וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה יעד מפתיע חוזר למפת החופשות כי "תמך" בישראל?

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 11:11

חופשה בחו"ל נראית רחוקה כרגע, אבל בענף התיירות מנסים לבדוק דופק ולראות מה הישראלים מרגישים לגבי העתיד. סקר שנערך בכנס "תיירות בזמן משבר" בסופ"ש מגלה מגמות מעניינות לקראת היום שאחרי. וגם: הקאמבק המפתיע של סקנדינביה

בווידאו: אולם נוסעים, נתב"ג/יואב איתיאל

מי בכלל חושב כרגע על חופשה בחו"ל, ונושא הטיסות נראה מאוד רחוק כרגע עבור ישראלים, ובטח עבור תיירים, אבל בענף התיירות מנסים לראות איזה שהוא אור בקצה המנהרה החשוכה כרגע של מלחמה קשה וארוכה.

הכנס הווירטואלי "תיירות בזמן משבר" שערכה חברת טרנובה בסוף השבוע האחרון בזום, קיבץ אנשי תיירות מישראל ומהעולם כדי לדון בהשלכות המלחמה על התיירות בישראל, מה צופן העתיד לתחום עבור ישראלים. במסגרת הכנס, פורסמו תוצאות סקר שנערך בין כ-200 משתתפי הכנס ובו ענו על כמה שאלות מעניינות לגבי התחזית של חזרה לשגרה בענף, גם אם כרגע נראית די רחוקה.

נתב"ג, 9 באוקטובר 2023. יואב איתיאל
לא ידוע מתי נחזור לטוס. נתב"ג ב-9 באוקטובר השנה/יואב איתיאל

הצפי: עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות לחו"ל ב-2024

כך למשל, על השאלה "מתי נראה ישראלים שבים להזמין חופשות בחו"ל?", ענו 70% מהמשתתפים שהם חושבים שהתיירות תחזור למצב נורמלי עד 6 חודשים מעכשיו. 34% השיבו שחודשיים אחרי סיום המלחמה, 29% שמוקדם עדיין כדי לחזות, 25% ענו שבמהלך המלחמה, 10% בין 6-3 חודשים ו-2% השיבו ש-6 חודשים או יותר מכך.

שאלה אחרת עסקה ב"השוואת הזמנות של ישראלים בשנה זו (עד ספטמבר 2023) אל מול 2024". להערכת המשתתפים (24%) תהיה עלייה של 20-10 אחוזים בהזמנות לחופשות בחו"ל, כש-22% טענו שתהיה עלייה של יותר מ-20 אחוזים. 20% טענו שתהיה עלייה כללית, ואילו 17% טענו שהמספרים יהיו זהים ל-2023. 17% אחרים השיבו שעוד מוקדם לחזות.

עוד בוואלה!

השפעת המלחמה על התיירות: אילו יעדים ירדו מהמפה ומה יקרה למחירי הטיסות?

לכתבה המלאה
סקר תיירות טרנובה בעקבות מלחמת עזה. טרנובה, צילום מסך
24% חושבים שתהיה עלייה של 20-10 אחוזים בהזמנות לחופשות בחו"ל/צילום מסך, טרנובה

איזה יעדים יהיו פופולריים עבור ישראלים בשנה הבאה?

על השאלה "מהם הערכים הכי חשובים לישראלים בבחירת יעד לחופשה בשנה הבאה?" מחיר לתמורה; ביטחון ובטיחות ביעד; בידור ושופינג; אתרי בריאות (ספא וכו'); אירוח חיובי כלפי ישראלים; יעד שישכיח הכל, השיבו המשתתפים כי ביטחון ובטיחות ביעד ואירוח חיובי כלפי ישראלים יהיו הערכים החשובים ביותר שיעמדו לנגד הישראלים בבחירת יעד לחופשה בחו"ל.

על השאלה "מהם היעדים שיהיו פופולריים עבור ישראלים בשנה הבאה", השיבו העונים שיוון, תאילנד, אוסטריה, פלורידה, סיישל ומאוריציוס, הונגריה, אבו דאבי, סקנדינביה, מקסיקו ולונדון יהיו היעדים הכי מושכים עבורנו. מי שיורד ממפת הנסיעות של הישראלים הם אנטליה ומרוקו. ההפתעה: מדינות סקנדינביה (שבדיה, דנמרק ונורבגיה), שלרוב אינן תומכות בישראל, עושות קאמבק כנראה עקב תמיכתן היחסית בישראל במשבר הנוכחי.

900 ורדים הונחו בשגרירות ישראל בשטוקהולם לזכר 900 נרצחים ע"י חמאס. שגרירות ישראל בשטוקהולם, צילום מסך
סקנדינביה חוזרת. שבדי הניח 900 ורדים בשגרירות ישראל בשטוקהולם לזכר הנרצחים/צילום מסך, שגרירות ישראל בשטוקהולם

הזיכרון הקצר של הישראלים

הנושא החמישי והאחרון בסקר עסק בחברות התעופה שטסות לישראל, או נכון יותר הפסיקו לטוס אליה. הנושא התחלק לשלוש שאלות: "האם את/ה מסכימים שישראלים יעדיפו לטוס עם חברות ישראליות (אל על וסאן דור, ארקיע וישראייר) למרות שחברות זרות יציעו מחיר נמוך יותר?" 40% הסכימו לחלוטין, 35% לא הסכימו ו-25% השיבו שעוד מוקדם לחזות.

שאלה אחרת עסקה בחברות תעופה מהאמירויות: "האם את/ה מסכימים שישראלים יזכרו בחיוב את שתי חברות התעופה - פליי דובאי ואיתיחאד איירווייס - שהמשיכו להפעיל טיסות לארץ וממנה בזמן המלחמה ויעדיפו לטוס עמן למרות מחירים נמוכים יותר בחברות אחרות?" 53% הסכימו לחלוטין, 28% השיבו שלא מסכימים ו-19% השיבו שעוד מוקדם לחזות.

שאלה אחרונה בנושא זה עסקה בזיכרון הקצר של הישראלים: בסופו של דבר, אנשים מחליטים לאן ועם מי לטוס לפי מחיר ולוח הזמנים שמתאים להם. "האם את/ה מסכימים שלא יהיה שינוי בתהליך קבלת ההחלטות של הישראלים לגבי בחירת הטיסה?" 26% השיבו שלא יהיה שינוי גדול, 56% לא הסכימו ו-18% השיבו שעוד מוקדם לחזות.

פליי דובאי. Shutterstock, ShutterStock
חברות תעופה מהאמירויות לא הפסיקו לטוס לפה - נזכור להן את זה? פליי דובאי/ShutterStock, Shutterstock

ומה דעתכם?

מתי הישראלים יחזרו להזמין טיסות לחו"ל?

במהלך המלחמה
חודשיים מסיום המלחמה
6-3 חודשים מסיום המלחמה
6 חודשים או יותר מסיום המלחמה
מוקדם מדי כדי לחזות
10264 משתתפים

האם תעדיפו לטוס עם חברות ישראליות אחרי המלחמה?

כן
תלוי במחיר
רק לא ישראליות
9676 משתתפים

האם תעדיפו לטוס ליעדים שהיו בעדנו בזמן המלחמה?

כן, יותר בטוח
תלוי במחיר החופשה
לא, אין קשר
9696 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully