וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו חברת התעופה הדייקנית ביותר בעולם ב-2022

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 12:28

שנת 2022 רק הסתיימה, וכבר מפורסמים הנתונים של חברות התעופה הכי דייקניות שטסו השנה בעולם. איבריה הספרדית הכי הכי מדוייקת באירופה, דלתא באמריקה ואזול הברזילאית הכי מדוייקת בכל העולם. ובכמה אחוזים דייקה אל על השנה?

טיסת הבכורה של אל על למרקש במרוקו, 25.7.21/צילום: זיו ריינשטיין

חברת התעופה הדייקנית ביותר בעולם לשנת 2022 היא חברת התעופה הברזיליאית אזול ברזיליאן איירליינס (Azul Brazilian Airlines), שהפעילה 279,722 טיסות אשתקד ודייקה ב-88.93% בזמני ההגעה שלהן. כך לפחות לפי חברת המידע הבריטית "סיריום" (Cirium) שמנתחת נתוני תעופה בעולם.

עוד לפי נתוני החברה, איבריה איירליינס הספרדית, שטסה גם לארץ, היא הכי דייקנית באירופה השנה, ואילו דלתא איירליינס הכי דייקנית בצפון אמריקה.

הנתונים שסיריום מנתחת נאספים מכ-600 מקורות של מידע על טיסות בזמן אמת וכוללים את חברות התעופה עצמן, שדות תעופה, מערכות הפצה גלובליות, נתוני מיקום, רשויות תעופה אזרחית, ספקי שירותי ניווט אווירי והאינטרנט. סקירת הביצועים של Cirium על-אודות חברות התעופה לשנה שזה עתה תמה, היא תקן זהב גלובלי לביצועי חברות תעופה ונמלי תעופה בעולם, והיא תתפרסם בהמשך השבוע הקרוב ותכיל תוצאות עבור כל קטגוריות שונות וניתוחי מידע של חברות התעופה.

מיהי חברת תעופה הכי בטוחה בעולם?
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל
חברות התעופה שהכי מאחרות בעולם; אל על במקום הראשון

חברת התעופה הברזיליאית אזול ברזיליאן איירליינס. ויקיפדיה, אתר רשמי
דייקה בכמעט 90% מטיסותיה אשתקד. חברת התעופה אזול ברזיליאן איירליינס/אתר רשמי, ויקיפדיה
נוסע ישראלי מת במהלך טיסה של איבריה איירליינס 3 במאי 2017. ShutterStock
איבריה איירליינס. חברת התעופה הכי דייקנית באירופה בשנה שעברה/ShutterStock

ומה עם דיוקי הטיסות של אל על?

השנה האחרונה הייתה מאתגרת בתחום התעופה ברחבי העולם, במיוחד באירופה, עם חברות תעופה ושדות תעופה רבים שחוו עיכובים, שיבושים ואתגרים בניצול משאבים. אולם למרות התנאים הקשים הללו, הרבה חברות תעופה ושדות תעופה הצטיינו.

דלתא איירליינס זכתה זו השנה השנייה ברציפות בפרס Cirium Platinum עבור מצוינות תפעולית עולמית. פרס זה מתייחס למספר גורמים, כולל דייקנות בהמראות ונחיתות, מורכבות תפעולית ויכולת של חברת תעופה להגביל את ההשפעה של שיבושים בטיסה עבור נוסעיה.

לצד הפרס המיוחד של דלתא איירליינס, היא דורגה, כאמור, גם כחברת התעופה הדייקנית ביותר בצפון אמריקה; אזול הברזילאית הכי דייקנית בדרום-אמריקנית, כמובן; תאי אייראסיה (Thai AirAsia) הכי דייקנית באזור אסיה-פסיפיק; ועומאן אייר (Oman Air) הכי דייקנית באזור המזרח התיכון ואפריקה עם 29,631 טיסות ו-91.38% אחוזי דיוק. אל על, אגב, מדורגת בעשירייה הראשונה של החברות הדייקניות במזרח התיכון ואפריקה (מקום 9) עם 23,274 טיסות ב-2022 ו-69.80% אחוזי דיוק. רויאל ג'ורדניאן ממוקמת במקום השני, אמירייטס שהחלה לטוס לארץ בשנה שעברה, במקום הרביעי ורויאל אייר מרוק במקום השמיני.

איירבאס A330-900neo של דלתא איירליינס. איירבאס,
דלתא איירליינס. הכי דייקנית בצפון אמריקה/איירבאס
בואינג 777 של אמירייטס נוחת לראשונה בישראל, 23.6.22. סיון פרג',
במקום הרביעי במזה"ת. מטוס אמירייטס נוחת לראשונה בישראל, יוני 2022/סיון פרג'

מהי טיסה דייקנית?

יפן השיגה הישגים טובים עם חברת הלואו-קוסט שלה סטאר פלייר (StarFlyer), שזכתה להיות חברת הלואו-קוסט הדייקנית ביותר בעולם, ואילו שדה התעופה בטוקיו האנדה הוכרז כשדה התעופה הטוב בעולם עבור המראות מטוסים בזמן.

חברת Cirium מגדירה טיסה שיוצאת בזמן, ככזו שמגיעה תוך 15 דקות מהגעה המתוכננת אל השער בשדה התעופה ביעד. כדי ששדה תעופה ייחשב ל"דייקן", טיסה שממריאה ממנו צריכה לעשות זאת בתוך 15 דקות מזמן ההמראה המתוכנן שלה.

ג'רמי בואן, מנכ"ל Cirium, אמר: "לחזור מהר כל כך לשגרה, לאחר האטה כפויה, זה לא דבר קל וחברות התעופה המדורגות ביותר בסקירת הדיוקים בהמראות והנחיתות בשנת 2022 ראויות להכרה שלהן על ההישג המתוזמר היטב הזה".

לתקציר הדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully