וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעת היעדים התיירותיים המוערכים יתר על המידה נחשפים: "אין מה לעשות שם. בזבוז זמן וכסף"

25.1.2024 / 0:12

דיסניוורלד, לדוגמא, הוא יעד שרבים לא מוותרים עליו בביקורם בארה"ב, אבל אלה שהיו שם העידו שהוא כלל לא עומד בציפיות. הנה כמה מיעדי הנופש שכולנו טסים אליהם רק כי שמם הולך לפניהם - אבל הם לגמרי אוברייטד (וכן, זה כולל את דובאי)

בווידאו: דובאי איחוד האמירויות הערביות/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה מעולה: ניר חן וירדנה עבודי פוקס

מי לא היה רוצה לטייל עכשיו בניו יורק, לנפוש באיי התמרים של דובאי או ליהנות מהמתקנים בדיסניוורלד? המרמור והקנאה מציפים אותנו רק מלחשוב על זה. אולי זה ינחם אתכם לשמוע (כי אותנו זה בהחלט כן) שרוב היעדים המאוד תיירותיים האלה שמצטלמים יופי לרשתות החברתיות - לא באמת שווים את הביקור. ברדיט התאספה לה קבוצה גדולה של חובבי טיולים מאוכזבים שדירגו את היעדים התיירותיים הכי אוברייטד, כלומר מעורכים יתר על המידה.

סביר להניח שרבים מכם ביקרו או מעוניינים לבקר במלכודות התיירים שנכנסו לרשימת הלא מומלצים לביקור של גולשי רדיט. הנה סיבה לשקול שינוי יעד:

דובאי
יש שיגידו שמדובר באחת הערים היפות בעולם, אך עבור לא פחות מ-10 אלף קוראי רדיט, מדובר ביעד מספר אחד ברשימת המוערכים בהגזמה. "דובאי תמיד נשמעה לנו כמו חופשה בגיהנום חומרני", כתב אחד ואחר הוסיף: "יעד כל כך גרוע. אין מה לעשות שם ואין תרבות, אלא אם כן אתם בקטע של עיצובי גאודי מטופשים - או לשכב ליד הבריכה".

אפילו תושבים לשעבר של דובאי הביעו סלידה מהמטרופולין המזרח-תיכוני המפורסם. "עבדתי שם שנים והסתכלתי מאחורי החזית המפוארת. לדובאי אין כלום להציע. זה מצער", כתב אחד בתגובה.

היו שטענו שדובאי הפכה מיעד מדברי חלומי למבוך חסר נשמה שחונק אתכם במסחריות שלו. "זה היה מקום יפהפה עם שבטים ותרבות של נוודים", כתב אחד ברדיט, "עכשיו זה גיהנום של שופינג".

החומריות הזו, לכאורה, מתגלמת אולי בצורה הטובה ביותר אצל לינדה אנדרדה, אשתו של מיליונר מדובאי שמשוויצה לעתים קרובות בחייה מעוררי הקנאה בטיקטוק. אלה כוללים ארוחת בוקר עם כוס קפה יוקרתי שעשוייה מזהב 24 קראט או הפתעה שקיבלה מבעלה המליונר שהאיר את גורד השחקים של בורג' ח'ליפה עם ברכת יום הולדת המוקדשת לה.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

אחרים התעקשו שלהכפיש של דובאי הפך לנושא טרנדי. "הרבה מטנפים את דובאי, יותר מכל יעד טיולים אחר ברדיט (אולי למעט קהיר). היא תמיד מופיעה בראש שרשורים כאלה. בכנות אבל? זה אחלה מקום", כתב אחד ואחר הוסיף: "זה אחד מאותם מקומות שבהם אתה צריך לבוא עם הציפיות הנכונות. דובאי היא לא היעד לטוס אליו אם אתם מעוניינים בתרבות והיסטוריה, אבל זה יכול להיות יעד מהנה אם אתם רוצים לצעוד על דיונות, לשבת על החוף או אם אתם בעניין של ארכיטקטורה עתידנית".

עוד באותו נושא
אלה היעדים הטרנדיים באירופה בשנת 2024 על פי AI

ישראל - OUT, פקיסטן - IN: מגזין נסיעות יוקרתי קבע את היעדים המומלצים ל-2024

תיירת בדובאי. Cara-Foto, ShutterStock
"עכשיו דובאי היא גיהנום של שופינג"/ShutterStock, Cara-Foto

דיסניוורלד
עוד יעד אוניברסלי מושמץ ברדיט הוא דיסניוורלד, שעד לפני כמה שנים כונה "המקום הקסום עלי אדמות". רבים טוענים שהפארק הפך להיות יקר יותר מדי ועמוס יותר מדי באנשים. "אתה הופך לכספומט אנושי ברגע שאתה נכנס לפארקים האלה", אמר משתמש רדיט, "דיסניוורלד תמיד הייתה חוויה די מגניבה, אך צמצום כוח האדם והעלות הגבוהה מאפילים על הקסם של המקום בימים אלה למרבה הצער". אחר כתב בשנינות: "נאלצתי לחכות בתור רק כדי להקליד את ההודעה הזאת".

לאחר שמחיר המניה שלה הגיע לשפל של תשע שנים בשנה שעברה, דיסני העלתה את מחירי הכניסה לפארקי השעשועים שלה בפלורידה וקליפורניה בשיעור של עד עשרה אחוזים.

מספר חובבי דיסני טוענים שכרטיסי ה-VIP הם הדרך היחידה ליהנות מהפארק. "בדיסניוורלד צריכים לשלם כדי ליהנות. קיבלתי בונוס של 10,000 דולר מהעבודה והלכתי על זה. שילמתי עבור המלון הנחמד שמציע גישה מוקדמת לפארק ומאפשר הליכה ברגל", נזכר אחד, "כרטיס ה-VIP מביא אותך למתקנים ללא תורים, מאפשר קפיצה בתור, אפשרויות לרכישת מזון ועוד. זו הייתה חוויה שונה מאוד מאשר להופיע 2-3 שעות לאחר פתיחת הפארק ולהמתין בתורים ארוכים".

"אני מסכים. כשהולכים לשם צריכים ללכת בגדול או לא ללכת בכלל", כתב אחד בתגובות, "אי אפשר פשוט להופיע שם ולקנות כרטיס".

כל הסיבות לא לקפוץ לביקור בדיסניוורלד:

מפלי הניאגרה, ניו יורק
"מפלי הניאגרה בניו יורק זה לא מקום נחמד", הכריז אחד המבקרים בדגש על הצד הניו יורקי של פלא הטבע. אחר כתב, "כתושב מערב ניו יורק, ניאגרה פולז היא קורבן לכלכלת התיירות המשגשגת, שחיתות בממשלות המקומיות והמדיניות לאורך עשרות שנים. המציאות המצערת היא שהעיר נשארת מאחור לאסוף את השברים".

העיר דורגה לאחרונה במקום ה-44 ברשימת הערים המסוכנות ביותר בארה"ב, עלייה של 5 מקומות מהשנה שעברה. ברדיט טוענים שעדיף לתיירים לחוות את המפלים מהצד של השכנה מהצפון. "הפארק הלאומי נהדר, אבל כן זה בערך הדבר היחיד ששווה לראות בצד הזה של המפלים", כתב אחד, "אנחנו תמיד נשארים בצד הקנדי". מבקר נוסף כתב: "הצד הקנדי הוא זה עם הנופים. הצד האמריקאי הוא סוג של עיירה עצובה ומתפוררת".

ב-Explore Niagara USA שיתפו סרטון עם 5 טעויות שמבקרים עושים כשהם מגיעים למפלי הניאגרה, כששם דווקא טוענים שהצד הקנדי מומלץ פחות. הנה הסיבות שלא כדאי לשקול ביקור שם:

ומי עוד ברשימה?

היעדים המוערכים יתר על המידה שזכו לפחות קולות אך עדיין מככבים ברשימה הם מיאמי, מצרים (עם דגש על קהיר), ג'מייקה ולוס אנג'לס. על LA היה ויכוח. רבים ציינו שהם אוהבים את העיר אבל מרגישים שאי אפשר לעשות עמה צדק כשקופצים לביקור חטוף. "אני פשוט חושב שצריך לגור כאן כדי באמת לקבל את מה שיש לעיר הזאת להציע. אם אתם באים כתיירים, אתם דוחסים מקבץ אטרקציות תיירותיות אקראיות לזמן קצר ולא זוכים לחוות באמת את העיר כפי שהיא", התעקש אחד התושבים.

הצד הפחות מחמיא של לוס אנג'לס:

אחר הוסיף: "אני לא חושב שזה ספציפי ללוס אנג'לס. לרדוף אחר רשימה של אתרי תיירות היא דרך אומללה (אך נפוצה) לטייל בניו יורק, פריז וכדומה. אני מודה שכנראה שזה בולט יותר בלוס אנג'לס, פשוט בגלל שהיא כל כך מפוזרת והמעבר ממקום למקום הוא איטי/דל/לא תדיר, ולכן תבלו זמן מופרז בדרכים בהשוואה לניסיון להגיע לכל אתרי התיירות המומלצים במנהטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully