וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציץ להר הגעש: המקום הכי משוגע באיטליה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 13:00

בקצה המגף המפורסם שוכן האי הגדול בים התיכון ולמרות שבגלל אירוע שהתרחש לפני כ-2,000 שנים, אין גשר שמחבר אותו ליבשת, עדיין לא תרצו לוותר על העיירות הקסומות, הרי הגעש, נקודות הבילוי וכמובן, האוכל. מסע לאיטליה חדשה לחלוטין

הר הגעש אתנה, סיציליה, איטליה. ShutterStock
הר הגעש אתנה/ShutterStock

כולנו מכירים את צורת המגף של איטליה, אבל האם עצרתם פעם לחשוב מה יושב בקצה המגף? התשובה - איטליה אחרת לגמרי, עם אופי ותרבות משלה, עיר גדולה מרהיבה, עיירות ציוריות, רצועות חוף מרשימות, היסטוריה מרתקת, תרבות, אוכל ועוד. או במילה אחת: סיציליה.

סיציליה היא האי הגדול ביותר בים התיכון. כמה גדול? קצת יותר משטח מדינת ישראל כולה. לכן, היא מהווה יעד בפני עצמה לטיול וכמו שאומרים "עד שלא ראית את סיציליה, לא הכרת את איטליה באמת".

עבור רבים, סיציליה היא שם נרדף לסרטי "הסנדק" ומקורות המאפיה, אבל טיול מאורגן ברחבי האי, עם מדריך מנוסה ומיומן, שיידע לקחת אתכם לכל המקומות שאסור לפספס, לספר, להרחיב ולהסביר, יחשוף בפניכם איטליה שבאמת לא הכרתם עד היום. אז בואו נעשה לכם עוד קצת חשק, עם חמישה מקומות שחובה לבקר בהם בטיול בסיציליה.

טיול מאורגן לסיציליה עם האיים הליפארים - מידע באתר פגסוס

העיר פאלרמו, סיציליה, איטליה. ShutterStock
אי ענק ומלא במקומות נהדרים כמו פלרמו/ShutterStock

סירקוזה

בעת העתיקה, בימי יוון הגדולה והרפובליקה הרומית, סירקוזה (אז היא נקראה סירקוסאי) הייתה העיר החשובה בסיציליה. היא שוכנת בדרום-מזרח האי, על קו החוף וממנה יצא ארכימדס, אחד המדענים החשובים בתולדות האנושות. במאה השלישית לפני הספירה ואחרי מלחמות רבות, הפנתה סירקוזה עורף לרומא, שבתגובה כבשה ושרפה אותה. הסיציליאנים טוענים בתוקף שזו הסיבה שגם היום, למעלה מ-2,000 שנים אחרי, ברומא מסרבים לבנות גשר שיחבר בין האי לשאר המדינה, למרות שהמרחק עומד על כשלושה ק"מ בלבד.

בסירקוזה ממתין לכם פארק ארכיאולוגי יפהפה בשם ניאפוליס ובו, מערת "אוזנו של דיוניסוס". בעיר העתיקה ניצבת כיכר הקתדרלה שנבנתה במאה השביעית לספירה ובה מקדש לאלה אתנה ואחרי התיאטרון היווני והאמפיתיאטרון הרומי, תוכלו להמשיך לשיטוט בסמטאות העיר המקסימות.

טאורמינה

כ-120 ק"מ צפונה מסירקוזה, אחרי שעוברים דרך העיר הגדולה קטאניה, מגיעים לטאורמינה הציורית, הפנינה של סיציליה. היא נבנתה על צוק ועשויה להזכיר לרבים נופים שאנחנו רגילים לראות מטוסקנה, אבל יש לה אופי משלה. מהחומה שהקיפה את העיירה בעבר נותרו כמה שערים מרשימים וגם בה יש תיאטרון יווני ענק שכדאי לעצור בו, מגדל שעון יפה ואת גני טרביליאן, אך ביקור בטאורמינה לא יהיה מושלם בלי גיחה קצרה להר אתנה.

הר הגעש העצום (למעלה מ-3,000 מטרים) עדיין פעיל ובסביבתו ניתן לראות סלעי לבה. אפשר לראות אותו היטב מטאורמינה, אבל כדאי גם להתקרב ולרחרח בכפרים השוכנים למרגלותיו.

חוף ים, טאורמינה, סיציליה, איטליה. ShutterStock
החוף בטאורמינה/ShutterStock

פלרמו

בירת סיציליה היא העיר החמישית הכי מיושבת באיטליה, עם לא פחות מ-1.2 מיליון תושבים שחיים בסביבתה. היא גם מהווה מעין שער לאי כולו וכמובן, מלאה באטרקציות ונקודות עניין, החל מ"עיר המתים", שם קבורות מתחת לקרקע למעלה מ-8,000 מומיות חנוטות, הריכוז הגדול בעולם ודרך ארמון המלוכה הנורמאני, שנבנה בימי הביניים.

עוד בפלרמו, נמצא תיאטרון מאסימו, מהגדולים באירופה כולה. אפשר לבקר בו גם אם אין הופעה, אבל כמובן שאם הצלחתם לתפוס אחת כזו, הרווחתם. בעיר תמצאו גם את מזרקת פרטוריה המרשימה, חופים ושווקי אוכל נהדרים (נסו בעיקר את הווצ'ריה, ולא תתחרטו) ורובע יהודי, שמספק רמז על הקהילה שחיה במקום.

סטרומבולי

אם לא הספיק לכם המעבר מאיטליה "הרגילה" לסיציליה, כדאי בחום (תרתי משמע) לבקר בסביבתו של הר געש נוסף, באי סטרומבולי. מדובר באחד מבין האיים הליפאריים והכינוי שלו הוא "המגדלור של הים התיכון", שכן הוא מרבה להתפרץ. למרות זאת, באי סטרומבולי עדיין חיים כ-500 תושבים, שאת האתגר שלהם הציג בסרט מופתי מ-1950 הבמאי האיטלקי הדגול רוברטו רוסוליני, בעוד זוגתו לעתיד (הקשר ביניהם נולד בעקבות הצילומים), הכוכבת הגדולה אינגריד ברגמן, מככבת. גם "הר הגזירה", אליו משליך פרודו את הטבעת בשר הטבעות (סליחה על הספוילר...) נוצר בהשראת סטרומבולי וכך גם רגע השיא של "מסע אל בטן האדמה", ספרו המפורסם של ז'ול ורן. בקיצור, האי הקטנטן הוא יעד מומלץ, שישאיר אתכם עם המון סיפורים ומחזות בלתי נשכחים.

האי הגעשי סטרומבולי, סיציליה, איטליה. ShutterStock
סטרומבולי המרהיב/ShutterStock

צ'פאלו

לקינוח, מזרחית לפלרמו שוכנת הקומונה הנהדרת צ'אפלו, שהפכה בשנים האחרונות לאזור הנופש וחיי הלילה הטוב ביותר בסיציליה לדעת רבים. על העיירה כולה משקיף סלע ענק שחודר לעומק מי הים התיכון ומעבר לבילויים השונים והטיולים המהנים בסמטאות וברחובות העיר, שם תמצאו מזכרות ואוכל נהדר, כדאי גם להציץ על הקתדרלה המקומית המרשימה, הכנסיות הרבות הפזורות והעיר העתיקה, ששכנה ממש למרגלות הסלע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

פגסוס טיולים מאורגנים - pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • סיציליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully