וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכל זה אריתריאה: 10 היעדים הכי בטוחים באפריקה

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 9:16

עולם חי מדהים בבוטסואנה, מוזיקה מהפנטת במאוריציוס, חופים ודיונות הנושקות לאוקיינוס האטלנטי בנמיביה והרי געש ציוריים ברואנדה - קבלו 10 יעדים בטוחים במיוחד באפריקה

סיישל, גן עדן במרחק נגיעה/צילום ועריכה: ירדנה עבודי פוקס

לאחרונה עלתה אריתריאה לכותרות בישראל, לאחר המהומות הקשות בהפגנת מבקשי המקלט בדרום תל אביב. ישראל אמנם מקיימת יחסים דיפלומטיים עם אריתריאה, אך המדינה האפריקנית אינה נחשבת ליעד תיירותי בעבור ישראלים, מה גם שמדובר במדינה שבה המפלגה השלטת מואשמת בפגיעה קשה בזכויות אדם.

ואכן, רבים מקשרים יעדים באפריקה עם בעיות הקשורות בביטחון האישי של התיירים אך יבשת הענק הזו מציעה גם יעדים שלווים, נינוחים וידידותיים למבקרים - מחופי סיישל הקסומים ועד ההיסטוריה המרתקת של טנזניה. אתר The Travel ממליץ על עשרה יעדים באפריקה הנחשבים לבטוחים ביותר ביבשת. כל המדינות המוזכרות בכתבה זו מאפשרות כניסה של ישראלים, אם כי בחלקן יש צורך להוציא אשרת כניסה לפני ההגעה.

מדגסקר. ShutterStock
מדינה קטנה שבה שני איים. מדגסקר/ShutterStock

מאוריציוס: חופים בתוליים ויערות מוריקים

מדינת האי מאוריציוס, הממוקמת בדרום-מערב האוקיינוס ההודי, מציעה לא רק נופים נהדרים אלא גם גיוון רב-תרבותי. היא מספקת לתיירים ביטחון אישי רב והיא מסבירת פנים. צפו לגן עדן של חופים בתוליים, לגונות בצבעי טורקיז, חוויות צלילה ושנירקול בשוניות אלמוגים ושאר הרפתקאות ימיות. מי שיחקרו את פנים המדינה יגלו יערות מוריקים שבהם חיות בר ממינים שונים, כמו למשל באזור שמארל (Chamarel). מומלץ גם לצפות בחבצלות המים הענקיות בגן הבוטני של פמפלמוס (Pamplemousses). ועוד לא דיברנו על המוזיקה המקומית המהפנטת. הזמן הטוב ביותר לביקור במאוריציוס הוא ממאי עד נובמבר.

עוד בוואלה!

ספארי בטנזניה: אתה באמת חי, רק כשאתה נמצא עם האריות

לכתבה המלאה
גן בוטני מאוריציוס. ליהי שורש, צילום מסך
חבצלות המים הענקיות בגן הבוטני במאוריציוס/צילום מסך, ליהי שורש

בוטסואנה: פילים, אריות, זברות ומדבריות עצומים

בוטסואנה עברה דרך ארוכה מאז עצמאותה ב-1966. המדינה, השוכנת בדרום אפריקה, ידועה בנופים המדהימים ובמגוון חיות הבר שלה. מדבר קלהארי (Kalahari), אחד המדבריות הקדומים בעולם, מכסה חלק גדול מהמדינה בעוד שדלתת האוקבנגו (Okavango Delta) מהווה בית גידול לח שנראה במיטבו בעונה הגשומה. כמה מהמקומות הטובים ביותר לראות חיות בר כוללים כאמור את דלתת האוקבנגו - אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שבו ניתן לצפות בפילים, אריות, ג'ירפים ועוד. בפארק הלאומי צ'ובה (Chobe) ישנם עדרי פילים רבים ומישורי המלח העצומים של מקגדיקגדי (Makgadikgadi) הם ביתם של הזברות, שנודדות אליהם בעונה הגשומה.

בוטסואנה. דפנה ותמר טריואקס, תמונות גולשים
ידועה בנופים המדהימים ובמגוון חיות הבר שלה. בוטסואנה/תמונות גולשים, דפנה ותמר טריואקס

נמיביה: אמנות הכנסת האורחים

נמיביה, השוכנת בדרום-מערב אפריקה, נחשפת בהדרגה כלפי מי שיבקרו בה - וטומנת בחובה חוויות רבות. חופיה הנושקים לאוקיינוס האטלנטי עטוף בדיונות של מדבר נמיב (Namib), מרחב שמאכלס גם חיות בר כגון ברדלסים. הערים וינדהוק (Windhoek) וסווקופמונד (Swakopmund) מרמזות על עברן הקולוניאלי בעוד שהפארק הלאומי אטושה (Etosha) הוא ממלכתם של קרנפים, ג'ירפים וחיות בר נוספות. תושבי נמיביה ידועים כמי שהפכו את הכנסת האורחים לאמנות של ממש, מה שמבטיח לכם קבלת פנים חמה במקומות רבים. מסיבה זו, מדובר גם בגן עדן של תיירי ותיירות סולו. הדברים היחידים שיש להישמר מפניהם הם מפגשים לא צפויים עם חיות בר ומהשמש הקופחת.

אישה משבט ההימבה, נמיביה. ShutterStock
אישה משבט ההימבה, נמיביה/ShutterStock

טנזניה: אל ההר הגבוה באפריקה

טנזניה, הנחשבת ל"פנינה של מזרח אפריקה", ידועה באזורי הפרא העצומים שלה. בראש ובראשונה חובה לבקר ולחוות את פלאי הפארק הלאומי סרנגטי (Serengeti), ביתם של פילים, אריות, נמרים, תאואים וקרנפים. זאת לצד הפארק הלאומי קילימנג'רו (Kilimanjaro), המאכלס את ההר הגבוה ביותר באפריקה. כך, מציעה טנזניה שילוב ייחודי של אטרקציות שקשה למצוא במקומות אחרים. האנשים בה חמים ומסבירי פנים, מה שמוסיף לתחושת הביטחון הכללית.

באשר להר קילימנג'רו - הוא מציע חוויית טיול מעוררת יראה, במובן הטוב של המילה. הטיפוס עליו יחשוף אתכם לבתי גידול ולמערכות אקולוגיות שהולכות ומשתנות עם העלייה. אם אתם בעניין של צפייה בחיות בר בסרנגטי, הזמן הטוב ביותר לטייל בטנזניה הוא ממאי עד אוקטובר. העונה הרטובה, מדצמבר עד מרץ, מציעה את ההזדמנות לחזות בנדידת הזברות במישורי מקגדיקגדי (Makgadikgadi).

הר הקילימנג'רו בטנזניה. Shutterstock, ShutterStock
ההר הגבוה ביותר באפריקה. הקילימנג'רו בטנזניה/ShutterStock, Shutterstock

סיישל: גן עדן טרופי

איי סיישל, ארכיפלג באוקיינוס ההודי שבו 115 איים, הם גן עדן טרופי לאוהבי חופים וחובבי טבע. האיים מציעים הן מנוחה ורגיעה בחופים הבתוליים, והם הרפתקאות בין שוניות האלמוגים ויערות הגשם השופעים. האיים הפופולריים ביותר לתיירים בסיישל כוללים את מאהה (Mahé), פרסלין (Praslin) ולה דיג (La Digue). מאהה הוא האי הגדול ביותר ובו גם שוכנת עיר הבירה ויקטוריה. פרסלין ידוע בחופים שלו ובשמורת הטבע ואלה דה מה (Vallée de Mai), שבה שוכנים עצי קוקוס ממין נדיר. לה דיג הוא אי קטן יותר עם אווירה נינוחה וחופים מדהימים. ניתן לבקר באיי סיישל במשך כל השנה, אבל הזמן הטוב ביותר הוא במהלך העונה היבשה, שנמשכת ממאי עד ספטמבר. בתקופה זו, מזג האוויר חם ושטוף שמש, עם מעט גשם.

איי סיישל. צילום: ירדנה עבודי פוקס, אתר רשמי
מנוחה ורגיעה בחופים בתוליים. סיישל/אתר רשמי, צילום: ירדנה עבודי פוקס

רואנדה: ארץ אלף הגבעות

רואנדה, המכונה "ארץ אלף הגבעות", מציגה נופים שובי לב ואווירה מסבירת פנים. מגוון חיי הבר יוצא הדופן של המדינה משגשג לצד ובתוך הרי הגעש המרשימים שבה, ביערות הגשם ובמישורים העשבוניים הנרחבים שלה. רואנדה נחשבת כיעד בטוח במיוחד באפריקה, ועיר הבירה השלווה ושובת הלב שלה, קיגאלי (Kigali), משדרת תחושת ביטחון של ממש.

ויש גם מסורת חודשית ייחודית המכונה אומוגנדה (Umuganda), המחברת את הרואנדים יחדיו: בכל שבת אחרונה בחודש, תושבים רבים עוסקים ביוזמות קהילתיות שמטרתן לשמור על ניקיון המדינה ולטפח בה את האחדות. הזמן הטוב ביותר לטייל במדינה הוא בעונה היבשה, בין יוני לספטמבר. מומלץ להימנע לבקר בה בשיא העונה הגשומה, בחודשים מרץ ואפריל.

אגם קיוו רואנדה. Shutterstock, ShutterStock
נופים שובי לב ואווירה מסבירת פנים. אגם קיוו ברואנדה/ShutterStock, Shutterstock

זמביה: הטבע במלוא עוצמתו

נופיה של זמביה מאופיינים באזורי סוואנה מיוערים ורחבי ידיים הקרויים מיומבו (Miombo), באגמים עצומים, במפלים עוצרי נשימה ובנהרות אימתניים. המדינה מציעה אזורי פרא בתוליים, אך כאלו שגם כרוכים במפגש בטוח יחסית לחובבי הטבע הפראי. בעוד שיש סכנות פוטנציאליות מסוימות במרכזים עירוניים כגון ליווינגסטון (Livingstone) ולוסאקה (Lusaka) הבירה, הרי שרוב התיירים לא יושפעו מכך, מה שהופך את זמביה ליעד בטוח למדי. חובבי מפגשים עם בעלי חיים יגיעו למדינה בין מאי לאוקטובר, כאשר מיוני עד ספטמבר זרימת המים במפלי ויקטוריה מועטה יחסית, מה שמשפר את הראות ומגביר את החוויה.

שקיעה זמביה. איתמר גרינברג, מערכת וואלה! NEWS
אגמים עצומים, מפלים עוצרי נשימה ונהרות אימתניים. שקיעה בזמביה/מערכת וואלה! NEWS, איתמר גרינברג

כף ורדה: מפלט מעולה בחורף

כף ורדה, שהיא למעשה קבוצת איים באוקיינוס האטלנטי כ-500 ק"מ ממערב ליבשת, מפורסמת באקלים הטרופי שלה, במשבי הרוח הנעימים ובשפע של ימים שמשיים - מה שהופך אותה למקום מפלט מעולה בעונת החורף. היא גם מושלמת לפעילויות ספורט ימי כגון גלישת רוח וקייטסרפינג (גלישת מצנח). תשומת לב מיוחדת מושך עטלף נפוץ למדי ממין אוזנן אפור, שכיאה לשמו - מתהדר באוזניים ארוכות במיוחד.

כף ורדה מתהדרת במערכת פוליטית וכלכלית איתנה ורמת החיים בה היא הגבוהה ביותר במערב אפריקה. היציבות הזו מחזקת באופן משמעותי את המוניטין של המדינה כגן עדן בטוח ומזמין עבור התיירים.

העיר סנטה מריה בכף ורדה. ShutterStock
מקום מפלט מעולה בעונת החורף. העיר סנטה מריה בכף ורדה/ShutterStock

סאו טומה ופרינסיפה: טבע נדיר

הרפובליקה סאו טומה ופרינסיפה (São Tomé and Príncipe) היא מדינה קטנה שבה שני איים, השוכנת במפרץ גינאה ממערב לאפריקה. היא מציעה שילוב הרמוני בין ערכי טבע ייחודיים וסיפורים היסטוריים מרתקים. האי פרינסיפה, המעוטר ברצועות חוף יפהפיות וביערות גשם, מציעה חוויות שנירקול, סיורי צפרות ותחושה של גילוי ארצות. שני האיים מתאפיינים במגוון ביולוגי עשיר הכולל צמחים ובעלי חיים נדירים שקיימים רק בהם. המדינה אף פועלת רבות לשמור בקפדנות על ערכי הטבע שבה.

ילדים אפריקניים בסאו טומה ופרינסיפה. ShutterStock
מדינה קטנה שבה שני איים. ילדים אפריקניים בסאו טומה ופרינסיפה/ShutterStock

מדגסקר: בין החופים לג'ונגלים

מדגסקר התוססת מציעה עולם טבע צבעוני ושובה לב, עם צמחייה ובעלי חיים ייחודיים לה. מדגסקר מאכלסת מצד אחד חופי ים עם שקיעות מהפנטות וצד שני - ג'ונגלים שופעים שבהם מתרוצצים למורים ושאר בעלי חיים מרתקים. מדינת איים זו, השוכנת באוקיינוס ההודי, יודעת להפתיע את מבקריה מכל עבר וכל פינה בה חושפת אוצרים חדשים. כך למשל, אתר המורשת העולמית צינגי דה במראהה (Tsingy de Bemaraha) שבו סלעים ומצוקים בתצורות גיאולוגיות מדהימות.

צינגי דה במראהה, מדגסקר. ShutterStock
סלעים ומצוקים בתצורות גיאולוגיות מדהימות. צינגי דה במראהה. מדגסקר/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully