהוא שיקר בעת ביצוע הצ'ק-אין לטיסה.

לאחר הורדת הנוסע המת בניו אורלינס, מושבו הוצא מהמטוס, והבואינג 737-900 ובו 179 איש המשיך ליעדו ללוס אנג'לס.

נוסע מת מקורונה בטיסת יונייטד איירליינס. צילום מסך TMZ, צילום מסך
הנוסע שלא היה מסוגל לנשום, רעד והזיע. ההחייאה במטוס יונייטד/צילום מסך, צילום מסך TMZ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully