וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישה החדשה במלון: קומה גבוהה, מיטה זוגית ובלי מפונים

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 11:55

האם הישראלים יחבקו את התיירות הדרוזית בעקבות המלחמה? ומאידך, מה יהיה על אתרים ערביים כמו נצרת? ומה עם חופשה במלון עם מפונים - מתאים לכם או שמעדיפים ללא? צפו בפרק 4 של "מטקות" - הצפת התיירות של וואלה!

מטקות פרק 4, זיו ריינשטיין ופרופ' יניב פוריה/וואלה! תיירות

המלחמה בעזה יוצרת מחשבות של תיירות בארץ שטרם ידענו. הרצון להתאוורר ולהחליף אווירה מצד אחד, ומהצד השני רגשות אשם שמתלווים לכך. מעבר לכך, עולות הרבה שאלות בנושא החופשה של הישראלים בתקופה הקרובה.

למשל, האם עמישראל יחזור לנפוש במלונות שזקוקים לשיפוץ אחרי חודשים שאירחו מפונים? האם תגיעו למלון שיש בו מפונים? למלון שחלק מהחדרים להשכרה לאורחים וחלק מאוכלס במפונים? אין תשובה מובהקת, אבל בהחלט יש מי שפחות מתאים לו להיות באווירה שמזכירה את המלחמה ולשם כך בדיוק יצאו לחופשת התאווררות.

בתאגיד התיירות אילת, עיר שמאחרת מפונים באלפיהם, טוענים שהישראלים יחזרו למרות המחיר היקר בפסח ובקיץ. ואגב אילת, שוחחנו גם על הערבה שהפכה מבוקשת בעקבות המלחמה. הבריחה למדבר, בטח בעונת החורף הנעימה שם, השקט, הנופים והצימרים שמלאים. ומאידך, מה יהא על הגולן הנהדר שדי נטוש מבחינה תיירותית, וזה בהחלט מובן?

על שאלות אלו ואחרות ניסינו לענות בפרק הרביעי של ההצפת "מטקות", ביחד עם פרופ' יניב פוריה מהמחלקה לתיירות ופנאי באוניברסיטת בן גוריון.

מטקות - הווידאוקאסט של וואלה! תיירות:
פרק 1: חופשה במלחמה: הייתי בחו"ל ולא העליתי סטורי אחד מהבושה
פרק 2: חשבתם שהקורונה היתה גרועה לתיירות הישראלית? זה מה שמחכה לנו ב-2024
פרק 3: התייר הישראלי בחו"ל: זו ההתנהגות הכי מגעילה והכי יפה שלנו


צפו למעלה בווידאוקאסט, ואפשר גם להאזין לו פה למטה:
וגם בספוטיפיי

קיר הגרפיטי הארוך בארץ בדלית אל כרמל. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הישראלים יבואו לתמוך בכפרים הדרוזים. דאליית אל כרמל/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

תחזרו לטייל בכפרים הערביים? ומה עם הדרוזים?

האם בעקבות המלחמה ושותפות הגורל בלחימה בעזה והעוטף, תגיעו לטייל יותר בכפרים הדרוזים והצ'רקסים בארץ? ומאידך, מה דינם של אתרי תיירות בחברה הערבית המוסלמית והנוצרית, כמו נצרת, סחנין ובאקה אל גרבייה?

לדעתו של פוריה, התיירות היהודית לכפרים הדרוזים-צ'רקסים תגבר עקב הלחימה שכם אל שכם של היהודים והדרוזים, שבמותם היו שווים (אם כי לא תמיד בחייהם). כך למשל, הקשר החם בין שני המג"דים סא"ל תומר גרינברג וסא"ל סלמאן חבקה ז"ל, שלחמו יחד ונהרגו בעזה ושיחה ביניהם בקשר תועדה. עם זאת, התיירות לערים וכפרים ערביים אחרים בארץ תופחת באופן משמעותי. "כדי שהם יגרמו לי להגיע הם יצטרכו להשקיע בהמון מאמצי שיווק", אומר פוריה, "החשש הוא רב וכשאתה חושש אתה לא יכול לבלות וליהנות".

ומה אתם חושבים? ענו על שתי השאלות שלנו בסקר שלמטה.

האם אתם תסכימו לצאת לחופשה במלון שיש בו מפונים?

כן, צריך להתחשב בהם
מעדיף שלא. באתי לנוח
1865 משתתפים

האם תנפשו בכפרים ערביים בתקופה הקרובה?

רק אם זה כפר דרוזי/צ'רקסי
לא נופש בכפרים ערביים
תלוי במצב השקט בארץ
1886 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully