וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות או לחדול: אל על ממשיכה לבטל טיסות, עד שתיעלם סופית

דני שדה

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 13:07

שוב בוטלו היום טיסות של אל על "מסיבות מבצעיות", בעקבות מאבק בין הטייסים להנהלה בדבר שיפור תנאיהם. דני שדה חושב שאם לא ישכילו בחברה להתעשת, היא תחדל מלהיות בקרוב. ואיזה מסכנים הנוסעים שנשארים בלי מענה. דעה

בווידאו: עובדי ענף התעופה חוסמים/צילום: ועד עובדי אל על

גורם בכיר בחברת אל על אמר לי הבוקר (חמישי), כי כלי התקשורת סתם משמיצים את החברה ובכלל לא נרשמו היום ביטולים בטיסות. "אנחנו פשוט מארגנים מחדש את לוח הטיסות ואין לנו מקום לכל הטיסות המתוכננות. אז יש כאלה שנשארות בחוץ", הוא הסביר - ספק ברצינות ובהחלט עם הרבה ציניות.

וזה מזכיר לי כי באחד מהטיולים שלי בשווייץ, החל פתאום לרדת גשם, ממש הגיע משום מקום. שאלנו את המארח "מה פתאום גשם באמצע הקיץ?" והוא ענה: "בשווייץ לא יורד גשם. לפעמים אנחנו צריכים לרחוץ את ההרים".

כן. ממש כך. את הבוקר החלו בחברת אל על עם ביטול של ארבע טיסות (שלמעשה זה שמונה אם מחשבים גם את הטיסה חזרה) "מסיבות מבצעיות". טיסה אחת לדובאי, טיסה אחת לציריך, טיסה לבודפשט וטיסה למינכן. והיום עוד לא הסתיים. זה קורה, כידוע, כתוצאה ממאבק של הטייסים משום שהם רוצים שיחזירו להם את השכר שקיבלו לפני קיצוצי הקורונה ולא ממש מעניין אותם שזה על חשבון הנוסעים.

אתמול המצב לא היה טוב יותר. ארבע טיסות (שמונה תדירויות) בוטלו במהלך היום, כאשר החברה משאירה את הנוסעים שצריכים לשוב לארץ עם מענה שנשמע כמו: תסדרו לבד. או אנחנו עושים הכל כדי לסייע, או במלים אחרות: תקנו כרטיסים ותשלחו לנו את הקבלות. מתי תקבלו את הכסף? לא שואלים שאלות כאלה.

הודעת אל על על דחיית טיסה מ"סיבות מבצעיות". צילום מסך, תמונות גולשים
הודעת אל על על דחיית טיסה לדובאי מ"סיבות מבצעיות", היום/תמונות גולשים, צילום מסך

"צא ממשרדך הממוזג ותתקשר למוקד ההזמנות"

הנוסעים שנשארו בארץ מצבם לא טוב יותר. אומנם הם נשארו "הכי בבית בעולם", כמאמר הפזמון המעצבן של אל על, אבל גם אם הם יקבלו החזר כספי - הוא יהיה בסכום שאותו הם שילמו עבור כרטיסי הטיסה שרכשו לפני זמן רב, בעוד מחירם של הכרטיסים היום גבוה בעשרות ואפילו במאות אחוזים. זאת ועוד, הרי ידוע וברור שאין מי שיפצה אותם על הזמנת חדרי מלון, על הופעות שהפסידו, על הרכב השכור ועוד הזמנות שהם עשו לקראת החופשה.

אתמול קיימה החברה מסיבת עתונאים לרגל פרסום תוצאות כספיות של הרבעון הראשון של השנה. מנכ"לי החברה, זה שהיה בה פחות משנה וזו שנכנסת בימים אלה לתפקיד (וחייבים לאחל לה הצלחה), היו שבעי רצון מהתוצאות הכספיות. שכן חל גידול עצום בהכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה לעומת התוצאות של שנה שעברה. אלא שלכתוב את הנתונים האלה, לקרוא אותם ולהבין אותם - אלה שלושה דברים שונים. זה כמו לומר שבשבת יש ירידה עצומה בהוצאות הדלק ברכב שלי, כי אני לא נוסע.
בתחילת השבוע זכו לקוחות אל על למכתב מאורן כהן בוטנסקי, סמנכ"ל לקוחות ושירות אל על, בזו הלשון:

"לקוחות אל על היקרים,
שדה התעופה שוקק חיים והמטוסים מלאים.
אנו שמחים שהעולם נפתח מחדש בפני כולנו ומודים לכם שאתם בוחרים בנו כדי להגשים את חלום הנסיעה שלכם. כמו כל תעשיית התעופה העולמית, גם אל על מתמודדת עם האתגר הלא פשוט של המעבר המידי מתקופת שיתוק לתקופה של ביקושי ענק לטיסות לחו"ל.
למגינת ליבנו, בתקופת השיתוק נאלצנו להיפרד ממאות עובדי שירות מוכשרים. עם הסתמן גל הביקושים הגדול פתחנו במהלך מידי רחב היקף של גיוס והכשרת עובדי שירות חדשים",
כתב והוסיף: "לשמחתנו, בתקופה הזו מסיימים רבים מהעובדים והעובדות שגייסנו את הכשרתם ומשתלבים במערך השירות, באופן שיאפשר לנו להתאים את נפח ורמת השירות להיקפי הביקוש ולסטנדרטים המצופים מאיתנו".

"אורן היקר", כתב אחד מקוראי המכתב הזה באתר אינטרנט, "צא רגע ממשרדך הממוזג ותתקשר מטלפון חיצוני למוקד ההזמנות והשירות של החברה שמספרו 03-977111. יהיה לך זמן לקפה, לכריך ואולי גם ללכת לשירותים. תוכל גם להקשיב לפזמון הידוע 'אל על הכי בבית בעולם', שכבר עבר זמנו והגיע הזמן לשנותו. יש לי כמה הצעות", כתב וסיפר על הזמן הרב שהמתין (שעה ו-20 דקות) כדי שמישהו במוקד יענה לו עד שנשבר.

עוד בוואלה!

היסטוריה: דינה בן טל גנסיה, המנכ"לית הראשונה של אל על

לכתבה המלאה
מטוס אל על. דני שדה, אתר רשמי
ממשיכה, שנה אחר שנה, לאבד נתח שוק. אל על/אתר רשמי, דני שדה

על העיוורון (של הנוסעים)

חברת אל על, כך נראה, עוד לא הפנימה שחלפו השנים שבהם היא שלטה על הנתיבים מישראל ואליה. מאז פתיחת השמיים לפני כעשור נכנסו לפעילות בישראל חברות תעופה רבות, ובמיוחד חברות שנקראות ,לואוקוסט", אבל המינוח הנכון אמור להיות Low Service, כי לא תמיד המחירים בהם זולים. הזלזול של קברניטי אל על (גם המנהלים וגם אלה שיושבים בתא הטייס) בחברות הזרות, ובמיוחד בחברות כמו איזיג'ט, ריינאייר, וייזאייר וחברות דומות, מחד, והזלזול בלקוחות שעדיין שומרים אמונים לחברה וקונים בעיוורון את הטיעון על "החברה הכי בטוחה והטייסים הכי טובים", כבר לא עובד.

לנוסעים יש היום הרבה ברירות, חלקן טובות בהרבה, חלקן זולות משמעותית. העובדה שחברת אל על ממשיכה, שנה אחר שנה, לאבד נתח שוק - היא ההוכחה הטובה ביותר לכך.

כדאי שאנשי החברה, וזה כולל את כולם - מהבעלים, מנהלים, טייסים, אנשי שירות לקוחות ואחרים - יפנימו את זה לפני שיהיה מאוחר מדי. כי המאבקים בתוך החברה, כמו גם העיוורון של ההנהלה שלא השכילה לתגבר את כח האדם מיד כשהחלו ההקלות ולאחר שמאות עובדים פוטרו במהלך המגפה, ממש לא מעניינים את הלקוחות. גם ההתנצלות של החברה בנוסח "אנו מצרים על אי הנוחות ועושים הכול על מנת למצוא פתרונות חלופיים", כבר איננה קבילה וגם אינה מספקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully