וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו הערים הכי ירוקות בעולם; איפה מדורגת תל אביב?

4.11.2018 / 9:01

סוכנות נסיעות הולנדית הכינה את מדד "גרין סיטי", על ידי ניתוח מפות של 50 ערים בולטות במדינות ה-OECD, מתוך מטרה ליצור את "המדריך האולטימטיבי לאוהבי טבע ולנוסעים סביבתיים". גם תל אביב ברשימה ואפילו במיקום לא רע בכלל

תל אביב פארק הירקון עיר ירוקה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
יחסית דורגנו במיקום לא רע. תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

יותר ויותר תיירים לוקחים בחשבון נושאים כמו איכות סביבה, קיימות ותודעה אקולוגית כאשר הם בוחרים יעד לטיול הבא שלהם. מדד חדש שהתפרסם לאחרונה, עשוי להפוך לכלי שימושי עבורם כדי לבחון מה הן הערים הירוקות ביותר על כדור הארץ.


בקרוב: אי בפינלנד יהפוך לכפר נופש לישראלים בלבד


סוכנות הנסיעות ההולנדית "TravelBird" הכינה את מדד "גרין סיטי", על ידי ניתוח מפות של 50 ערים בולטות במדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD), וזאת מתוך מטרה ליצור את "המדריך האולטימטיבי לאוהבי הטבע ולנוסעים בעלי מודעות סביבתית כאחד. גם תל אביב ברשימה, וספוילר: יש בה רק רבע מכמות השטחים הירוקים שיש לעיר הירוקה ביותר במדד. אז איזו עיר הגיעה לטופ?

"ערים עושות כיום מאמצים גדולים כדי להיות בנות-קיימא על ידי שמירה על אזורים אקולוגיים והגדלת האזורים הירוקים מעשה ידי אדם", כתבו אנשי TravelBird. על פי המדד שלהם, העיר שמשקיעה הכי הרבה בתחום הזה היא עיר הבירה של איסלנד, רייקיאוויק, ואילו העיר הכי פחות ירוקה מבין כל 50 הערים שנבדקו היא טוקיו שביפן. כדי לייצר את המדד נבחנו כמות האזורים הירוקים ב-50 הערים, ואלה חולקו לשלוש קטגוריות - שטחים טבעיים (כמו יערות), שטחים מעשה ידי אדם (כמו פארקים וגנים ציבוריים) ושטחים לייצור מזון (כגון מטעים או גידולי פרחים).

מכלול השטחים הפתוחים שוקלל לכדי מטרים רבועים, ואלה חולקו למספר התושבים הרשומים בעיר על פי הנתונים הסטטטיסטיים שמפרסמת כל עירייה. המדד מאפשר גם לצפות בדירוג על פי אחוז השטחים הירוקים מתוך כלל שטחה המוניציפאלי של כל עיר. הסוכנות פרסמה את המדד המלא באתרה, והיא מקווה באמצעותו לעודד שיח סביב תיירות שמושפעת ממודעות אקולוגית.

במקרה של רייקיאוויק, למשל, כל תושב בעיר נהנה מלמעלה מכ-410 מ"ר של שטחים ירוקים בממוצע. בטוקיו מדובר בעשירית מכך, כ-4 מ"ר בלבד. למקום השני הגיעה אוקלנד בניו זילנד עם כ-357 מ"ר לאדם, למקום השלישי ברטיסלבה בסלובקיה עם כ-333 מ"ר, במקום הרביעי גוטנברג בשבדיה עם כ-313 מ"ר ובמקום החמישי סידני באוסטרליה עם כ-353 מ"ר. עוד ברשימת עשרת הערים שמציעות הכי הרבה שטחים ירוקים ביחס לתושביהן נמצאות פראג, רומא, ברן, המבורג וריגה.

עוד באותו נושא

לא רק אמסטרדם: המדריך למציאת וויד בעולם

לכתבה המלאה

ואיפה תל אביב?

תל אביב מגיעה למקום ה-16 במדד של שטחים ירוקים לתושב, עם כ-95 מ"ר לאדם. מדובר בפחות ממחצית ממה שיש לפראג וסידני למשל, אולם כמות התושבים הנמוכה בה יחסית לערים האחרות שנבדקו מאפשרת לעיר הישראלית לעקוף כמה ערים תיירוות פופולאריות אחרות כמו ברלין, מדריד, בודפשט, אמסטרדם, לוס אנג'לס או פריז.

בחלוקה לפי אחוז משטח העיר, מדרדרת תל אביב למקום ה-26 עם כ-23 אחוזים של שטחים ירוקים מתוך שטח העיר. בבחינה של אחוזים, מזנקת פראג למקום הראשון, שהיא העיר היחידה במדד שיותר ממחצית השטח שלה הוא ירוק (56.7%) ואחריה מדריד (44.8%), וינה (42.6%), אדינבורו (41.7%) ואוקלנד (41.5%). גם במדד הזה טוקיו בתחתית הרשימה, כאשר רק 5.9% משטחה הם שטחים ירוקים.

עשר הערים הירוקות ביותר לפי מ"ר ירוק לתושב

רייקיאוויק, איסלנד, עם 410.84 מ"ר
אוקלנד, ניו זילנד, עם 357.20 מ"ר
ברטיסלבה, סלובקיה עם 332.99 מ"ר
גוטנברג, שבדיה, עם 313.87 מ"ר
סידני, אוסטרליה, עם 235.73 מ"ר
פראג, צ'כיה, עם 220.54 מ"ר
רומא, איטליה, עם 166.47 מ"ר
ברן, שוויץ, עם 131.73 מ"ר
המבורג, גרמניה, עם 114.07 מ"ר
ריגה, לטביה, עם 113.04 מ"ר

עשר הערים הירוקות ביותר לפי של אחוז ירוק משטח העיר

פראג, צ'כיה, עם 56.74 אחוזים
מדריד, ספרד, עם 44.85 אחוזים
וינה, אוסטריה, עם 42.68 אחוזים
אדינבורו, סקוטלנד, עם 41.72 אחוזים
אוקלנד, ניו זילנד עם 41.54 אחוזים
ברטיסלבה, סלובקיה, עם 41.01 אחוזים
מרסיי, צרפת, עם 39.30 אחוזים
לוקסמבורג, לוקסמבורג, עם 38.01 אחוזים
גוטנבורג, שבדיה, עם 37.82 אחוזים
רומא, איטליה, עם 37.37 אחוזים

  • עוד באותו נושא:
  • אקולוגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully