וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס רוסי לנוסעים במטוס: "המלחמה באוקראינה היא פשע"

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 12:55

טייס של חברת-בת של אירופלוט הרוסית, תפס את המיקרופון במטוס ויצא נגד המלחמה של ארצו באוקראינה. "אני חושב שאזרחים הגיוניים יסכימו איתי ויעשו הכל כדי שזה ייפסק", כרז. ובתוך כך, אלפי תיירים רוסים תקועים בתאילנד עקב הסנקציות נגד ארצם

טייס רוסי שעובד בחברת פובדה (Pobeda), חברה בת של אירופלוט הרוסית, תפס את המיקרופון במערכת הקריזה במטוס וגינה את מלחמת ארצו באוקראינה במהלך הטיסה.

הטייס קרא לסיום מיידי של מלחמת רוסיה-אוקראינה ואמר: "המלחמה באוקראינה היא פשע. אני חושב שאזרחים הגיוניים יסכימו איתי ויעשו הכל כדי שזה ייפסק".

הסרטון הפופולרי עשה את דרכו גם ליוטיוב, שם אנשים רבים נכנסו להגיב כדי לשבח את הטייס. "גיבור אמיץ", כתב אחד המגיבים. "מחיר החופש שאנשים כמוהו מוכנים לשלם הוא עדות לעולם!" מגיבה אחרת כתבה: "תודה אדוני שדיברת. בראבו".

הסרטון שותף גם בטוויטר, כשאחד המצייצים כתב: "נדיר לראות התנגדות ציבורית למלחמה בהתחשב בהשלכות שיהיו להצהרה כזו". בתגובה כתב אדם אחד: "הוא נקט בעמדה מכובדת. מקווה שהוא יהיה בטוח אחרי זה".

הסנקציות נגד רוסיה "תקעו" את הרוסים בתאילנד

בתוך כך, אלפי תיירים רוסים תקועים באתרי נופש על חופה של תאילנד בגלל המלחמה באוקראינה, ורבים אינם יכולים לשלם את חשבונותיהם או לחזור הביתה בגלל סנקציות נגד חברות תעופה רוסיות וטיסות שבוטלו.

כ-6,500 תיירים רוסים תקועים בפוקט, סוראט טהאני, קראבי ופטאיה, ארבעה מחוזות שהם יעדי נופש פופולריים על חוף הים, בנוסף ל-1,000 אוקראינים, אמר יוטאסק סופאסורן, מושל רשות התיירות של תאילנד, ל-AP ביום שישי האחרון.

כ-17,599 רוסים היוו את גוש התיירים הגדול ביותר בפברואר האחרון, המהווים 8.6% מסך 203,970 תיירים שהגיעו לתאילנד, לפי משרד בריאות הציבור. לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר, מספרם ירד באופן דרסטי.

עוד בוואלה!

הסיפור הבלתי יאמן על הטייס שהרג 70 נוסעים בהתרסקות מטוס - רק כי התערב שיצליח לנחות בעיניים עצומות

לכתבה המלאה
פארק המים בלו טרי פוקט בתאילנד. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
הרוסים תקועים גם שם. פוקט/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once

לפי יוטאסק, שהרוסים מתמודדים עם שתי בעיות עיקריות: ביטולי טיסותיהם הביתה על ידי חברות תעופה שהפסיקו לטוס לרוסיה, והשעיית שירותים פיננסיים, במיוחד על ידי חברות כרטיסי אשראי, כמו ויזה או מאסטרקארד, שהצטרפו לסנקציות נגד מוסקבה. יש גם כאלה שמעדיפים לדחות את חזרתם. "יש כמה חברות תעופה שעדיין טסות לרוסיה, אבל מטיילים צריכים לעבור במדינה אחרת. אנחנו מנסים לתאם ולחפש טיסות עבורם", אמר יוטסאק.

המשבר באירופה גם גרם לעצירה בתוכניות ההבראה של תעשיית התיירות בדרום-מזרח אסיה, שאירחה יותר תיירים מרוסיה מאשר כל אחת משכנותיה לפני תחילת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully