וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה מבורכת: תיירים מנקים את העיר בתמורה לסיור חינם

תיירים לשיפור פני העיר: יוזמה חדשה בברלין מציעה לתיירים להשתתף במבצעי ניקיון בפארקים, בתמורה לסיור חינם ושאר צ'ופרים. בקרוב אצלנו?

תיירים מנקים פארקים בברלין ומקבלים סיור חינם. sandwichpicker.com, Ole Bader, אתר רשמי
התיירים מקבלים סיור מודרך ללא תשלום, בתמורה לעבודת כפיים בפארקים/אתר רשמי, sandwichpicker.com, Ole Bader

את הישראלי המכוער, שמותיר אחריו הררי אשפה בשטח, בעיקר בתקופת החגים שבה כולם יוצאים לטייל - כולם כבר מכירים. אבל גם במקומות מסוימים באירופה, כמו בוונציה למשל, התיירים מואשמים תדיר בהרס היעדים הפופולריים, עקב עומס יתר, השלכת פסולת וכדומה.

שומר הנוף: האיש שנלחם בישראלי המלכלך

לעומת זאת, בברלין התיירים דווקא מוזמנים להצטרף למקומיים בשיפור פני העיר. וזהו בהחלט רעיון ששווה לשקול לייבא ארצה. כחלק מיוזמה בין הרשויות המקומיות לבין חברת תיירות מקומית, מקבלים התיירים סיור מודרך ללא תשלום, בתמורה לעבודת כפיים בפארקים.

כל תייר שמצטרף ליוזמה מקבל וסט צבעוני, כפפות ושקיות אשפה - ויוצא למבצע ניקוי. האחרון שבהם התקיים בפארק מאואר (Mauerpark), בעת ש-70 תיירים הצטרפו לתושבים מקומיים במבצע לניקוי הפארק הפופולרי, שמושך אליו מבקרים רבים בזכות שוק הפשפשים השבועי ואירועי החוצות הרבים הנערכים בו. עם זאת, בשל אותה פופולריות, נופי הפארק מנוקדים בהמוני אריזות פלסטיק ובקבוקי בירה ריקים, שהותירו אחיהם מבקרים. רבים מהם תושבי השכונה, המגיעים לכאן לשתות עם חברים או לערוך ברביקיו לאחר יום עבודה.

תיירים מנקים פארקים בברלין ומקבלים סיור חינם. sandwichpicker.com, Ole Bader, אתר רשמי
כל תייר מקבל וסט צבעוני, כפפות ושקיות אשפה. מתחילים בסיור בשכונת פנקו בברלין/אתר רשמי, sandwichpicker.com, Ole Bader

מנקים שעה - מטיילים בחינם ומצטרפים לפיקניק

ברלין סובלת מזה שנים רבות מפסולת מצטברת, הכוללת בדלי סיגריות, פקקים ובקבוקי זכוכית מנופצים. ה"סובלים" העיקריים מכך הם הפארקים העירוניים. היוזמה החדשנית הגיעה משני מחוזות במרכז העיר, מיטה (Mitte) ופנקו (Pankow), כחלק מקמפיין "עיר נקייה" (Clean City).

שיתוף הפעולה נוצר עם חברת תיירות אירופית, Sandemans New Europe, המתמחה בסיורים עירוניים ברחבי אירופה, כולל בישראל (ירושלים ותל אביב). וכך, במקום שהתייר ייאלץ להוציא ממון רב על סיורים מודרכים יקרים, הוא "ישלם" על הסיור בעבודת ניקוי הנמשכת כשעה בלבד. נוסף על הסיור החינמי, כל תייר שמשתתף במבצע, מקבל שי ומוזמן גם להצטרף לפיקניק בפארק.

הסיורים עצמם נערכים במיקומים שונים, כולל במקומות שבהם חצתה את העיר חומת ברלין, והם מספקים רקע היסטורי על עברה הקרוב של ברלין.

עוד בוואלה!

שומר הנוף: האיש שנלחם בישראלי המלכלך

לכתבה המלאה

המטרה: העלאת המודעות

כמובן, למארגני היוזמה אין אשליות. הם יודעים שמבצעי ניקיון מעין אלו לא יפתרו את בעיית הלכלוך הבסיסית של ברלין. "נכון, נחמד שכעת יש קצת פחות פסולת פה ושם, אך הפרויקט לא נועד להחליף פעולות רציניות יותר, אלא להאיר זרקור לעבר הבעיה ולהביא אליה מודעות רבה יותר", מסבירים ראשי מחוז פנקו בברלין.

סיבה נוספת ליוזמה מגיעה במטרה למנוע חיכוכים מיותרים בין תיירים למקומיים, בכל הקשור להשלכת אשפה ויצירת רעש בפארקים פופולריים. "תיירות בת-קיימא מסוג זה, נועדה לרכך חיכוכים מעין אלו. נכון, תיירים לא מגיעים לכאן כדי לעשות נזק, אבל אולי כאשר הם נותנים משהו בחזרה לעיר, הם מותירים בה טביעת רגל אקולוגית ידידותית יותר".

ואם אתם מגיעים בקרוב לעיר, תוכלו גם אתם להשתתף במבצעי הניקיון הקרובים, שייערכו ב-9 וב-23 בספטמבר, בפארק ארנסט תלמאן (Ernst Thälmann Park).

תיירים מנקים פארקים בברלין ומקבלים סיור חינם. sandwichpicker.com, Ole Bader, אתר רשמי
נוסף על הסיור החינמי, כל תייר שמשתתף במבצע מקבל שי ומוזמן לפיקניק בפארק/אתר רשמי, sandwichpicker.com, Ole Bader

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully