וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב כל כך גרוע באירופה, שהטייס ירד להעמיס מזוודות לטיסה. צפו

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 16:05

בכל העולם, ובעיקר באירופה, מורגש כאוס תעופתי עקב מחסור בכוח אדם בשדות תעופה, עד שטייסים עוזרים לצוות הקרקע להעמיס מזוודות. במקרה אחד תועד טייס חברת אדלווייס אייר השוויצרית מנצל "חלון" זמן עד להמראה ודוחף תיקים לבטן המטוס

טייס אדלווייס אייר מעמיס מזוודות לטיסה/צילום: טוויטר

מצב התעופה כל כך גרוע בימים אלה של פוסט קורונה בעולם, והמחסור בכוח אדם מורגש מישראל ועד אסיה. השבוע פרסמנו שנוסעים חיכו שעות למזוודות בשדה התעופה של הית'רו, וכך גם בשאר העולם.

המצב הכאותי הוביל טייס חביב בחברת אדלווייס אייר (Edelweiss Air) השוויצרית, לעזור לצוות מעמיסי ומורידי המזוודות להעלות את הכבודה לבטן המטוס. בסרטון שתועד, נראה הקפטן מרים תיקים גדולים ומזוודות על מסוע לקראת טיסת מנמל התעופה של אדינבורו בסקוטלנד לציריך שבשווייץ. נוסע שפרסם את הסרטון ברשתות החברתיות, כתב: "זו הגישה!!!"

הסרטון מגיע על רקע הפרעות מתמשכות בשדות התעופה בבריטניה במהלך החודשים האחרונים, כאשר חברות התעופה נאבקות עם מחסור בעובדים ועלייה בביקוש לטיסות.

טייס אדלווייס אייר מעמיס מזוודות לטיסה באדינבורו. טוויטר, צילום מסך
זו הגישה! טייס אדלווייס אייר מעמיס מזוודות לטיסה/צילום מסך, טוויטר

כאוס בבריטניה

אבל זהו לא המקרה היחיד שבו טייס נזעק לעזור לצוות הקרקע בהעמת מזוודות. נוסעים צילמו טייס של חברת TUI ממהר לעזור לצוות בנמל התעופה של מנצ'סטר, לאחר שהטיסה שלו קיבלה "חלון" של 40 דקות עד להמראה.

גם נוסעי איזיג'ט הרעיפו שבחים על טייס אחד בשם "מרקוס", שעזר לצוות הקרקע להעמיס את המטוס לקראת טיסה לקורפו מוקדם יותר החודש.

הכאוס בשדות תעופה בבריטניה גרם לביטול של מאות טיסות, כמו גם עתידיות בחודש יולי, כאשר הית'רו הורה לחברות התעופה לבטל 10 אחוזים מהטיסות שלהן, כדי שיוכל להתמודד עם צבר המזוודות - מה שהותיר 15,000 נוסעים תקועים. גם בנמל התעופה המשני של לונדון, גטוויק, ביטלו טיסות והודיעו שיגבילו את כמות הטיסות היומיות בחודש יולי ל-825 ובחודש אוגוסט ל-850, בניגוד ל-900 הטיסות היומיות הצפויות בחודשי הקיץ.

כפי שפירסמנו פה השבוע, גם איזיג'ט, שמפעילה קווים רבים לארץ וממנה, הודיעה שתבטל טיסות רבות ברחבי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully