וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו, הנה אנחנו באים: היום טיסות ישירות ראשונות מנתב"ג

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 11:26

יום חג בנתב"ג היום כששתי חברות תעופה ישראליות, ישראייר ואל על, ימריאו לראשונה ישירות למרקש. משך הטיסות כחמש שעות וחצי. מרוקו מוגדרת כרגע כ"יעד עם אזהרת מסע (קורונה)", אולם השבים ממנה לא מחוייבים בבידוד ארוך. לעת עתה

טיסת הבכורה של אל על למרקש במרוקו, 25.7.21/צילום: זיו ריינשטיין

יעד חדש נפתח היום(ראשון) לישראלים בטיסה ישירה, כשהפעם זו מרוקו והעיר מרקש. שתי טיסות בכורה ימריאו לעיר שבדרום מערב המדינה ולמרגלות הרי האטלס. הטיסה הראשונה של ישראייר המריאה ב-08:15 עם כמאה נוסעים, אחד מהם גם בעל החברה רמי לוי שטס עם אשתו וחברים. אחריה תמריא אל על בשעה 11:20 בטקס חגיגי שבו חנך את הקו שר התיירות יואל רזבוזוב.

גם ארקיע תצטרף לחגיגה המרוקנית ב-3 באוגוסט, כך שיהיו שלוש מתחרות ישראליות על הקו שצפוי להיות מבוקש, ובהמשך השנה תצטרף אל השלוש גם חברת התעופה רויאל אייר מרוק, שהיתה אמורה לפתוח את הקו בתחילת השנה ודחתה את מועד תחילת הטיסות. אל על אף תטוס לעיר קזבלנקה ב-10 באוגוסט ולאחר מכן מתכוונת גם ישראייר להוסיף את העיר לרשימת היעדים שלה.

זמן הטיסה למרוקו כחמש שעות וחצי עד שש שעות. ישראייר ואל על יפעילו את הטיסות שלוש פעמים בשבוע. הטיסות למרוקו יתבצעו במטוס איירסאס מטעם ישראייר, ואילו במטוס בואינג 737 מטעם אל על (למרות שבטיסת הבכורה יופעל מטוס הדרימליינר, בואינג 787). מחירי טיסת הלוך ושוב: בישראייר - 480 דולרים. באל על - 499 דולרים (המחיר כולל טרולי בלבד בשתי החברות).

הטיסות ינחתו בשדה התעופה מנרה (Menara) במרקש, כשקוד שדה התעופה הוא RAK. בשדה, שממוקם כשישה ק"מ מדרום-מזרח למרקש עצמה, ישנם שני טרמינלים: טרמינל 1 לנוחתים, וטרמינל 3 לממריאים.

טיסת הבכורה של אל על למרקש במרוקו. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
"בטוחים שיהיה קו פופולרי". טיסת הבכורה של אל על למרקש/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
טיסת הבכורה של אל על למרקש במרוקו. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שר התיירות רזבוזוב כיבד במעמדו את השקת הקו של אל על/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

שר התיירות: "הקו - עוגן חשוב"

"זהו יום מרגש לתעופה וליחסי ישראל מרוקו", אמר אביגל שורק מנכ"ל אל על לוואלה! תיירות. "זהו יעד מדהים לתיירות נופש לשני הכיוונים ואנחנו שמחים לספק את השירות לכולם ובטוחים שיהיה קו פופולרי".

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר, "אנחנו ממשיכים לבנות תשתיות וליצור עוגנים תיירותיים שיקדמו תיירות לישראל ליום שננצח את הקורונה. קו תעופה "ישראל-מרוקו הוא ללא ספק עוגן חשוב ומשמעותי. קו תעופה זה יסייע בקידום הסכמי תיירות, סחר ושיתוף פעולה כלכלי ומדיני פורה בין שתי המדינות. כל אלו יעשירו את קופת המדינה ויסייעו במלחמה שלנו ביוקר המחייה".

צוות ישראייר לקראת טיסת הבכורה למרוקו. ישראייר,
יעד חדש באפריקה לישראלים. צוות ישראייר מתכונן לטיסת הבכורה למרקש/ישראייר

ירידה של כ-80% בכניסת תיירים למרוקו השנה

עם כל ההתלהבות, יש לציין כי מרוקו חווה בחודשיים האחרונים עלייה בתחלואה בקורונה, כשביום שישי האחרון נרשמו במדינה 1,911 נדבקים חדשים ו-2,433 נדבקים יומיים בממוצע בשבוע האחרון. בנובמבר 2020 נרשם שיא הנדבקים במדינה - 6,195, אולם מאז חלה ירידה חדה, עד לחודש יוני השנה, כאמור.

מרוקו נחשבת כרגע לפי משרד הבריאות כיעד עם אזהרת מסע (קורונה) בשל רמת התחלואה בו. עם זאת, הנוסעים המחוסנים השבים ממנו אינם נדרשים בבידוד ארוך (לעת עתה), מעבר לבידוד של עד 24 שעות עד לתוצאות בדיקת ה-PCR בנתב"ג.

יש לציין, שעקב התחלואה במדינה רשמו שדות התעופה במרוקו ירידה של 78.8 אחוזים בתנועת נוסעים במהלך המחצית הראשונה של 2021 (2,473,988 נוסעים), לעומת התקופה המקבילה של 2019 (11,669,548 נוסעים), כך לפי משרד שדות התעופה במדינה (ONDA). כך למשל, שדה התעופה "מוחמד החמישי" בקזבלנקה, שבו עוברים חצי מהנוסעים הבינלאומיים במדינה, רשם בין ינואר ליוני השנה ירידה של 73.50 אחוזים מאשר התקופה המקבילה ב-2019.

נתוני הירידה בכניסות למרוקו נוגעים לשווקים רבים בעולם, אך במיוחד האירופי שממנו מגיעים למרוקו יותר מ-72 אחוזים מהתיירים במדינה, והוא נסוג ב-84 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.

שר התיירות יואל רזבוזוב ומנכ"ל אל על אביגל שורק בטיסת הבכורה של אל על למרקש במרוקו. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שר התיירות יואל רזבוזוב ומנכ"ל אל על אביגל שורק חונכים את הקו החדש/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
טיסת הבכורה של אל על למרקש במרוקו. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בטרקלין בנתב"ג השיקו את הקו של אל על בחגיגות לפי המסורת המרוקנית/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
צוות ישראייר בטיסת הבכורה למרקש במרוקו. ישראייר,
הבאנו סאלאם עליכום. דגל מרוקו בידי צוות ישראייר, הבוקר/ישראייר

נהלי כניסת ישראלים למרוקו

  • יש למלא טרם הטיסה מילוי הצהרת בריאות באתר www.onda.ma/form.php.
  • נוסעים מחוסנים המגיעים למרוקו פטורים מביצוע בדיקת PCR לפני ההמראה.
  • נוסעים לא מחוסנים נדרשים להציג בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה, ילדים עד גיל 11 פטורים מביצוע הבדיקה.
  • יש צורך באשרת כניסה (ויזה) למרוקו. ניתן להגיש בקשה לאשרה באמצעות ספר גורמים, לדוגמא: "מרכז הוויזות" ברחוב שלום עליכם 5. טלפון 050-5555122, 03-7705660).
  • עלות הוצאת ויזה - 50 דולרים. הנפקת האשרה אורכת כ-10 ימי עסקים מיום הגשת הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully