וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו חברת התעופה הדייקנית ביותר בעולם

אם אתם רוצים להגיע ליעד שלכם בזמן, כדאי שתטוסו להבא עם אייר באלטיק מלטביה, שנמצאה כחברת התעופה הדייקנית ביותר בעולם, עם 95% אחוזי דיוק, כך לפי דו"ח תעופה בינלאומי. ובאיזה שד"ת תמיד יוצאות הטיסות בזמן?

מטוס של אייר באלטיק. ShutterStock
95 אחוזים שתגיעו איתה ליעדכם בזמן. אייר באלטיק/ShutterStock

לא פעם קורה שהטיסה שלנו מאחרת, מתעכבת ומביאה אותנו ליעדנו באיחור רב. אבל אם תטוסו בחברת התעופה של לטביה, אייר באלטיק, סביר להניח שזה לא יקרה לכם. דו"ח בינלאומי של OAG - חברת מחקר תעופתי בריטית - סקר את חברות התעופה הדייקניות ביותר בעולם, וגם את שדות התעופה שמהם רוב הסיכויים שטיסות ימריאו בזמן.


עוד על חברות תעופה בוואלה! תיירות:
נבחרה חברת התעופה הטובה בעולם ל-2015
מיהי חברת תעופה הכי בטוחה בעולם?
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל


מהדו"ח עולה, שהטיסות בחברת התעופה הלטבית מגיעות ליעדן בשעה הנקובה בדיוק של 94.9 אחוזים. החברה, שבסיסה הוא בעיר ריגה, הפעילה טיסות ל-40 יעדים בעולם ב-42 אלף טיסות בשנה האחרונה. מיד אחריה ממוקמת הוואין איירליינס, אחת משתי חברות אמריקניות ב-20 הראשונות (השנייה היא אלסקה איירליינס שדורגה במקום ה-10), שזכתה ל-92.3 אחוזי דיוק. במקום השלישי נציגה אירופית ראשונה מתוך 10 ב-20 המקומות הראשונים - אוסטריאן איירליינס - עם 90 אחוזי דיוק. והנה שאר חברות התעופה הדייקניות בעולם שנכנסו לעשירייה הראשונה:

4. איבריה (ספרד) - 89.7 אחוזים
5. KLM (הולנד) - 89.4 אחוזים
6. סעודי ארביאן איירליינס (סעודיה) - 89.4 אחוזים
7. SAS (סקנדינביה) - 89.1 אחוזים
8. ג'אפאן איירליינס (יפן) - 88.8 אחוזים
9. פינאייר (פינלנד) - 88.6 אחוזים
10. אלסקה איירליינס (ארה"ב) - 88.5 אחוזים

נוסעת ממתינה בשדה התעופה. ShutterStock
בשדה התעופה בבריסטול ממתינים הכי פחות להמראות/ShutterStock

איזו מדינה במזה"ת ב-20 המקומות הראשונים?

בתוך כך, גם בדקו בחברת המחקר באילו שדות תעופה בעולם ממריאות הטיסות הכי בזמן? מסתבר שדווקא בשדה התעופה הקטן של בריסטול שבדרום-מערב באנגליה, שמשרת גם את היעדים הגדולים בעולם, המריאו הטיסות בדייקנות המירבית ב-2014. שדה התעופה האנגלי מפעיל טיסות לאירופה וצפון-אפריקה, ובשנה החולפת הצליח להוציא ולהנחית טיסות בדיוק של 94.4 אחוזים בטווח של 15 דקות מהזמן שנקבע, כך לפי OAG. רמת הדיוק הזו הצליחה להביך כמה מנהלים של שדות תעופה גדולים יותר באירופה, כולל הית'רו, שנחשב לשדה התעופה העמוס ביותר ביבשת (רק 75 אחוזי דיוק).

בנוסף, שדות תעופה קטנים באירופה נמצאו כדייקנים ביותר בעולם ב-2014, כשאחרי בריסטול דורג שדה התעופה של שדרומית לבריסל, בעיר שרלרואה, עם 93.1 אחוזי דיוק ושונפלד בברלין עם 92.3 אחוזים.

בכל הנוגע לשדות תעופה בינוניים היפנים יכולים להיות גאים, היות ושדה התעופה הבינלאומי של העיר אוסקה דורג במקום הראשון עם 93.2 אחוזי דיוק ואחריו שדה התעופה (אחד מתוך שניים) של מוסקבה שרמטייבו עם 89.8 אחוזים ושדה התעופה של קופנהגן עם אחוזים זהים.

אצל הגדולים מוביל שדה התעופה של העיר מינכן עם 89 אחוזי דיוק בהמראות ונחיתות - נתון שדי מתיישב עם הסטיגמה הדייקנית של הגרמנים - ואולי מתעלם מהעיכוב בפתיחת שדה התעופה ברנדנבורג החדש של ברלין, שמתעכב מזה חמש שנים. אחרי מינכן דורגו שדות התעופה של טוקיו (האנדה) עם 87.9 אחוזי דיוק ושדה התעופה סי-טאק של סיאטל בארה"ב, עם 86.2 אחוזים.

ובגזרתנו, כלומר במזרח התיכון, רק שדה התעופה של דובאי נכנס ל-20 המקומות הראשונים, עם 82.4 אחוזי דיוק בהמראות ונחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully