וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה היעדים הטרנדיים באירופה בשנת 2024 על פי AI

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:14

למעלה מ-380 מיליון אזכורי חופשות ותיירות נותחו על ידי מנתח מגמות נסיעות מלאכותי (AI) כדי לקבוע את המניעים של אנשים לצאת לחופשה ולקבוע מהם היעדים הכי פופולריים ל-2024 בעולם. הנה התוצאות המפתיעות

העיירות אמלפי, סורנטו וקאפרי בדרום איטליה/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: רן צימט

מחבל פיימונטה הגסטרונומי, דרך טירות בעיר קלן בגרמניה וכלה בליסבון הפורטוגלית - גם ה-AI (בינה מלאכותיות) יכול לחזות את המקומות הפופולריים ביותר באירופה לשנת 2024, לא רק חברות יעוץ ותיירות.

על פי נתונים של מנתח מגמות הנסיעות המלאכותי מבריאן (Mabrian), תיירים באירופה מחפשים יותר ויותר פעילויות חווייתיות על פני תרבות וחופים. עם עליית העניין בטיולים שמבוססים על פעילויות טבע, בדק מנתח הנתונים הנ"ל אילו מדינות אירופיות עשויות למשוך מבקרים הכי הרבה? מבריאן השתמש בבינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית, כדי להתעמק בשיחות ספונטניות על חופשות במדיה החברתית בין ינואר לאוקטובר 2023.

למעלה מ-380 מיליון אזכורי חופשות ונסיעות נותחו כדי לקבוע את המניעים של אנשים לצאת לחופשה. מידע זה, יחד עם נתונים על תעופה, שימש כדי לאתר את היעדים המתאימים ביותר למגמות הנוכחיות והעולות בתיירות.

אמלפי סורנטו קפרי דרום איטליה. זיו ריינשטיין
דורג כיעד פופולרי במקום החמישי לפי ה-AI. חבל קמפניה בדרום איטליה/זיו ריינשטיין

כיצד נבחרו היעדים?

המחקר זיהה בשנים האחרונות מגמה עולמית שמניעה את התיירים לחופשות חווייתיות יותר ופחות רגילות. למרות שהפופולריות של טיולים חווייתיים - כולל טבע, תיירות פעילה וגסטרונומית - עלתה ב-8 אחוזים מאז 2019, תיירות תרבות נותרה המניע העיקרי למבקרים באירופה.

כדי לגלות אילו יעדים צפויים להופיע במגמה בשנת 2024, מאבריאן בדק אפוא לאילו יעדים יש את הביקוש הגבוה ביותר לפעילויות חווייתיות תוך שמירה על נתח עניין בנסיעות תרבותיות. לבסוף, הוא ניתח את הנגישות הבינלאומית של יעדים במונחים של נסיעות אוויריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כיכר רוסיו בליסבון. זיו ריינשטיין
דורגה כיעד טרנדי במקום העשירי השנה. כיכר רוסיו בליסבון/זיו ריינשטיין

איזו מדינה אירופית תהיה הכי פופולרית ב-2024?

הניתוח הראה שאיטליה דורגה בראש, עם ארבעה יעדים טרנדיים פוטנציאליים. פיימונטה זכתה במקום הראשון בזכות השילוב המפתה של תרבות, טבע וגסטרונומיה. החל מיריד הכמהין הלבן השנתי שמתקיים בעיר אלבה, דרך מדרונות השלג הרכים של ויה לאטה (Via Lattea) והכרמים של לנגה ועד למים המנצנצים של אגם מאג'ורה (Maggiore), האזור הצפון-מערבי של איטליה עמוס בפעילויות למטיילים חווייתים. גם נמל התעופה הבינלאומי של טורינו מציע גישה נוחה מכל העולם.

במקומות החמישי, השביעי והתשיעי, קמפניה, לומברדיה ואמיליה-רומאניה (בהתאמה) זיכו את איטליה בנתח הגבוה ביותר של יעדי מגמה פוטנציאליים באירופה.

פיימונטה, איטליה. ShutterStock
זכתה במקום הראשון בזכות השילוב המפתה של תרבות, טבע וגסטרונומיה. פיימונטה, איטליה/ShutterStock

איפה עוד באירופה צפוי להיות פופולרי השנה?

יין, אוכל וטבע גרמו לאקיטן החדשה (Nouvelle-Aquitaine) בצרפת להגיע למקום השני. האזור הדרום-מערבי, המפורסם בזכות הצדפות וכרמי ענבים מבורדו, הוא גם שער לטיולים רגליים וסקי בהרי הפירנאים.

מזרח אנגליה תפס את המקום השלישי בזכות האיזון שהאזור מציע בין תרבות וטבע. מהמוזיאונים היוקרתיים של קיימברידג' ועד הנהרות המנומנמים של נורפולק ברודס (Norfolk Broads), האטרקציות של האזור נגישות בקלות מהבירה לונדון ומשדות תעופה בינלאומיים אחרים.

במקום הרביעי, חזרה לצרפת, עם חבל אוקסיטניה (Occitanie) - החבל הדרומי ביותר במדינה - שם ניתן לטייל בין מטעים של עצי פרי והטרק הנודע בשם Le Puy-en-Velay ו-Canal du Midi שמוכר על ידי אונסק"ו באמצעות רכבת liO האזורית. האזור כולל גם את הערים מרכזיות טולוז ומונפלייה.

במקום השישי נמצאת מדינת נורדריין-וסטפאליה שבגרמניה, שמכילה טירות רבות וגם את העיר הגדולה ביותר בה - קלן. אחריה דורגה המבורג הגרמנית במקום התשיעי, וליסבון בירת פורטוגל במקום העשירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully