וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסנו לפריז בביזנס ובמחלקת תיירים פלוס. זה מה שחשבנו על החוויה

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 6:28

פריז תמיד פופולרית עבור הנוסע הישראל, ומכאן שמדובר באחד הקווים התחרותיים שיש בישראל. אז עלינו על טיסת אייר פראנס שהחליטה להציב מטוס גדול (A350 או A330) בקו מתל אביב, כדי להילחם באל על ושאר מתחרות. זה הצליח לה?

טיסה לפריז עם אייר פראנס/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: זיו שטיינר

הקו לפריז הוא אחד הפופולריים, ומכאן גם התחרותיים שיש בישראל, ולא מעט חברות מפעילות טיסות בין תל אביב לבירת צרפת, בהן חברות החסך איזיג'ט וטרנסאוויה שהיא חלק מתאגיד אייר פראנס-KLM) האירופיות, אבל בגזרת חברות הלגאסי, כלומר חברות התעופה הסדירות, יש רק שתי חברות תעופה שמתחרות ביניהן, אל על ואייר פראנס (שמפעילה שתי טיסות יומיות באיירבס A350 או A330).

אבל בעוד אל על מפעילה לא פעם את הבואינג ה-787 הישן שלה, שלא לדבר עלה-737 שלה, מטוס צר-גוף קטן שמכיל כ-170 נוסעים פחות או יותר (תלוי בתצורה), אייר פראנס הציבה מולה את האיירבאס A350-900 - מטוס רחב גוף חדיש שנראה שנותן לאל על נוק אאוט כמעט בכל פרמטר.

עוד בנושא:
אמירייטס מציגה: מחלקת פרימיום אקונומי שהיא חלום
אל על מציעה שירות "חדש" לנוסעים, שכבר קיים 10 שנים
סוף-סוף: המיטות מגיעות גם למחלקת תיירים במטוס
בוס במטוס: נוסע שלף מחשב נייח במחלקת תיירים והחל לעבוד

מטוס איירבאס A350 של אייר פראנס. אייר פראנס,
תמיד עדיף גדול יותר. האיירבאס A350 של אייר פראנס/אייר פראנס

מחלקת פרימיום אקונומי: שדרוג בכל תחום

נתחיל במטוס עצמו. ה-A350 של אייר פראנס מציע בתצורה של 324 מושבים, בהם 34 מושבי עסקים (1-2-1), 24 מושבי פרימיום אקונומי ו-266 מושבי מחלקת תיירים.

אין ספק שיש יתרון לטוס במטוס גדול לאירופה, מאשר במטוסים הקטנים יותר בואינג 737 או ב-A321 או ב-A320, שבהם מחלקת עסקים לפעמים היא מחלקת תיירים שבה לא מושבים במושב האמצעי. ה-A350 מספק גם צוות קבינה גדול יותר ונגיש עקב מספר הנוסעים שמחייב, והוא גם מטוס חדיש ויותר מרווח. במחלקת הפרימיום אקונומי, שנמצאת ממש אחרי הביזנס, מרווח הרגליים בהחלט משמעותי. ה"ריקליין" של המושב נע אחורה עד לזווית של 45 מעלות, זאת בנוסף ללחצן ששולף הדום לרגליים. בהחלט אפשר להתרווח ולתפוס תנומה במצב הזה.

מעבר לכך, למרות שהדבר הכי חשוב במחלקה זו הוא המושב ומרווח הרגליים, יש עוד צ'ופרים שמקבל כל נוסע במחלקה זו. למשל, על כל מושב מונחת כרית ושמיכה, בקבוק מים בכיס המושב. לאחר מכן, טרום ההמראה, הדיילים מחלקים לכל נוסע ערכה של מגבת רטובה, מגבון לח, סניטייזר ומסכת קורונה. מה שקצת משונה במטוס כזה מחודש, הוא שהדיילים עדיין מדגימים את הנחיות הבטיחות במקום שיהיה סרטון שעושה זאת במקומם על המסכים האישיים, וכאלה יש לכל נוסע, בדומה לדרימליינר. עוד במושב, שקע USB להטענת הנייד, שלט קטן נשלף ששולט על התאורה, הווליום ומערכת הבידור, במסך שהוא שמופעל על ידי מגע. למי שמעדיף לקרוא, ישנה מנורת קריאה מתכווננת שיוצאת כמו מחוש מכרית הראש.

נוסעי הפרימיום מקבלים ארוחה מלאה על מגש, שכוללת מנה חמה (חביתה בבוקר), קרטון מיץ, פירות חתוכים, יוגורט ועוגה קטנה. סך הכל נחמד, לא קולינריה גבוהה כמובן. חידוש מענין ואקולוגי שמצטרף למנה הוא סכום מעץ, כלומר מתכלה, שהוא כידוע יקר יותר אבל מראה את הכיוון האקולוגי שאייר פראנס נוקטת בו בשנים האחרונות, ובכלל בחברות תעופה באירופה. יופי!

עוד בוואלה!

מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?

לכתבה המלאה
מחלקת פרימיום אקונומי, תיירים פלוס באייר פראנס. אייר פראנס,
על כל מושב כרית ושמיכה. מחלקת הפרימיום אקונמי/אייר פראנס
מחלקת פרימיום אקונמי באייר פראנס. זיו ריינשטיין
ה"ריקליין" של המושב בפרימיום נע אחורה עד לזווית של 45 מעלות/זיו ריינשטיין
ארוחה במחלקת פרימיום אקונמי. זיו ריינשטיין
נוסעי הפרימיום מקבלים ארוחה מלאה על מגש, שכוללת מנה חמה/זיו ריינשטיין

מחלקת עסקים: הביאו סומלייה שיבחר את היין

במחלקת העסקים ציפינו כמובן לשדרוג בכל הגזרות. וברובן כך אכן היה. לכל נוסע יש קבינה שניתן לסגור ולקבל פרטיות על ידי הרמת "קיר" שחוצץ בינך ובין הנוסע השכן. המושב עצמו הופך למיטה, אומנם צרה יחסית, אבל ניתן לשכב לישון בזווית של 180 מעלות עם כרית רחבה ושמיכה נעימה שנמצאת על המושב. אוזניות איכותיות ממתינות בתוך ארון זעיר לצד מים מינרליים ובקיט שמחלקים הדיילים היו גרביים, אטמי אוזניים, מברשת שיניים, קרם פנים, עט, כיסוי עיניים והחידוש הנחמד - טיפות עיניים נגד יובש. יפה.

במסגרת האוכל, אז התפריט, שהגיע גם בעברית, הציע מבחר מנות מפונפנות כמו מנה ראשונה של סלמון מעושן, ג'לי פטל אשכולית, מרק אפונה קטיפתי (כי חייבים לצרף איזה תיאור למרק) עם לימון ובזיליקום. בין המנות העיקריות, יכול הנוסעים לבחור עוף עם ענבים ורוזמרין, או פילה בקר ברוטב יין פורטו, או שרימפס מוקפץ ברוטב חמאה תפוזים בליווי עדשים ירוקים. לכך הצטרפו מבחר גבינות וקינוח ועוגות שונות או מקרון, כמובן. עבור היין, והצרפתים נותנים כבוד ליין כידוע, הביאו את הסומלייה האיטלקי הנודע פאולו באסו, שבחר את היין, השמפנייה, ושאר האלכוהול בשירות.

דווקא בגזרת השירות לא נרשמה התעניינות גדולה מדי מצד הדיילים, מעבר לחלוקת משקאות או הארוחה, שלפניה חולקו "טורקישים" (מגבות חמות) ביחד עם מיץ תפוזים ויין מבעבע טרום ההמראה. שירות רגיל של ביזנס, לא יוצא משהו מיוחד או חדשני. מערכת הבידור זהה לכל המטוס, אך כאן מדובר במסכי ענק וחוויית הצפייה משתדרגת.

מחלקת עסקים באייר פראנס. אייר פראנס,
לכל נוסע קבינה שניתן לקבל בה פרטיות על ידי הרמת "קיר" חוצץ. מחלקת העסקים ב-A350/אייר פראנס
מחלקת עסקים באייר פראנס. זיו ריינשטיין
המושב בביזנס הופך למיטה/זיו ריינשטיין
מחלקת עסקים באייר פראנס. זיו ריינשטיין
בארון הזעיר ממתינים בקבוק מים ואוזניות איכותיות/זיו ריינשטיין

עדיפות בשמיים

הפלוס של נוסעי הפרימיום אקונומי והביזנס באייר פראנס הוא ה"סקיי פריורטי" - כך נקרא שירות הקדימות או המועדפות שלו זכאים נוסעי מחלקות אלו. הישרות מציע צ'ק-אין בתור משלכם, כמובן שקצר יותר, גם בנתב"ג, וגם כניסה ללאונג'ים השונים בשדות התעופה בעולם, והכל בחינם. בנתב"ג אומנםם רק לטרקלין דן הבינוני, אבל בשארל דה גול לטרקלין מהודר יותר, שבו גם מקלחות מאובזרות ללא תשלום.

צ'ק אין בשדה תעופה שארל דה גול סקיי פריורטי של אייר פראנס. זיו ריינשטיין
יתרון נהדר בתקופות של עומס ותורים. ה"סקיי פריורטי" בשדה תעופה שארל דה גול/זיו ריינשטיין
לאונג' טרקלין אייר פראנס. זיו ריינשטיין
מבחר אלכוהול לנוסעי מחלקות הפרימיום והביזנס בטרקלין של אייר פראנס/זיו ריינשטיין

כמה זה עולה לכם (לכם, כי אותי הזמינו)?

מחיר פרימיום לפריז - החל מ-750 דולר
מחיר ביזנס לפריז - החל מ-1,500 דולר
*תלוי בזמינות מחלקות ומספר המושבים

הכותב היה אורח של חברת אייר פראנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully