וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחסכו מקום לשופינג: 12 דברים שאתם לא צריכים לארוז לחופשה

מייבש שיער, מגבות, בגדים ש"אולי תצטרכו" ושאר דברים מיותרים שאתם לוקחים איתכם במזוודה על חשבון מקום לשופינג. הנה 12 פריטים שאפשר לוותר עליהם לפני שאורזים לחופשה

איך לארוז בגדים ליום אחד של חופשה/צילום: יוטיוב

בווידאו: צפו בטריק שיעזור לכם לארוז בגדים ליום חופשה אחד

רוב הסיכויים שלא כל הפריטים שארזתם במזוודה באמת צריכים לנסוע איתכם לחופשה ולחזור ממנה, ומוטב שתקלו במעט על העומס והמשקל ותיפטרו מתוספות מיותרות שהכנסתם למזוודה עוד לפני שאתם יוצאים מהבית.


עוד טיפים שיעזרו לכם לארוז לפני החופשה:
איך לארוז לחופשה של שבוע במזוודת טרולי קטנה
גאוני: צפו במזוודה שהופכת לארון בגדים עם מדפים
סקר המזוודות הגדול: עם מה הכי משתלם לטוס?


ממייבש שיער ומוצרי טיפוח ועד כלי איפור ומגזינים - הנה 12 דברים שאתם צריכים למחוק מרשימת הדברים שייכנסו למזוודה שלכם לפני שאתם יוצאים לשדה התעופה, כדי לפנות מקום לדבר הבאמת חשוב - שופינג.

1. ספרים ומגזינים

אף אחד לא טוען שלא מגיע לכם ליהנות מזמן קריאה נעים בזמן שאתם בחופש, אבל אם יש בבעלותכם קינדל או מכשיר טאבלט הדבר יאפשר לכם לפנות מקום יקר במזוודה על ידי השארת ספרי הנייר והמגזינים בבית. הטכנולוגיה זימנה לנו אפשרויות אלקטרוניות קטנות וקלות משקל, והמכשירים האלה יאפשרו לכם לקחת איתכם בקלות ולכל מקום יותר חומרי קריאה ממה שאתם מסוגלים לקרוא בכל החופשה - מבלי לסחוב כמעט כלום.

2. בגד שונה לכל יום

כולנו אוהבים אפשרויות בחירה, זה ברור, אבל כמעט אף אחד לא זקוק למערכת ביגוד שלמה חדשה לגמרי עבור כל אחד ואחד מימי הטיול. אם "מה אני אלבש בכל יום" זה מה שמנחה אתכם כאשר אתם אורזים מזוודה, דעו שמדובר באחת הדרכים המהירות ביותר לבזבז לחינם את המקום בתיק. הניסיון מראה שרוב הסיכויים הם שבכל מקרה לא תלבשו אפילו מחצית מכל הבגדים השונים שהתעקשתם לסחוב לחינם, ולכן כדאי לוותר מראש.

לכל החופשות שאינן טיולים ארוכים, רוב האנשים יכולים להסתפק בלהביא כשלוש חולצות טי-שרט ושלושה מכנסיים טובים ונוחים שאפשר "לערבב" ולהתאים באופן שונה מדי יום. אם אתם מודאגים ממחסור בבגדים נקיים, קחו בחשבון תכנון של יום כביסה שירענן לכם את הבגדים, או פשוט כבסו ביד את הפרטים הסוררים שאתם זקוקים להם שוב.

אישה אורזת מזוודה. ShutterStock
יותר מדי בגדים - בזבוז חינם של המקום בתיק/ShutterStock

3. יותר מדי ג'ינס

מכנסי הג'ינס הם אידיאלים לנסיעות כיוון שהם מגוונים, עמידים, ומסתירים היטב כתמים ולכלוך. מנגד, מדובר בבגד כבד יחסית שתופס לא מעט מקום גם כאשר הוא מקופל היטב. אז מה עושים? אורזים במזוודה את הזוג האהוב עליכם במיוחד, הרי לכל אחד מאיתנו יש כזה - אבל לא לוקחים איתנו יותר מזוג אחד או שניים. במהלך החופשה מערבבים את ההופעה מדי יום מכנסיים אחרים קלים כמו מכנסי כותנה או פשתן, טייץ או מכנסי חאקי.

עוד באותו נושא

סקר המזוודות הגדול: עם מה הכי משתלם לטוס?

לכתבה המלאה

4. מוצרי טיפוח ורחצה

במקום להביא באופן אוטומטי את כל תיק הרחצה שלכם איתכם, נסו לנצל את הדברים שתקבלו בחינם בבית המלון. רובם יעמידו לרשותכם שמפו ומרכך שיער, סבון וקרם לחות גם בלי שתבקשו, אבל זה ממש לא אומר שרק זה מה שיש להם במלאי. רבים מבתי מלון מחזיקים במחסנים גם אספקה של דאודורנט, משחת שיניים, מי פה, סכיני גילוח, קצף גילוח, מוצרי היגיינה נשיים ואפילו ערכות תפירה לרווחת האורחים. הסוד הוא שצריך לבקש במיוחד.

5. תיק איפור

הנשים בנינו יסכימו שאף אחת לא עושה שימוש קבוע ויום יומי בכל פריטי האיפור שברשותה, אז בשביל מה לסחוב את כל התיק? מומלץ להיצמד אך ורק למוצרים בהם נעשה שימוש על בסיס יומיומי. תיק האיפור האידיאלי לנסיעות יכיל בתוכו אך ורק מייק-אפ, סומק או ברונזר, אייליינר, צלליות מינימאליות, מסקרה ושפתון. לחלופין, כדאי לשקול רכישה של ערכות איפור בסיסיות לנסיעות המגיעות עם מגוון מוצרי קוסמטיקה ארוזים מראש לתיק-נסיעות קומפקטי אחד.

6. כלים ומוצרים לעיצוב שיער

אין ספק - לפני הנסיעה משאירים בבית את מייבש השיער, המחליק, המסלסל וכל בקבוקי מוצרי השיער שאנחנו עושים בהם שימוש בבית. הדברים האלה הם זוללי מקום במזוודה ונוטים להשתלט על חדר האמבטיה מיד לאחד שפרקתם את התיק. ברוב חדרי המקלחת בבתי המלון יש מייבש שיער, ויש כאלה שכבר הלכו צעד קדימה והציבו גם מחליקי שיער.

כדאי לברר עם בית המלון מראש מה מאלה יש לו להציע ולהימנע מאריזות וסחיבות מיותרות. אם המלון אינו מספק אף אחד מאלה - נסו או להשקיע ברכישה של מוצרים בגודל מתאים לנסיעות, או פשוט להסתדר בלי. אחרי הכל, מדובר רק בכמה ימים.

יד מחזיקה מייבש שיער. ShutterStock
אחד הדברים שזולל מקום במזוודה. מייבש שיער/ShutterStock

7. מזון

כמובן שזה בסדר להביא משהו לנשנש במטוס, אבל אין שום סיבה להעמיס כמויות עודפות של מזון במזוודה. אם המטרה שלכם היא לחסוך כסף, תכננו ביקור בסופרמרקט המקומי ורכשו פריטים בסיסיים כמו קפה, לחם ודגני בוקר מיד עם הגיעכם. יחד עם זאת השתדלו, במסגרת המאמץ לחסכון, לא להחמיץ לחלוטין את המטעמים המקומיים שיש ליעד הביקור שלכם להציע. אחרי הכל, קולינריה מקומית היא חלק מחוויית החופשה, לא?

8. אביזרים יקרים

גם אם אתם מחשיבים את עצמכם לאייקוני אופנה ורוצים במהלך החופשה להיראות בהתאם, מוטב שלא להתפתות ולא לארוז גם את השעון הכי יפה שלכם, כל התכשיטים כולם, תיק המעצבים וחפצים נוצצים האחרים. טיול עם חפצי ערך הופך אתכם למטרה מרכזית עבור כייסים, ומוסיף לא מעט דאגות מיותרות וסיכון לאובדן בטיול או השארה של אחד מהפריטים הקטנים והיקרים בטעות מאחור. השאירו אותם מראש בבית.

9. יותר משני גאדג'טים

אלא אם מדובר בנסיעות עסקים, כאשר מדובר בגאדג'טים - אין שום הצדקה לסחוב איתכם יותר מאשר סמארטפון אחד. אם הנטייה שלכם היא לארוז בנוסף גם אייפד, מצלמה, מחשב נייד, טאבלט וקינדל - הכריחו את עצמכם להיות מוגבלים לשני מכשירים לכל היותר.

הסיבה היא עקרונית: הגזמה עם מכשירי אלקטרוניקה בחופשה היא מתכון בטוח להרס החופשה: או שאתה מוצא את עצמך מוסח כל הזמן על ידי המכשירים האלה, או שאתה בסופו של דבר לא באמת עושה בהם שימוש שמצדיק את ההיסחבות איתם. לצד העובדה שצריך לבטח אותם ולדאוג תמיד שהם לא ייאבדו או ייגנבו - לא חסרות סיבות לבחור בתבונה ולחסוך זמן מבוזבז מהחופשה ומקום מבוזבז מהתיק.

גלישה באינטרנט בחדר מלון. ShutterStock
אל תגזימו עם מכשירי אלקטרוניקה בחופשה/ShutterStock

10. סדינים ומגבות

אלא אם כן אתה אתם מתכננים קמפינג בחופשה ולינה בחיק הטבע, אין צורך לארוז במזוודה סדינים ומגבות משלכם. מלונות, אכסניות וחדרים להשכרה תמיד מספקים אותם. אם מסיבה כלשהי המקום שבו עשיתם הזמנה לא מעניק סדינים ומגבות נקיים - ראו זאת כסימן לכך שאתם צריכים למצוא מקום אחר לישון בו.

11. נעליים לא נוחות

אין דבר גרוע יותר מאשר לסבול מכאבים בחופשה רק בגלל שאתם נועלים את הנעליים הלא נכונות, כך שכדאי לבחור אותם בקפידה. מנעלי עקב ועד נעליים שטוחות מדי או לוחצות - השאירו מאחור את כל זוגות הנעליים שאתם לא בטוחים במאה אחוזים שיספקו לכם נוחות במהלך כל הפעילויות שלכם בחופשה והכניסו למזוודה זוג נעליים אחד או שניים לכל היותר. בחרו נעליים שיהיו נוחות לפעילות כללית או נעלי ספורט שאפשר לשלב גם עם לבוש שאינו ספורטיבי.

12. ציוד "למקרה הצורך"

הימנעו מפינוי מקום בתיק לטובת מצבים שאין סבירות רבה שיתרחשו. למשל, אין צורך לאזור ציוד ליום גשום אם אתה מבקרים במקום יבש או מעיל חורף אם אתם טסים לאזור טרופי - רק "למקרה ש". רוב הסיכויים שהמקרה הזה לא יקרה ושלא תשתמשו בהם. הדבר נכון גם לגבי פעילויות שאתם לא בטוחים לגמרי שבכוונתכם לעשות, הרי אין סיבה לארוז קסדת אופניים אם אתם לא מתכננים טיול אופניים, נכון? עשו תוכניות מציאותיות אשר ימנעו מכם לארוז ציוד מיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully