וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המדינות המסוכנות בעולם לשנת 2023. ואיפה ישראל?

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 9:52

דוח הערכת הסיכונים העולמי לשנת 2023 מסווג את מדינות העולם על-פי רמת הסיכון בביקור בהן, כולל מספר יעדים האהובים גם על הישראלים, בהם תאילנד, הודו וטורקיה. ואיפה דורגה אוקראינה השנה? ומה איתנו?

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

דוח הערכת הסיכונים העולמי השנתי שפורסם בימים אלו חושף את המדינות המסוכנות ביותר בעולם לביקור בשנת 2023. הדוח, שהוכן בידי חברת Global Guardian, מציג את מדינות העולם על גבי מפה אינטראקטיבית שבה נראים דירוגי הסיכון ואזורי העימות. נוסף על כך, המפה מדגישה אזורים שבהם קיים מתח גיאופוליטי ומעריכה את סיכויי ההסלמה וההשפעות האפשריות שלהם. דירוג המדינות כולל חמישה סיווגי סכנה: "קיצונית", "גבוהה", "בינונית", "מתונה" ו"נמוכה".

48 המדינות הכי טובות בעולם ב-2022: ישראל הפתיעה אפילו את עצמה

מפת המדינות המסוכנות בעולם ל-2023. Globalguardian, צילום מסך
מפת המדינות המסוכנות בעולם ל-2023/צילום מסך, Globalguardian

מקסיקו: פופולרית אבל מסוכנת

המדינות שנחשבות על פי דוח זה כבעלות "סיכון קיצוני" הן אוקראינה, פקיסטן, לוב, סוריה, סומליה, תימן, אפגניסטן, הרפובליקה המרכז אפריקאית ובורקינה פאסו שבמערב אפריקה. מעניין לגלות כי בדוח מתגלים כמה יעדים נופש פופולריים כבעלי סיכון בינוני. כך למשל, מספר יעדים האהובים גם על התיירים הישראליים, בהם תאילנד, הודו וטורקיה. זאת עקב מקרי העבריינות המתרחשים בהם.

מקסיקו, המהווה יעד תיירות עולמי פופולרי, סומנה כ"סיכון גבוה" עקב אלימות המערבת את הקרטלים, כולל באזורי תיירות מבוקשים.

אתר אינדפנדנט מדווח כי מדינות המסומנות כ"סיכון קיצוני" הן כאלו שבהן קיים סכסוך פעיל ורמה גבוהה של פעילות פלילית ותסיסה אזרחית. דירוג זה אף מצביע על כך שמוסדות הממשל במדינות הללו אינם מסוגלים לרסן קבוצות מיליטנטיות או אסונות בקנה מידה גדול. דוגמה לכך היא אוקראינה, שלגביה אף מציין הדוח כי "הפלישה של רוסיה לאוקראינה הובילה לעליות דרמטיות בעלויות האנרגיה על רקע אינפלציה עולמית גבוהה ממילא. האחיזה של רוסיה בחלק גדול מאספקת הגז הטבעי של אירופה מאיימת ישירות על הביטחון האנרגטי של אירופה. אוקראינה ורוסיה מהוות חלק גדול מיצוא המזון והמתכות העולמי, ושיבוש נוסף של שרשראות האספקה הללו ימשיך להשפיע לרעה על אספקת המזון והייצור האירופי".

עוד בוואלה!

48 המדינות הכי טובות בעולם ב-2022: ישראל הפתיעה אפילו את עצמה

לכתבה המלאה
טילים על בירת אוקראינה קייב, 10 באוקטובר 2022. רויטרס
טילים על קייב בירת אוקראינה, החודש/רויטרס

הכי בטוחות: גרמניה, פולין, יפן וקנדה

מצד שני, הדו"ח מזהה מדינות מסוימות כבעלות "סיכון נמוך", ומסמן אותן כירוקות במפה האינטראקטיבית. כמה מהמדינות הבטוחות ביותר לביקור כוללות את גרמניה, פולין, נורבגיה, אירלנד, ליטא, לטביה, אסטוניה, יפן וקנדה. "מדינות המסווגות בסיכון נמוך נחשבות ליציבות ביותר. מדינות אלו מקיימות שלטון חוק חזק ומסוגלות להכיל איומים על הבטיחות והביטחון בהם", קובע הדוח.

בהקשר זה, בחודש יולי האחרון טיפסה איסלנד לראש רשימת המדינות הבטוחות ביותר בעולם הן למגורים והן לתיירים המגיעים לבקר בה. אחריה ברשימה ניצבו ניו זילנד, אירלנד, דנמרק ואוסטריה.

הופעת רחוב איסלנד. ShutterStock
מהמדינות הבטוחות ביותר בעולם הן למגורים והן לתיירים. איסלנד/ShutterStock

הקשר הישראלי

באשר לישראל - על פי הדוח, ישראל מסווגת ברמת סיכון בינונית (צבע כתום). על פי הגדרה הכללית של סיווג זה, מדובר במדינות שבהן קיים חור יציבות פוליטית ואכיפת חוק שאינה מספקת, מה שהופך את המדינות הללו לפגיעות בכל הקשור לפשע או תסיסה. באופן ספציפי, ישראל גם אופיינה ב"סיכון גיאופוליטי", הקשור לסכסוכים מקומיים או אזוריים. עוד בהקשר הישראלי, מדובר בסכסוך מול חיזבאללה בלבנון וחמאס ברצועת עזה. בנוסף, עורכי הדוח קובעים כי בין גורמי ההסלמה הפוטנציאליים נמצאים תרחישים כגון פגיעה של חיזבאללה במאגר "כריש" וכן מכת מנע ישראלית על מתקני הגרעין האיראניים. יחד עם ישראל, סומנו כסיכון בינוני גם איראן ומצרים. סוריה סווגה כסיכון קיצוני, עיראק והרשות הפלסטינית ברמת סיכון גבוהה וערב הסעודית - בסיכון מתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully