וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שהקורונה היתה גרועה לתיירות הישראלית? זה מה שמחכה לנו ב-2024

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 11:56

אם אחרי הקורונה הרגשנו שאנחנו חייבים לנפוש, לטוס ובעיקר לפצות את עצמנו, אחרי שהמלחמה בעזה תיגמר - זה לא יקרה. הישראלים עדיין באבל והשנה כמעט ולא נטוס, מקסימום נטייל בארץ. בעולם, לעומת זאת, התיירות תמשיך לגדול. הכל על 2024 בתיירות בפרק השני של "מטקות"

מטקות פרק 2: זיו ריינשטיין ופרופ' יניב פוריה/וואלה! תיירות

תודה לאל ששנת 2023 הסתיימה. בואו נודה על האמת, די סבלנו בה: פילוג בעם, הפכנות, מהפכה/הפיכה משפטית, פשע בחברה הערבית ובכלל, וכמובן אירועי השבעה באוקטובר הנוראיים שעדיין אנו חיים את השפעתם ואין להם תאריך סיום באופק.

עוד על החופשה שלכם ב-2024:
שנת 2024 "הלכה" ומתי נחזור לטוס? תמונת מצב תיירותית
ישראל - OUT, פקיסטן - IN: היעדים המומלצים ל-2024
השפעת המלחמה על התיירות: אילו יעדים ירדו מהמפה ומה יקרה למחירי הטיסות?


אבל האם נחזור לטוס לחו"ל? שכן זו אחת הפעילויות שהישראלים הכי מצטיינים בה ואוהבים, ודי נזנחה כתוצאה מהמלחמה בעזה. ואם כן, לאן נטוס? ומהם הטרנדים החמים שמחכים לנו בעולם ב-2024? על שאלות אלו ועוד שוחחנו בהצפת התיירות החדש של וואלה! "מטקות", שבו ביחד עם פרופ' יניב פוריה מהמחלקה לתיירות ופנאי באוניברסיטת בן גוריון, ניסיתי לאפיין את המגמות החדשות של התיירות בשנה הקרובה, מה יקרה לישראלים (האם ישהו באבל או יצאו להתאווררות?), אילו סוגי חופשות תופסות תאוצה השנה (אקו טוריזם, Good Dupe) והאם נצא לנפוש בארץ ואיפה?

צפו למעלה בווידאוקאסט, ואפשר גם להאזין לו פה למטה:
וגם בספוטיפיי

תראו מה עשו היוונים השנה

מלחמה לא עושה טוב למצבת התיירים, בארץ ובעולם, ובטח בישראל שממנה הדירו התיירים רגליהם, ועוד יעשו זאת בשנה הקרובה עקב השפעות המלחמה. במחצית השנה הראשונה של 2023 הגיעו לפה בסך הכל כשני מיליון תיירים, ויש לשער שמאוקטובר האחרון ועד סוף דצמבר, שהם שלושה חודשים טובים לתיירות בארץ, שכן חג המולד וראש השנה האזרחית החדשה מושכים לפה אלפי צליינים, די נפסקה למעשה תנועת התיירים לארץ. בשנת 2019, שנת השיא לתיירות בארץ, הגיעו לפה 4.5 מיליון תיירים, וזה פרה קורונה.

לפרק הראשון של הווידאוקאסט "מטקות"

המגיפה הארורה כבר מאחורינו, ובעולם חזרו למספרי תיירים והכנסות כמו לפני הקורונה. ביוון, למעשה, שברו את שיא הכנסותיהם השנה מתיירות, ורק בעשרת החודשים הראשונים של 2023 הם הרוויחו 19.6 מיליארד אירו - 14.7% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, כשבשנת השיא (2019) הם הרוויחו 18.17 מיליארד אירו. אנחנו לעומת זאת, הרווחנו במחצית השנה הראשונה של 2023 רק 11.7 מיליארד שקל (שנובע גם מהתחזקות הדולר ביחס לשקל), אבל ההכנסות ירדו פלאים עקב הרבעון האחרון של הבשנה, שלא היה קיים למעשה בענף.

עוד בוואלה!

שנת 2024 "הלכה" ומתי נחזור לטוס? תמונת מצב תיירותית

לכתבה המלאה
האי אגיסטרי ביוון. Shutterstock, ShutterStock
שיא בהכנסות מתיירות בשנה החולפת לשכנה האוהבה על הישראלים. האי אגיסטרי ביוון/ShutterStock, Shutterstock

רפיוטיישן איז א-ביץ'

ומה יהיה על התיירות השנה? ובכן, בשורות טובות אין אנו מביאים עמנו, שכן התיירים לא הולכים לחזור לפה כל כך מהר, גם אם המלחמה תיפסק מחר. האזור סובל מתדמית של מלחמה וסכנה, וגם מדינות שאינן מעורבות בסכסוך, כמו מצרים, ירדן ואפילו איחוד האמירויות הערביות, סובלות מהיעדר תיירים. רפיוטיישן איז א-ביץ', וכולם נפגעים.


אז לפחות נטייל בארץ? כן, במידה מסוימת. הצפון כרגע לא בא בחשבון עקב המצב הבטחוני, ואם המלחמה בעזה תיגמר ותהיה איזו גישה ותחושת ביטחון מסוים בעוטף, אז בהחלט נרגיש צורך לבוא ולראות בעיניים מה קרה שם, לתמוך בתיירנים המקומיים ולבוא לביקור הזדהות בנגב המערבי. עם זאת, לפסח ולקיץ הרגלי חופשה ייחודיים משלהם, ויתכן שימי החופש הרבים בתקופות אלו יגרמו לנו לצאת בכל זאת אל הטבע.

מה שכן, 2024 לא תהיה שנת תיירות טובה לישראל. למעשה, אולי מהגרועות שידענו בהיסטוריה שלנו. אבל גם זה יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully