וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - OUT, פקיסטן - IN: מגזין נסיעות יוקרתי קבע את היעדים המומלצים ל-2024

26.11.2023 / 0:01

לפני שנתיים ישראל הייתה ההמלצה החמה לתיירים. עכשיו אנחנו בכלל לא ברשימה ובמקומנו צפון פקיסטן היא אחד היעדים ברשימת "המקומות הטובים ביותר לטייל בהם ב-2024" שפרסם המגזין הנחשב Travel + Leisure. זה מה שנכתב על היעד הזה

סיורים מודרכים בפקיסטן/Wild Frontiers

רק 4 אלף דולר ואתם זוכים בסיור רגלי של שבועיים בצפון פקיסטן. טוב, אנחנו לא בדיוק רצויים שם אז אולי ההצעה הזאת פחות תקפה לנו (או לאפגנים) - אבל זה בהחלט מה שהציע מגזין הנסיעות הנחשב Travel + Leisure לקוראיו. המגזין הציב את פקיסטן ברשימת "50 המקומות הטובים ביותר לטייל בהם ב-2024" - והוא לא יעד הטיולים היחיד ברשימה שהטריד אותנו. ישראל, דרך אגב, אפילו לא נכנסה לרשימה השנה - וזה אחרי שכיכבה בה ב-2021, עוד בימים שהקורונה לא ממש איפשרה לאנשים לטוס. הסיקו מסקנות בעצמכם.

מלבד פקיסטן תמצאו ברשימה גם את עיר הפשע קליבלנד, אוהיו - שם נעלמו קרוב ל-30 ילדים רק בחודש מאי האחרון, וערב הסעודית, שבה גולת הכותרת היא מלון אקולוגי חדש בן 30 חדרים "דאר טנטורה" שנמנע משימוש בחשמל לטובת אור נרות. גם שם אנחנו כמובן לא ממש רצויים וזה בסדר. גם אם תרצו, לא נגיע.

לא ברור אם מגזין Travel + Leisure החליט להכניס לרשימה השנתית המסורתית שלו יעדים ביזאריים בכוונה רק כדי להתחרות ברשימות בנאליות יותר של מגזינים אחרים - או שהוא באמת מאמין שהיעדים האלה שווים ביקור. בואו נחזור רגע לצפון פקיסטן (או שלא). זה מה שהיה למגזין לכתוב על הביקור שם: "למחוזות הצפוניים של אומה זו בדרום אסיה יש פרופיל הולך וגדל בעולם הטיולים, הודות לטופוגרפיה בולטת, אגמים בגובה רב ופסגות מתעתעות. בשנת 2023 חברת התיירות Intrepid Travel השיקה משלחת של 12 ימים לנשים בלבד לאזור, לראשונה עבור מפעילת הטיולים, שלה יש טיולים דומים במקומות כמו ירדן, הודו ומרוקו. Intrepid תחזור ב-2024 - עם טיולים במאי, ספטמבר ואוקטובר - ותקח נשים לכפרים עתיקים, אגמים אלפינים ומבצרים היסטוריים. למטיילים תהיה הזדמנות להיפגש עם מקומיים באזורים שהיו אסורים אם גברים היו מצטרפים למסע".

עוד נכתב: "משלחות אחרות מגיעות גם לצפון פקיסטן. Wild Frontiers תציג לראשונה הרפתקה חדשה לגמרי, בת 14 יום, שללא ספק תאתגר את גופם ונפשם של מי שמתאים לה, עם מספר טיולים רגליים שנמשכים יום שלם, חלקם בגובה של מעל 4,000 מטר. התמורה מגיעה בצורה של נופים יפים להפליא - שלא לדבר על ההזדמנות ליצור קשרים עם האנשים שאתם פוגשים בדרכים ולהיחשף לפנינים היסטוריות באיסלמבאד, בירת פקיסטן, נקודת הזינוק של הטיול".

ככה נראים החיים בצפון פקיסטן:

ואחת ההמלצות היא לבקר בערב הסעודית:

המגזין פרסם גם כמה יעדים אטרקטיביים ובטוחים יותר עבורנו כמו מרידה שבמקסיקו, האזור הציורי של נהר הדורו בפורטוגל והאזור הכפרי המוערך של אוסטריה (מלבד האלפים), סטיריה, המציע טעימות יין למבקרים.

ברשימה תמצאו גם מקומות מוכרים יותר כמו וורשה, פריז, ניו זילנד ומיורקה. תמצאו שם גם את מחוז סונומה שבקליפורניה, אספן שבקולורדו (מושלם עבור גולשים מושבעים), החופים הלא מוערכים של האי אנה מריה ממש דרומית למפרץ טמפה, פלורידה, או שייט מול חופי אלסקה, שם המטיילים יכולים לספוג מראות עוצרי נשימה מהפסגות המושלגות והיערות.

נהר הדורו בפורטוגל

חביבת הסקי של מונטנה, "ביג סקאי", נכנסה גם היא לרשימה, לצד הפלגה על נהר המיסיסיפי, ביקור בספירה של לאס וגאס (שנבנתה על ידי MSG) ומוקד הבידור המתפתח של קנזס סיטי, מיזורי. פורט וורת', טקסס, נכנסה גם היא לרשימה בשל מגוון מקומות האירוח היוקרתיים שלה ומוזיאון הקאוגירל הלאומי, וקליבלנד, אוהיו, זכתה לשבחים בזכות היכל התהילה של הרוקנרול ואירוח משחקים בשנת 2024.

גם קליבלנד נכנסה לרשימה:

ואיך לא, נהר המיסיסיפי:

אינדקס הנסיעות הציע גם את מונטריאול, הממוקמת בקוויבק, קנדה, שזכתה לכינוי "אחד המקומות הירוקים והידידותיים ביותר למבקרים בצפון אמריקה" ואת "מתיס קרוסינג" (Métis Crossing), יעד נופש חדש בבעלות ילידים באלברטה שמעניק חווית למידה סוחפת של תרבות האומות הראשונות של האזור. המקום המשתרע על פני 2,785 דונם וכולל אכסניה עם 40 חדרים, מאפשר למבקרים להשתתף במלאכת יד ובפעילויות כגון שיט בקאנו, צפרות וטיולי שלג, בהתאם לתקופת השנה. "זה לא מקום שבו אתה מסתכל על דברים ישנים מאחורי זכוכית", אמרה חואניטה מארוי, מנכ"לית Métis Crossing, ל-Travel + Leisure. מטיילים ברי מזל עשויים אפילו לזכות להצצה של אורורה בוראליס המרהיבה, הידועה גם בשם "הזוהר הצפוני".

רק לפני שנתיים - בואו לישראל

באתר Travel and Leisure ממליצים על ישראל אחרי המגפה. אתר רשמי, אתר רשמי
באתר Travel and Leisure ממליצים על ישראל אחרי המגפה/אתר רשמי, אתר רשמי

לפני שנתיים פרסם המגזין המלצה חמה לקוראיו - להגיע לישראל ופירט לקוראיו על האטרקציות ובתי המלון החדשים בארץ, כולל שביל טיול שמרבית הישראלים לא מכירים - "שביל אמאוס", שמתפתל בין כנסיית אמאוס ניקופוליס הצמוד לפארק קנדה, חולף ביער נווה אילן ומגיע אל מרכז המבקרים "סקסום" -
(סלע בלטינית ) - שהינו יוזמה של המוסד הקתולי "אופוס דאי". המרכז, הצופה מהרי יהודה לכיוון מערב לשפלת החוף, נבנה בסמוך לכביש המוביל מאבו גוש ליישוב נטף. מרכז המבקרים "סקסום" מסייע לצליינים נוצרים וגם לתיירים אחרים להעמיק את הידע שלהם על ארץ הקודש באמצעות טכנולוגיות מולטימדיה חדישות ומגוונות.

לעומת זאת ברשימה הנוכחית ישראל לא הופיעה כמובן והכתבה האחרונה על ישראל במגזין היא אזהרת המסע שפרסם משרד החוץ האמריקני בעקבות מלחמת חרבות ברזל לפיה על אזרחי ארה"ב לשקול היטב האם להתקרב בכלל לישראל, עזה או יהודה ושמורון.

ביום חמישי, 19 באוקטובר 2023, האזרה הורחבה ומחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אזהרת מסע עולמית, שממליצה לאזרחי ארה"ב בכל רחבי העולם לנהוג בזהירות מוגברת בשל המתחים המוגברים במקומות שונים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully