וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגגו את ראש השנה החדשה ביריות, ופגעו בשני מטוסים

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 9:55

שני מטוסי נוסעים חדישים שחנו בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות שבלבנון, נפגעו מכדורים תועים שנורו מירי חגיגי לרגל השנה האזרחית החדשה. בזמן הירי המטוסים היו ריקים מנוסעים

יריות בשדה התעופה בקאבול בעוד המונים מנסים להימלט מאפגניסטן/צילום: רויטרס

אנחנו מכירים את "יריות השמחה" אצלנו באירועים בחברה הערבית בישראל, אבל מסתבר שהם קורים גם אצל השכנים שלנו מצפון: שני מטוסי נוסעים שחנו בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות, נפגעו אתמול (ראשון) מכדורים תועים שנורו מירי חגיגי לרגל השנה החדשה.

במטוס, השייך לחברת התעופה הלבנונית מידל איסט איירליינס (MEA), לא היו נוסעים או צוות בזמן התקרית ביום ראשון בבוקר.

שני המטוסים מדגם איירבוס A321neo כמעט חדשים לגמרי: מטוס אחד בן פחות משנתיים, ואילו השני הוטס חדש על ידי חברת התעופה מאז בנייתו ונמסרו ביולי 2020.

רג'ר: הכפר הישראלי שבלבנון
אלה המדינות שבהן הכי כועסים בעולם. אבל מה איתנו?
מטוס נפגע מברק - אז כוהני וודו ביצעו בו טקס גירוש שדים

מטוס של חברת מידל איסט איירליינס. ShutterStock
מטוס של חברת מידל איסט איירליינס/ShutterStock

8 מטוסים נפגעו מירי בשנה שעברה

לפי התקשורת המקומית בלבנון, בעקבות הירי נגררו המטוסים להאנגר - שם הם יעברו תיקונים. הנזק, בדמות מספר חורי קליעים בולטים מאוד בגוף המטוס, אינו נחשב חמור.

ירי חגיגי באוויר נפוץ ברחבי לבנון, במיוחד בחתונות ולוויות, כמו גם בערב השנה החדשה, ומסתבר שלא מעט מטוסים נפגעים בחגיגות השנה האזרחית בשנים קודמות בלבנון. למעשה, יו"ר חברת מידל איסט איירליינס מוחמד אל-הוט, אמר שהנזק שנגרם על ידי כדורי תועה סביב נמל התעופה של ביירות כל כך נפוץ, עד ששמונה מטוסים חונים נפגעו מירי רשלני ב-2021.

בנובמבר 2022, בלטה התופעה המדאיגה, כאשר מטוס של החברה הלבנונית, שהיה בזמן נחיתה בשדה התעופה של ביירות, נפגע מכדור תועה שחדר לתא הנוסעים הראשי ונכנס לתא האחסון העילי במטוס. איש מהנוסעים או הצוות בטיסה הקצרה של 40 דקות מעמאן, ירדן, לא נפגע. בעקבות התקרית, המחוקקים דרשו לנקוט בפעולה כדי למנוע מאנשים לירות באוויר מסביב לשדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully