וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע דרכים פשוטות לשמור על הסביבה כשאתם טסים לחו"ל

אל תדפיסו את הבורדינג-פס, ארזו סוודר בתיק היד, בנו "ערכת אפס פסולת" לטיסה והתנגדו לפיתויי הדיוטי-פרי. בכמה פעולות פשוטות תוכלו לצמצם את הפגיעה בסביבה כשאתם טסים בעולם

נוסעים טיסה. ShutterStock
טיסה היא דבר שמזהם את הסביבה. אם כבר טסים, אפשר למזער נזקים/ShutterStock

יותר ויותר מטיילים מודעים כיום למחיר הסביבתי שגובה התחבורה האווירית, בכל הקשור לזיהום אוויר. אבל זוהי רק חלק מהתמונה. אתר לונלי פלנט מציין כי חברות התעופה אחראיות לזיהום רב נוסף. רק בשנת 2017, הן "ייצרו" 5.7 מיליון טונות של פסולת פיזית ברחבי העולם - ובהחלט מדובר בנתון מבהיל.

10 הערים הכי בריאות בעולם

למרבה השמחה, יותר ויותר חברות תעופה החליטו באחרונה לצמצם ואף להפסיק את השימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים, להשתמש באריזות ידידותיות לסביבה ולעשות שימוש חוזר בשאריות שונות.

האם זה מספיק? בהחלט לא. אנו עוד רחוקים מאוד מטיסות ידידותיות לסביבה, נטולות זיהום ופסולת. עם זאת, גם אתם יכולים לסייע למאמץ העולמי, בעזרת שבע פעולות פשוטות.

1. אל תדפיסו את כרטיס העלייה למטוס

למעט במקרים הנדירים שבהם אתם מחויבים לעשות זאת, נסו להימנע מהדפסת כרטיס העלייה למטוס (הבורדינג פס). במקום זאת, הורידו אותו לסמארטפון והציגו אותו באופן דיגיטלי בשער העלייה למטוס.

עוד בוואלה!

יום כדור הארץ: עד כמה חשוב לכם שהחופשה תהיה ידידותית לסביבה

לכתבה המלאה

2. ערכת "אפס פסולת" בתיק היד

ארזו את הפריטים בתיק היד שלכם כך שלא תצטרכו לרכוש דבר בזמן הטיסה. כך תיצרו לעצמכם ערכת "אפס פסולת" שבה יש בקבוק מים (אותו ניתן למלא באמצעות הקולרים, לאחר שעוברים את הביטחון), אוזניות למערכת השמע של המטוס, כוס שתייה לקפה או לתה שיוגשו בטיסה, מפיות בד, סכו"ם רב-פעמי ואפילו חטיפים, כדי להימנע מרכישת חטיפים עטופים באריזות מזהמות במהלך הטיסה. יש אף מי שמצטיידים בקשית רב-פעמית, כדי להתענג על דרינקים בטיסה מבלי לתרום לתעשיית הקשיות החד-פעמיות המזהמת.

נוסעת שדה תעופה כרטיס טיסה. ShutterStock
לבזבז נייר על כרטיסי טיסה? תתקדמו!/ShutterStock

3. ארזו כלי רחצה בשקית רב-שימושית

מכירים את שקיות הניילון הרב-פעמיות שנסגרות באמצעות פס אטימה נצמד? עשו בהן שימוש לאחסון תמרוקים וכלי רחצה שוב ושוב, בעיקר את הנוזליים שבהם. נכון, זה עדיין פלסטיק, אבל זה עדיף בהרבה מאריזות פלסטיק חד-פעמיות. ואם אתם רוצים להימנע כליל מפלסטיק, לכו על אריזות מסיליקון.

4. ומלאו אותם במוצרים ידידותיים לסביבה

נכון, אריזות מוקטנות של שמפו או קרם גוף הן חמודות להפליא, אך הן גם יוצרות פסולת רבה. הפתרון: עשו שימוש בבקבוקון שכבר שימש למטרה זו או אחרת, ומלאו אותו בתמרוק האהוב עליכם, הישר מחדר הרחצה שלכם. עשו בו גם שימוש בנסיעות הבאות שלכם. כך גם לגבי קרם הגנה מהשמש, משחת שיניים וכו'. תוכלו ממש לבנות לעצמכם קיטים מוכנים לכל נסיעה.

שמפו סבון בית מלון. ShutterStock
מלאו שמפו בבקבוקונים שכבר שימשו אתכם למטרה זו/ShutterStock

5. סוודר וצעיף במקום שמיכת מטוס

יש דברים כה מובנים מאליהם, עד שקשה להאמין שיש מי ששוכחים זאת בזמן נסיעות: אל תיק היד שלכם, שאיתו אתם עולים למטוס, הוסיפו ביגוד חם כגון סוודר או ז'קט קל ואפילו צעיף. הרי לעתים קרובות, עלול להיות די קר במטוס. כך, לא תיאלצו לבקש מהדיילים שמיכה, שעלולה גם להיות חד-פעמית.

6. התנגדו לפיתויי הדיוטי-פרי

למעט המקרים שבהם אתם נתקלים במבצע מטורף של פעם בחיים, אין שום היגיון בהיכנעות לפיתויים שמציבות בפניכם חנויות הדיוטי-פרי. במיוחד אם אתם בעניין של צמצום כמות הפסולת שאתם מייצרים. בנוסף, רוב המוצרים בחנויות הללו נעטפים באריזות פלסטיק, כולל בקבוקי האלכוהול, שנעטפים במעטה הגנה שאמור להגן עליהם מחבטות וטלטלות במהלך הטיסה. ותכל'ס, האם יש בחנויות האלו משהו שאתם באמת זקוקים לו?

דיוטי פרי שדה התעופה אינצ'און שבדרום קוריאה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אתם באמת חייבים לקנות שם? דיוטי פרי/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

7. צמצמו את טביעת כף הרגל האקולוגית שלכם

המושג "טביעת כף רגל אקולוגית" הפך להיות שגור בקרב רבים, ואין זה סוד שטיסה במטוס היא אחת הדרכים הגרועות ביותר לזהם את העולם. עם זאת, אל מקומות רבים עדיין קשה או מסובך להגיע בכלי תחבורה ידידותיים יותר לסביבה. אם אתם מעוניינים לדעת מהי טביעת כף הרגל האקולוגית שלכם - ובכך גם לבצע פעולות שיצמצמו אותה, עשו זאת באמצעות אתרים כגון אלו:
Friends of the Earth
MyClimate
WWF
The Nature Conservancy

יש לכם טיפים סביבתיים נוספים לטיסה? זה המקום להקליד אותם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully