וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המדינות שבהן הכי כועסים בעולם. אבל מה איתנו?

מסתבר שהלבנונים הם האנשים הכעוסים בעולם, ואחריהם הטורקים והארמנים. ישראל נמצאת במדד זה במקום לא רע בכלל, אבל ב"מדד החיוכים" העולמי אנחנו ממש בתחתית הדירוג

בווידאו: הפגנות הזעם נגד הממשלה בביירות/צילום: רויטרס

לבנון היא המדינה שתופסת את המקום הראשון בעולם במידת הכעס והזעם של תושביה. כך עולה מסקר חובק עולם שנערך בידי חברת האנליטיקה והייעוץ האמריקאית "גאלופ". הנתונים נאספו על ידי מסוף שנת 2021 ועד לאמצע שנת 2022. במקום השני ב"מדד הזעם" ניצבת טורקיה ואחריה ארמניה.

באתר "אל-ערביה", שדיווח על ממצאי הסקר, צוין כי מצבם של תושבי לבנון נובע בין השאר מהתמודדות מול השחיתות במדינה, כמו גם בגלל ההתמוטטות הכלכלית שנגרמה בידי האליטה השלטת. יחד עם מגפת הקורונה והפיצוץ הטרגי שאירע בנמל ביירות בשנת 2020 - התוצאות מובנות בהחלט. לפי הדוח, 49 אחוזים מתושבי לבנון חווים כעס מתמשך, באופן קבוע, כולל כמובן ביום שבו נערך הסקר וביום שלפניו.

הפגנה בלבנון כנגד הממשל בעיר טריפולי
 23 באוקטובר 2019. רויטרס
מצבם הכועס של תושבי לבנון נובע גם מהתמודדות מול השחיתות במדינה/רויטרס

על מה כועסים הטורקים?

בטורקיה, המספר עומד על 48 אחוזים, שם רמות הכעס נובעות בשל האינפלציה הגבוהה שהחמירה עם פרוץ המלחמה באוקראינה, שהחלה בפברואר השנה. ארמניה, במקום השלישי, מציגה שיעור זעם של 46 אחוזים, בשל המתיחות הפוליטית מול אזרבייג'ן השכנה. שתי המדינות מצויות בסכסוך בנושא השטח השנוי במחלוקת נגורנו קרבאך.

במקום הרביעי מצויה עיראק (46 אחוזים) ואחריה אפגניסטן (41 אחוזים). שם, עיקר הבעיות נובעות מהמצב הסוציו-אקונומי של התושבים, הנובע משנים ארוכות של מלחמה. במקום השישי ניצבת שכנה נוספת שלנו - ירדן, עם שיעור כעס מתמשך של 35 אחוזים.

הדוח המקיף ניתח רגשות רבים, והוא בוצע ביותר מ-100 מדינות בעולם. כך למשל, הוא בדק את שיעור העצב בכל מדינה. במדד זה, במקום הראשון ניצבת אפגניסטן, ואחריה לבנון וטורקיה. במקום הרביעי והחמישי - גינאה והודו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אזרחים אפגנים בשדה התעופה בקאבול, 27 באוגוסט 2021, אפגניסטן. רויטרס
41 אחוזים מהאפגנים חווים כעס מתמשך ובאופן קבוע/רויטרס

ישראל: לא כועסים, אבל גם ממש לא מחייכים

ישראל ניצבת במקום ה-36 בדירוג הכעס, עם 14 אחוזים שחווים כעס מתמשך בחיי היומיום. עם זאת, הגענו למקום גרוע במיוחד ב"מדד החיוכים", שבודק עד כמה בני לאומים שונים נוטים לחייך. במקרה זה, ישראל מצויה במקום השישי מלמטה. במקום הראשון של ה"לא מחייכים" נמצאת אפגניסטאן ואחריה טורקיה, לבנון, נפאל, סרביה ואז כאמור ישראל. מיד אחרינו - מצרים, מקדוניה הצפונית ואלג'יריה.

לעומת זאת, המדינות שתושביהן דיווחו על רמת ההנאה המתמשכת הגבוהה ביותר בחיים היו איסלנד, פרגוואי, דנמרק, אירלנד וקמבודיה (בהתאמה), בעוד שחמש המדינות בתחתית דירוג זה היו לבנון, אפגניסטן, טורקיה, מצרים וסיירה לאון.

הלגונה הכחולה איסלנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
באיסלנד דווח על רמת ההנאה המתמשכת הגבוהה ביותר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
undefined. וואלה!, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה, וואלה!
undefined. וואלה!, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה, וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully