וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהי חברת התעופה הכי בטוחה בעולם?

2.4.2014 / 8:10

ב-2013 הסתכם מספר ההרוגים בתאונות אוויריות ב-212 איש, לעומת 414 ב-2012, כך מפרסם יאט"א - ארגון חברות התעופה הבינ"ל. על פניו, צניחה משמעותית אבל גורלו של המטוס המלזי מקלקל מעט את השמחה. אז עם מי הכי בטוח לטוס?

מטוס בואינג 777 של חברת מלזיה אירליינס. flickr / Aero Icarus, Creative Commons
מטוס של חברת מלזיה איירליינס/Creative Commons, flickr / Aero Icarus

בעוד בעולם עדיין מחפשים אחרי המטוס המלזי שנעלם ועליו 239 נוסעים, מפרסם ארגון חברות התעופה הבינלאומי - יאט"א - את מספר ההרוגים כתוצאה מתאונות אוויריות ב-2013. לפי נתוני הארגון, בשנה שעברה ירד באופן משמעותי מספר ההרוגים והסתכם ב-212 איש, לעומת 414 הרוגים ב-2012.

עם זאת, מספר התאונות האוויריות שהתרחשו אשתקד היה גבוה יותר והסתכם בתאונה אחת לכל 2.4 מיליון טיסות, קרי 0.4%, לעומת נתון של 0.2% שנרשם ב-2012 שנחשבה לשנה הבטוחה בהיסטוריה של התעופה האזרחית.

קרובת משפחה של אחד הנוסעים במטוס המלזי מתבשרת כי אבדו הסיכויים לאתרו. רויטרס
קרובת משפחה של נוסע במטוס המלזי. האם יצטרפו לסטטיסטיקה?/רויטרס

יאט"א: "תאונות, נדירות ככל שיהיו, לעתים קורות"

הנתונים פורסמו על רקע סימני השאלה הרבים שעדיין מרחפים מעל העלמותו של מטוס ה-777 של חברת מלזיה איירליינס, שנעלם בפתאומיות בחודש שעבר.

העמדה שהציג ארגון התעופה הבינלאומי בהתייחסו לפרשת המטוס המלזי, היא שאין לחסוך משאבים כדי לחקור את העניין ולהביא לפתרונו. "תעשיית התעופה מחויבת לעשות הכל כדי להבטיח טיסות בטוחות יותר אך גם תאונות, נדירות ככל שיהיו, לעתים קורות", נמסר מהארגון.

ובכל זאת, הסטטיסטיקה עדיין פועלת לטובת חברות התעופה, בעיקר בשנה בה נרשם שיא עולמי במספר הנוסעים בעולם, שחצה את רף השלושה מיליארד ומספר התאונות הקטלניות הסתכם ב-16 בלבד - שליש מהן אירעו בעת המראות או נחיתות ואבדן שליטה במטוס, כך לפי אתר monitour.

עוד לפי יאט"א ב-2013, מספר התאונות האוויריות שבסיומן נהרסו מטוסים כליל, הסתכם באירופה ב-0.15 תאונות על כל מיליון טיסות, בצפון אמריקה ב-0.32 תאונות, באפריקה 2.3 תאונות, במרכז אמריקה 0.44 תאונות, במזה"ת 0.68 תאונות על כל מיליון טיסות ובחבר העמים 2.68 תאונות.

באחרונה דירג האתר airlinesratings.com את עשר חברות התעופה הבטוחות ביותר ב-2013 שבטיסותיהן כמעט ולא נרשמו תקלות בטיחות: החברה שדורגה ראשונה היתה קוונטאס האוסטרלית, ואחריה אייר ניו זילנד, ANA היפנית, קתאי פסיפיק, אמירייטס, אתיחד, אווה אייר, רויאל ג'ורדניאן, סינגפור איירליינס ווירג'ין אטלנטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully