וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלו הצימרים עם הנוף הכי יפה בישראל? בהחלט כן!

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 10:38

ממש כמו בנדל"ן, גם בצימרים הלוקיישן קובע את הכל. הבקתות של "מצפה השלום" בקיבוץ כפר חרוב שבגולן משקיפות כנראה לנוף הכי יפה בארץ. ככה זה כשהכנרת בכף ידך, השקיעות מושלמות, מעיין צלול במרחק 5 דקות הליכה ומה נאמר על הבריכה?

צימר מצפה השלום, כפר חרוב/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: זיו שטיינר

יש המון אתרי לינה בארץ. לכל אחד היתרון שלו, אבל בקתת עץ היא עדיין בקתת עץ, לא משנה איפה תבנה אותה. אבל ממש כמו בנדל"ן - שהלוקיישן קובע את הכל - כך ל"מצפה לשלום" יש מיקום חלומי שחולש על אחד הנופים הכי יפים בארץ: כל הכנרת בכף ידך, כולל רכס הרי מירון, צפת, טבריה, הר הארבל וכמובן החרמון.

מצפה השלום בקיבוץ כפר חרוב. זיו ריינשטיין
כל הכנרת בכף ידך. הנוף מ"מצפה השלום" בקיבוץ כפר חרוב/זיו ריינשטיין
בקתות מצפה השלום בקיבוץ כפר חרוב. זיו ריינשטיין
מיקום חלומי שחולש על אחד הנופים הכי יפים. שביל לאורך מצוק/זיו ריינשטיין
מצפה השלום בקיבוץ כפר חרוב. זיו ריינשטיין
שאפו על הגינון. המתחם כולו ירוק בגוונים שונים/זיו ריינשטיין

התקווה לשלום

קיבוץ כפר חרוב הוקם ב-1974 ונקרא על שם "כפר חרב" - כפר ערבי שמשמר שם יישוב היהודי קדום שמוזכר בתוספתא (כפר יחריב או כפר חריב). כ-500 תושבים גרים בקיבוץ, ופרנסתם מגיעה מחקלאות ומתעשייה, אבל גם מתיירות. כך למשל, הקיבוץ שותף באתר חמת גדר ביחד עם קיבוצים נוספים ברמה - מבוא חמה, אפיק ומיצר - אבל מחזיק גם תיירות משל עצמו.

את הקמתו של אירוח "מצפה לשלום" בשנת 2000 יזם שרון יבזורי, חבר כפר חרוב שהמיזם התיירותי היה למפעל חיים עבורו. הוא גם ניהל ופיתח את כפר הנופש במשך השנים. לפני שנה וחצי הלך לעולמו בגיל 54. המקום נקרא כך עקב התקווה לשלום בין ישראל לסוריה שממזרח וירדן שמדרום-מזרח. במקום שוכנות 27 בקתות עץ, רובן עם קו ראשון לכנרת (בתוספת של 200 שקל ללילה, וכבר ניגע במחיר) - ולראות כחול בעיניים זה כבר דבר מצנן. ככל שעובר היום, האגם הלאומי משנה את צבעו הכחול עד לבואה של השקיעה הכתומה שנעלמת מאחורי הרי נפתלי - המראה נפלא.

המתחם כולו ירוק בגוונים שונים. מדשאות לצד אורנים מצלים, שיחים, פרחים ומנהרות שנוצרו משיחים עגולים. שאפו על הגינון. לצד כל זאת, ערסל לכל בקתה מול הכנרת ואין מנגלים (תודה לאל), וזה פשוט נהדר. כלומר נפנפו את המנפנפים והאוויר נקי, מריח וצלול. הבקתות אומנם לא חדשות, כולן מעץ, כפי שנהגו לבנות לפני 20 שנה, ועם אמבטיה שהיא ג'קוזי די ישן, אבל לא צריך יותר מזה. את בקבוקוני השמפו הקטנים השכילו להחליף בשלושה מיכלים גדולים יותר של שמפו, סבון גוף ומרכך שחוסכים פלסטיק, וזה מבורך. ויש גם מטבחון קטן עם צלחות, סכו"ם וכוסות, ומקררון קטן עם חלב ובקבוק מים קר.

על השולחן בסלון, זה שליד הספה מול הטלווזיה בכבלים (yes), יש צנצנת עוגיות, אגוזים ויין הר חרמון 500 מ"ל שמקבלים און דה האוס. בבוקר מקבלים לבקתה ארוחת הבוקר, שהיתה די בינונית לטעמי: שתי חביתות דקות יבשות, קערת סלט ירקות שהגבינה בילט-אין עליו (למה לא בצד?), סלסלת לחמים, גבינות לבנות וצהובה של עמק, קרואסונים ובורקסים (שלא היו ממש טריים), ממרחים, 7 זיתים וקרטון מיץ של ספרינג לימונענע. בנוסף, היא מוגשת רק החל מהשעה 9 בבוקר, וחבל - יש ודאי אורחים שמתעוררים מוקדם עם הטף ויצטרכו שהם ינשנו משהו, או אחרים שירצו לצאת לטייל בגולן מוקדם ושעת הארוחה די "תוקעת" אותם. גם טייק אווי של הארוחה די בעייתי למי שיבקש.

בקתות מצפה השלום בקיבוץ כפר חרוב. זיו ריינשטיין
הכל מעץ, ויש גלריה לילדים למעלה. בקתת "חרוב"/זיו ריינשטיין
טיילת מבוא חמה. זיו ריינשטיין
טיילת מבוא חמה. תבואו לקראת שקיעת החמה/זיו ריינשטיין
מצפה השלום בקיבוץ כפר חרוב. רוית אלמוג, תמונות גולשים
סתלבט בקיבוץ/תמונות גולשים, רוית אלמוג

3 אפשרויות טבילה במרחק הליכה

אם הצימרים נמצאים בלוקיישן נהדר, אז הבריכה של הקיבוץ (1) בלוקיישן מטריף לא פחות. היא משמשת כבריכה של כל התושבים ופתוחה גם לאורחי הבקתות. אפשר להגיע אליה בהליכה של 5 דקות ברגל או עם הרכב אם אתם חייבים, אבל כדאי ברגל אם לא חם מדי וליהנות מהנוף על המצוק. מעבר לכך, ישנה טיילת קצרה לאורך מצוק של כפר הנופש שמסתיימת בשער דרומי נעול (שכל צימר מקבל אליו מפתח), שמוביל לתצפית מצפה השלום ולמי שעוד רוצה להמשיך דרומה - אל מבוא חמה. כדאי בשקיעה (סך הכל 2 ק"מ). אגב סיורים, לאורחים מוצע בחודש אוגוסט סיורים מודרכים ללא תוספת עלות - טיול עששיות בתל סאקי או טיול לסוסיתא שנפתח לא מזמן. מוש.

במצפה קיוסק קטן של ארטיקים ועוד חנות מזכרות נחמדה, ומסבירן שמספר על המקום ועל מה שרואים. מהתצפית יורדות כ-60 מדרגות אל שביל הבוסתן, שבו לאחר 3 דקות הליכה מהמדרגות תמצאו את עין לשלום (2) - מעיין קריר בבריכה מלבנית בגובה של 1.50 מטר. לידו שני ספסלים ושולחן קפה קטן מוצל. נהדר לטבילה וקפיצה למים.

אבל ההפתעה הנעימה נמצאת באטרקציה "רוח על המים" (3), שכשמה כן היא מספקת מפגש של גוף ונפש - עם מים. קרן גרין מקיבוץ מבוא חמה השכן, היא מורה ליוגה ושמאנית שמזה עשור מטפלת בוואטסו במתחם עגול שמשקיף לכנרת. במתחם שתי בריכות עם מים חמימים נעימים, ועוד בריכה עם מי מלח, ממש כמו בים המלח. כלומר כ-30 אחוזי מלח שמציפים אותך, בשילוב גבישי מלח אמיתיים בגדות הבריכה. אפילו קרקעית הבריכה מצופה כולה מלח רך ולבן. תענוג לטבול בה אחרי טיפול, וקרן ממליצה לפחות חצי שעה.

בטיפול עצמו, קרן לוקחת אתכם למסע נפשי, "אפילו פסיכדלי", היא אומרת, של חזרה לרחם, אל תנועות של המים, נגיעות מסאז' קלות, בועות אוויר שמדגדגות את הגוף, איבוד שליטה ויחסי אם-ילד כפי שכולנו (אני מקווה) חווינו ברחם ומיד אחרי הלידה. זהו מסע של כ-45 דקות מרגשות, נעימות, מלמדות ובעיקר מיוחדות שלא חווים כל יום, אם בכלל אי פעם. חוויה מדהימה לזוגות וגם ליחידים. אם יש משהו שאתם רוצים לעשות עבורכם בחופשה הזו, זה טיפול מים כזה (מחיר: 450 שקלים ליחיד, 900 לזוג).

כמה עולה לילה: סופ"ש באוגסט (2 לילות מינימיום) - 1,270-1,150 שקלים. בספטמבר 940 שקלים. תוספת לכל ילד עד גיל 13 - 200 שקלים. סך הכל מחיר סביר לתמורה, שכוללת בקתת עץ מרווחת, למרות הג'קוזי הישן וארוחת הבוקר שצריכה להשתפר, אבל כל מה שמסביב (הבריכה, הנוף, המדשאות, הסיורים בחינם והאפשרות לטיפול מים) מצדיק את החוויה שכפר חרוב מציע.

בריכת שחייה קיבוץ כפר חרוב. זיו ריינשטיין
האם זו בריכת השחייה בלוקיישן היפה בארץ? הבריכה בקיבוץ/זיו ריינשטיין
מעיין שביל הבוסתן בגולן. זיו ריינשטיין
עין לשלום. מעיין קריר בבריכה מלבנית - 5 דקות הליכה מהצימר/זיו ריינשטיין
בריכת וואטסו ב"רוח על המים" בקיבוץ כפר חרוב. זיו ריינשטיין
אם בפאנן עסקינן - זה המקום. בריכת וואטסו ב"רוח על המים"/זיו ריינשטיין

קצת אקשן למי שרגוע לו מדי

מה עושים במשך היום? אז אנחנו בחרנו לרדת למטה, לעמק החולה, ולהתרענן ברפטינג בירדן. מבין אתרי הרפטינג הרבים שלאורך הירדן, ביקרנו הפעם ב"רפטינג נהר הירדן" שצפונית מעט לקיבוץ גדות בעמק החולה, שמציע מסלול שיט משפחתי ורגוע בנהר, ועדיין מהנה.

המקום הוותיק נפתח ב-1987, אבל מ-2005 הוא מנוהל על ידי שלושה אחים שבמקור ממשמר הירדן הסמוך, שהוסיפו, מעבר לשיט, גם מגוון פעילויות אחרות: פיינטבול, קיר טיפוס, טיול ג'יפים, לייזר טאג, אומגה של 70 מטר לתוך הירדן, אבל כמובן שגולת הכותרת היא בשיט של 4 ק"מ בסירות קיאק גדולות (מגיל 5). השיט, כאמור, רגוע, בטח בקיץ כשהזרימה איטית, ופה ושם תוכלו לעצור לטבילה מצננת באחת הפינות המוצלות בירדן. המסלול אורך כשעה+ ומסתיים בטחנת הקמח של מצד עטרת - מצודה צלבנית שנמצאת לא רחוק מגשר בנות יעקב, שגם אותו חוצים לקראת סיום השיט. מחיר: 93 שקלים לאדם, אבל חפשו במועדוני הצרכנות הנחות.

רפטינג נהר הירדן. זיו ריינשטיין
שיט רגוע למשפחות לאורך 4 ק"מ. רפטינג נהר הירדן/זיו ריינשטיין
קלאב קאר נהר הירדן. זיו ריינשטיין
להכיר את האזור מבלי להזיע. שבי וחבר בקלאב קאר/זיו ריינשטיין
רפטינג נהר הירדן. זיו ריינשטיין
כל הפעילויות באתר אחד, כולל אוכל. רפטינג נהר הירדן/זיו ריינשטיין

הכל במקום אחד

לאחר מכן אפשר לנשנש משהו במסעדת "איסקנדר" שבמתחם, שמציעה תפריט מגוון, כולל לילדים. מעבר לכך, באיסקנדר מתמחים בבישולי קדירות, מגוון בשרים ואופים פוקאצ'ות ענקיות בטאבון טורקי. גם לצמחונים יש מה לאכול (מוקפץ אסייתי, למשל) והמקום גדול מאוד ומתאים גם לקבוצות. רק קחו בחשבון שהמסעדה (הכשרה) סגורה בשבת, כמו כל מתחם הרפטינג.

חוויה אחרת, די חדשה, שמציע המתחם היא סיור רכוב עם שבי גיגי, שלפני כשנה הקים עסק של טיולי קלאב קאר בין שדות העמק והגידולים החקלאיים, ויביא אתכם גם לפינה מקסימה לטבילה בירדן. לשבי 19 כלים, 2 חשמליים, וביחד עמו תצאו למסלול (בנהיגה עצמית) של כשעה מלווה בהסברים ואפילו קרטיבים. מחיר: מ-350 לזוג ועד 500 למשפחה של עד 6 נפשות.

היתרון ברפטינג נהר הירדן, הוא שהכל במקום אחד, ומשפחה לא צריכה להיכנס לרכב הלוהט שוב ושוב בקיץ המיוזע ולנסוע מאטרקציה לאטרקציה בחום והלחות הכבדים, ויכולה להעביר יום שלם של פעילות מגוונת מבלי להתרוצץ. כך או כך, תבטיחו לעצמכם שכל מה שתעשו יכלול מים. ואת זה עמק החולה והגולן מספקים בשפע ובמרחק יחסית קצר זה מזה.

הכותב היה אורח של תיירות כפר חרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully