וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מצאו זיקית שחשבו שנכחדה לפני 100 שנה

זיקית מזן וולטצקו התגלתה ב-1893 ומאז 1913 לא נראתה. זואולוגים סברו שהיא נכחדה, אולם חוקרים ממדגסקר וגרמניה גילו לאחרונה דגימות שלה באי האפריקני. עם זאת, כריתת היערות במדגסקר מאיימת על היעלמותה מהעולם

צילום מסך

(בווידאו: הלטאה הגדולה ביותר בכדור הארץ, קומודו, אוכלת קוף)

חוקרים ממדגסקר וגרמניה גילו כמה דגימות חיות של זיקית מזן וולטצקו (Voeltzkow's chameleon) במהלך משלחת לצפון-מערב מדינת האי האפריקנית. הזיקית התגלתה ב-1893 על ידי המדען הגרמני אוסקר בואטגר (Oskar Boettger), אולם לא נראתה יותר מאז 1913 - מלפני מלחמת העולם הראשונה.

בדו"ח שפורסם בכתב העת Salamandra, נכתב שצוות בראשות מדענים ממכון המחקר הבווארי להיסטוריה של הטבע (ZSM), טוען כי ניתוח גנטי קבע כי הזן קשור בקשר הדוק לזיקית ממין Labor, שחיה באי.

החוקרים מאמינים, ששני זני הזיקיות האלו חיים רק בעונת הגשמים - הן בוקעות מהביצים, גדלות במהירות, נאבקות עם יריבים, מזדווגות ואז מתות כמה חודשים קצרים. "בעלי חיים אלה הם בעצם מעין זבובים (או בריומאים) שבין בעלי חוליות", אמר פרנק גלוב, אוצר זוחלים ודו-חיים ב-ZSM.

צפו בזיקית וולטצקו

כ-150 מיני זיקיות בעולם, חצי מהן במדגסקר

זיקית וולטזקוב נקראת על שם המדעו והזואולוג הברלינאי אלפרד וולטצקו (Alfred Voeltzkow) שהך לעולמו ב-1947.

זיקיות נפוצות בעיקר ביבשת אפריקה, במיוחד באי מדגסקר ובו מצוי המגוון הרחב ביותר של מיני זיקיות. יש בעולם כ-150 מיני זיקיות, מחצית מהן חיות במדגסקר.

לדעת החוקרים, נקבת הזן, שמעולם לא תועדה בעבר, הציגה דפוסים צבעוניים במיוחד במהלך ההיריון, כאשר נתקלה בזכרים או היתה נתונה למצבי לחץ. לדבריהם, בית הגידול של זיקית הוולטצקו מאויים עקב כריתת יערות במדגסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully