וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה פוגעת בתיירות לישראל, אבל מסתבר שגם בכל העולם

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 15:45

דוח של חברת הנסיעות הספרדית "פורוורד קיז", קובע כי המלחמה בעזה השפיעה לרעה לא רק על הטיסות למזרח התיכון וממנו, אלא גם גרמה להאטה בתעשיית התיירות העולמית, שהחלה בירידה של 3% לפני תחילת המלחמה וצנחה לאחר 3 שבועות ל-12%

דוכן פלסטין ביריד התיירות 2023 WTM בלונדון/צילום: משה בנישו

למלחמה בין ישראל לחמאס יש השפעה מכרעת על הזמנות נסיעות וטיסות, לא רק לישראל והמזרח התיכון, אלא בכל העולם. בישראל, כמובן, ההשפעה הכי גדולה, אולם התיירות נפגעת גם במדינות שסובבות אותנו, כמו מצרים וירדן שבהן התיירות משמשת כהכנסה כלכלית חשובה.

עוד על השפעת המלחמה:
איזה יעד מפתיע חוזר למפת החופשות כי "תמך" בישראל?
אילו יעדים ירדו מהמפה ומה יקרה למחירי הטיסות?
שנת 2024 "הלכה" ומתי נחזור לטוס? תמונת מצב תיירותית


מה שמדאיג במיוחד רבות מחברות התעופה, שדות תעופה וחברות נסיעות באזור הוא שהמשבר מגיע בעונת השיא באזור: לפני החגים הדתיים, כמו חג המולד (הקתולי ולאחריו האורתודוקסי בינואר), וחגיגות השנה החדשה. בנוסף, הטמפרטורה שמתקררת במזרח התיכון, הופכת את הנסיעה לנוחה ונעימה הרבה יותר עבור מטיילים אירופים ואמריקנים, שאצלם כבר חורף, ומכאן שגם המדבר הלוהט במדינות שונות באזור הופך הרבה יותר לנסבל לביקור.

חברת ניתוח הנסיעות "פורוורד קיז" (Forward Keys), שבסיסה בוולנסיה שבספרד, בחנה את ההשפעה שיש למלחמת ישראל-חמאס על הזמנות לטיסות לאזור לפני ואחרי תחילת המלחמה. ההזמנות לטיסות למזרח התיכון לפני תחילת הלחימה, רשמו ירידה כללית עקב האטה במצב הכלכלי ברחבי העולם.

על פי המחקר, שפורסם באתר Simpleflying, הירידה בשלושת השבועות שלפני תחילת המלחמה עמדה על כ-3% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. שלושה שבועות לאחר תחילת הלחימה, הירידה כבר קפצה לשיעור של 12% במספר היציאות הזמנות בהשוואה לשנת 2019.

אלכסנדריה במצרים. ShutterStock
התיירות נפגעת גם במדינות שסובבות אותנו. אלכסנדריה במצרים/ShutterStock

ירידה משמעותית בהנפקת כרטיסי טיסה ביבשת אמריקה

המזרח התיכון הוא אזור אחד מני רבים שחשים לחץ בתחום הטיסות והתיירות עקב המלחמה. כרטיסי טיסה בעולם, שהונפקו ליציאות של חברות תעופה, ירדו ב-5% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 בשלושת השבועות שלאחר תחילת הסכסוך. עם זאת, הטיסות באזורים שונים בעולם יורדים רק ב-2%, כולל אירופה, אסיה-פסיפיק ואפריקה.

באופן מפתיע חלה ירידה משמעותית בהנפקת כרטיסי טיסה ביבשת אמריקה. מספר הכרטיסים שהונפקו ביבשת זו ורשם עלייה של 6% בשלושת השבועות שלפני תחילת הלחימה - ירד לגירעון של 4%.

ההשפעה המשמעותית ביותר היא במספר התיירים שתכננו לטוס למזרח התיכון. פורוורד קיז גילתה שהנסיעות למזרח התיכון עלו ב-13% בשלושת השבועות שלפני תחילת המלחמה, והעלייה בהנפקת כרטיסי הטיסה לאזור אופיינית להשפעת החגים הדתיים ומזג האוויר הקריר יותר.

עם זאת, כרטיסי הטיסה שהונפקו שלושה שבועות לאחר הלחימה בין ישראל לחמאס היו מתחת לתקופה המקבילה ב-2019 ב-13%. השינוי הזה בהנפקת הכרטיסים הוא תנודה של 26 אחוזים מ-13% חיובי לשלילי של 13% תוך שבועות ספורים.

עוד בוואלה!

"מדינת פלסטין" השתתפה ביריד התיירות הגדול בעולם. ישראל נעדרה

לכתבה המלאה
מטוס דרימליינר רויאל ג'ורדניאן. RJ,
ההשפעה המשמעותית ביותר היא במספר התיירים שתכננו לטוס למזרח התיכון. רויאל ג’ורדניאן/RJ

ההשפעה המשמעותית ביותר של המלחמה - על ישראל

כשבודקים את הירידה בכניסות של תיירים מהעולם עקב מחסור בכרטיסים שהונפקו, מחסור בטיסות או ביטולי טיסות כללי - הנתון הוא דרמטי. לדוגמה, כרטיסים שהונפקו לטיסות למצרים ירדו ב-35% בין שלושת השבועות שלפני המלחמה לשלושת השבועות שאחרי. לבנון ירדה ב-45%, ירדן ירדה ב-54%, וסעודיה ירדה ב-67%.

ההשפעה המשמעותית ביותר של המלחמה הייתה עלינו, כמובן, עקב השעיית טיסות בינלאומיות רבות שהובילה לירידה של 155%. השפעה זו הינה דרמטית על ישראל, הנשענת מאוד על טיסות ותיירות בינלאומית במיוחד במהלך החגים הדתיים בחורף. אבל ישנה השפעה שלילית גם אצל השכנים הרחוקים שלנו: הטיסות למדינות המפרץ בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות ירדו ב-25 נקודות אחוז באותה תקופה.

"נכון ל-6 באוקטובר, ההזמנות הראו שהטיסות העולמיות ברבעון האחרון של השנה, הרבעון הרביעי, יגיעו ל-95% מרמתו ב-2019, אבל נכון ל-27 באוקטובר, התחזית ירדה ב-7 אחוזים ועומדת על 88%", אמר אוליבייה פונטי סמנכ"ל המחקר בפורוורד קיז. "השינוי המקביל בתחזית המזרח התיכון הוא הרבה יותר מפוכח, ויורד אחורה ב-16 עמ'. ל-110%, מ-126%, לפני תחילת המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully