וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסקט מחליף את הכיפה: על שיטות ההסוואה של ישראלים בחו"ל

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 14:17

לא מדברים בקול רם, הקידוש נעשה בחדר במלון ולא בחדר האוכל, הכיפה הופכת לכובע מצחייה או קסקט ויש היתר לפתוח "ווייז" - כך אנחנו מסווים עצמנו בחופשת פסח בחו"ל השנה. צפו ב"מטקות" - הצפת התיירות של וואלה - פרק 7

"מטקות" פרק 7: זיו ריינשטיין ופרופ' יניב פוריה על חופשת פסח בארץ ובחו"ל/וואלה תיירות

הפסח הזה אנחנו טסים פחות לחו"ל, בגלל המלחמה כמובן, מצב הרוח, רגשות אשם ועוד, אבל האם בכל זאת תנפשו בחג החירות כשאין לכולם חירות? וגם מהן שיטת ההסוואה של ישראלים בחו"ל, בטח לנוכח החצי השנה האחרונה והאנטישמיות הגואה?

"יש מחקר באוניברסיטת בן גוריון שערך פרופ' נתי אוריאלי, שגילה שיש שיטות הסוואה של הישראליות, מחרישים", מסביר פרופ' פוריה. "אתה כבר לא קולני, הכיפה הופכת לקסקט או לכובע מצחייה ויש גם טריק חדש: מותר להדליק את הטלפון בשבת אם יש לך שם ווייז, כדי ששמא ירדפו אחריך - אתה יודע איך לברוח. אנחנו כבר לא נדבר בקול רם, לא נפתח קופסות טונה שמביאים לישראל. הקידוש יעלה לחדר, לא בחדר האוכל במלון וגם דגלי ישראל במשחקים של ברצלונה יעלמו, כמו גם חולצות עם כיתובים בעברית שיעלמו".

על כך ועוד דיברנו בפרק השביעי של "מטקות" - ההצפת (וידאוקאסט) של וואלה תיירות המשודר גם בערוץ וואלה+, שבו פרופ' יניב פוריה מהמחלקה לתיירות ופנאי באוניברסיטת בן גוריון, ואנוכי, די חפרנו על חופשת הפסח השנה, שהחלה בשרב כבד שמזכיר יותר את אוגוסט מאשר את אפריל.

עוד פרקים ב"מטקות":
פרק 1: חופשה במלחמה: הייתי בחו"ל ולא העליתי סטורי אחד מהבושה
פרק 2: חשבתם שהקורונה היתה גרועה לתיירות הישראלית? זה מה שמחכה לנו ב-2024
פרק 3: התייר הישראלי בחו"ל: זו ההתנהגות הכי מגעילה והכי יפה שלנו
פרק 4: הדרישה החדשה במלון: קומה גבוהה, מיטה זוגית ובלי מפונים
פרק 5: הטרנד החדש בחופשות של ישראלים בחו"ל: סקס עם מקומי

פרק 6: הדבר שכל ישראלי עושה לפני שהוא חוזר לארץ

צפו למעלה בפרק 7 של "מטקות", ואפשר גם להאזין לו פה למטה.
וגם בספוטיפיי

דתי לאומי. ShutterStock
מכניסים את הכיפה כשהולכים ברחוב בחו"ל?/ShutterStock
מטקות פרק 2: זיו ריינשטיין ופרופ' יניב פוריה. ראובן קסטרו
וחובשים קסקט במקום? פרופ' יניב פוריה/ראובן קסטרו

שובו של "הישראלי המכוער"?

נושא אחר שעלה בשיחה הוא "אנשים שבורחים מליל הסדר". לדברי פוריה, "אנשים מנצלים את ההזדמנות וטסים לחו"ל. זה מפלט מהמנהג שלא נעים לנו להודות, היינו שמחים לקחת ממנו חופש". פוריה מוסיף גם, שאירוח במלון למשך שבוע, גם חוסך את הכנת הבית לחג והגעלת הכלים לפסח. "הם טסים לשוויץ ואיטליה למלונות שהכושרו לתקופה של שבועות".

דיברנו גם על קמפינג בפסח - האם השנה מסוכן יותר לצאת לקמפינג מבעבר? ואיפה כבר אפשר לעשות קמפינג כשהארץ "הצטמצמה" עקב המצב? והאם אתרי "7 באוקטובר" יהוו יעד תיירותי בפסח?

סיימנו בנושא כואב - "הישראלי המכוער" - שקשה לנו להימלט ממנו - האם נראה אותו בפארקים ובגנים הלאומיים גם השנה? האם נמשיך להשאיר את הזבל שלנו אחרינו ושמישהו אחר ינקה? וגם האם שווה להעיר למישהו שיאסוף אחריו ולהסתכן בעימות, מכות ואולי אפילו דקירה?

על כל אלו ועוד - בפרק השביעי של "מטקות" - ההצפת (וידאוקאסט) של וואלה תיירות.

האם אתם מצניעים את היותכם ישראלים כשנופשים בחו"ל?

כן
לא
רק במדינות מסוימות
544 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully