וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון ב-500 שקל? כן! מה יש למועצה לצרכנות ישראלית נגד אילת

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 17:56

במועצה הישראלית לצרכנות טוענים שהקמפיין "Eilat love back", שמציע לינה במלונות העיר ב-500 שקלים ללילה, חשוד בהטעיית ציבור וזאת מבלי לבדוק לעומק את המבצע או לחכות לתגובת העירייה. גם המועצה לצרכנות צריכה לפעמים לעשות בדק בית

פארק הטרמינל באילת/צילום: דוברות אילת

בתחילת החודש פרסמנו כאן, שתאגיד תיירות אילת (שפועל תחת עיריית אילת) יצא בקמפיין שמטרתו למשוך ישראלים להתארח במלונות העיר בחודש פברואר החלש יחסית תחת המיתוג "Eilat love back", שמציע לינה במלונות העיר ב-500 שקלים ללילה (מינימום שני לילות) וקבלה של 300 שקלים בשוברים לבזבוז על אטרקציות ומסעדות בעיר.

אולם עתה המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה הודעה שכנראה וקיים חשש להטעיה ציבורית, שכן בבדיקה מדגמית שערכה המועצה נמצא כי למרות שהמלונות מפורסמים בפורטל הייעודי שהקימה עיריית אילת, לא ניתן להזמין לילה במלון במחיר של עד 500 שקלים ללילה לזוג. "המועצה העבירה לעיריית אילת את ממצאי בדיקתה וממתינה לקבלת תגובתה", נכתב על ידי המועצה.

עם זאת, המועצה העבירה לדוברות עיריית אילת (ולא לתאגיד התיירות אילת - שני גופים שונים) את הפנייה רק היום (חמישי) בשעה 14:20 ומיהרה לשלוח לתקשורת הודעה על "חשש להטעיית ציבור" בשעה 15:06, כלומר לא נתנה לעירייה זמן להגיב או לבדוק את הטענות.

לפי המועצה, היא הבהירה לעיריית אילת כי ממצאי הבדיקה במלון הרברט סמואל הריף אילת, מלון קלאב הוטל ומלון המלך שלמה (מתחילת החודש) הראו מחירים גבוהים מ-500 שקל ללילה, ומכאן מעלים חשש להטעיית צרכנים בפרט מהותי בעסקה בניגוד להוראות סעיפים 2 ו-7 לחוק הגנת הצרכן. יצויין כי בבדיקה שאנחנו ערכנו, רוב רובם של המלונות דווקא כן מקיימים את נהלי המבצע ומציגים מחירים של עד 500 שקלים ללילה באמצ"ש, כולל ארוחת בוקר.

עם זאת במועצה טוענים, ש"בבדיקה המדגמית שלנו לא נמצאה התאמה למחיר שהוצג, ומבחינתנו מספיק אפילו מלון אחד שלא יעמוד בחוקי המבצע כדי שהדבר ייחשב להטעיית ציבור".

חופשה באילת. יאיר ואלר,
לא ניתן להזמין לילה במלון באילת עד 500 שקלים ללילה לזוג? לא בטוח/יאיר ואלר

הטעיית ציבור? לא נראה ככה

לפי ההודעה שנשלחה לתקשורת מהמועצה הישראלית לצרכנות, היא דרשה מתאגיד התיירות אילת לערוך בירור עם כלל המלונות המשתתפים במבצע, בראשן המלונות שנבדקו על ידי המועצה, ולוודא עמם כי מתאפשר לציבור להזמין אצלם חדרים בתנאי המבצע המוצגים בפרסום, קרי במחיר שלא יעלה על 500 שקלים ללילה לזוג. אך איך אפשר לעשות זאת כש-40 דקות לאחר מכן כבר מודיעים לתקשורת על הטעיית ציבור?

כמו כן, היא דרשה מהתאגיד שככל ולא ניתן לקיים את האמור בקמפיין הפרסום - חדר ללילה בעלות של עד 500 שקלים, יש להסיר במיידי את הפרסום או לשנות תנאי המבצע המוצגים כדי שישקפו את תוכן המבצע הקונקרטי.

"אכן מדובר בקריאה ערכית לשיקום העיר אילת, אולם לא ניתן להשלים עם העובדה כי מדובר בפרסום העלול להטעות את ציבור הצרכנים בניגוד להוראות הדין", נמסר מהמועצה לצרכנות. "אנו קוראים לעירייה לתקן את הפרסום, או לאכוף אותו ולאפשר לצרכנים להזמין לילה בעלות של עד 500 שקלים כפי שמפורסם".

עוד בוואלה!

באילת מציעים: שלמו 500 שקל ללילה במלון, וקבלו 300 שקל לבזבוזים

לכתבה המלאה
אילת. ShutterStock
כ-3,000 הזמנות נעשו עד כה במסגרת המבצע. מלונות באילת/ShutterStock

עיריית אילת: "אלפי חופשות כבר הוזמנו במחיר של עד 500 שקלים"

מעיריית אילת נמסר: "תמוהה ההודעה מטעם המועצה לצרכנות, שכן לא נעשתה כל פניה מסודרת לעיריית אילת ולא ציפו לתגובתה. הנושא נבדק מול התאחדות מלונות אילת ונמצא כי אלפי חופשות כבר הוזמנו עד היום במחיר של עד 500 שקלים לזוג ללילה.

"בבדיקה שנעשתה לאחר פרסום המועצה לצרכנות נמצא כי החדרים שמחירם גבוה מ-500 שקלים הינם סוויטות או חדרי פרימיום, שמראש לא נכללו במבצע. אלה פורסמו באתר המלון לאחר שאזל מלאי חדרי המבצע שכלל מאות חדרים במחיר של עד 500 שקלים לילה לזוג".

מהתאחדות המלונות נמסר, כי חודדו הנהלים מול כל המלונות. כ-3,000 הזמנות נעשו עד כה במסגרת המבצע ולמעלה מ-12,000 אזרחי ישראל ייהנו מחופשה באילת במחיר מוזל מאוד ועם שוברים למימוש במסעדות, באטרקציות ובחנויות בעיר. אנו שבים ומזמינים את אזרחי מדינת ישראל להתאוורר באילת וליהנות ממחירים מיוחדים וגם משוברים למימוש בעסקים המקומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully