וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות מצוקה: כך תימנעו מקנסות של חברות תעופה

23.7.2017 / 9:22

טעיתם באיות השם בדרכון באות אחת? זה יכול להסתיים בהרס החופשה. לא הדפסתם את הכרטיס? זה עשוי לעלות לכם כמעט 200 שקל. תוספת על מזוודות? לא רק בחברות הלואו קוסט. אם אתם מתכוננים לחופשה, הטיפים האלה יכולים לעזור לכם להימנע מזריקת כסף

תורים ארוכים באולם ההמראות בנתב"ג, 13 באוגוסט 2015. מגד גוזני
בכל יום עוברים בנתב"ג אלפי נוסעים, ביניהם כאלה שמשלמים סכומים לא מתוכננים/מגד גוזני

מדיניות השמיים הפתוחים, שממשיכה להכניס לפה עוד ועוד חברות תעופה, הביאה אותנו לעידן חדש. כבר רבות דובר על המחירים המצחיקים והתחרות העשירה, שהופכים את החופשות לעניין הרבה יותר נגיש עבור מרבית שכבות האוכלוסייה.

אבל לבשורה הזאת יש גם צד שני, והוא תחומים אפורים ובלבול גדול. יש הרבה חברות בשוק, ולכל חברה יש מדיניות אחרת. ולא, אנחנו לא מדברים רק על טיסות החסך, גם בחברות הסדירות תמצאו נהלים שונים, שאם לא תקפידו עליהם תיפרדו בשדה התעופה מסכומים לא מבוטלים. הנה כמה דגשים שיכולים לעזור לכם להימנע מטעויות.

דיוטי פרי נמל תעופה בן גוריון. ShutterStock
ארוכה הדרך לדיוטי פרי. אל תהפכו אותה גם ליקרה יותר/ShutterStock

שם בכרטיס=שם בדרכון

בזמן רכישת הכרטיס, אנשים רבים כותבים את שמם באנגלית כפי שהם זוכרים אותו. תתפלאו לדעת שבמקרים רבים שמכם בדרכון אינו זהה לאיות שמקובע לכם בתודעה, או שסתם טעיתם בהקלדה. הקפידו לבדוק את השם בדרכון לפחות פעמיים לפני שאתם עושים את הרישום, שכן טעות עלולה לעלות לכם כסף. כמה כסף? אם תגיעו לטיסה ויתברר שיש שגיאה בשם (במיוחד באות הראשונה בשם המשפחה), ייתכן מאוד שהכרטיס יבוטל ותיאלצו לרכוש כרטיס חדש במחירו העדכני. בדרך כלל זה לא קורה, על פי רוב דיילי הקרקע מתחשבים בשגיאה רנדומלית, אבל מדוע שתהיו תלויים בהם?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צ'ק אין לטיסה. ShutterStock
בבדיקה הזאת עלולה להתגלות טעות. מנעו אותה/ShutterStock

הסתכלו היטב על תנאי הרכישה

תלונה נפוצה ביותר. "לא יכולתי לטוס, רציתי להעביר את המושב על שם אבא שלי ואמרו לי שיחייבו אותי במחיר מלא!" או "רק רציתי לשנות תאריך וביקשו ממני 1,000 דולר".

ובכן, התנאים שלכם נקבעים במעמד רכישת הכרטיס. ככל שתשלמו יותר, כך חברת התעופה תהיה גמישה יותר. אם תיכנסו לאתר של כל חברת לואו-קוסט כמעט, תגלו שלוש דרגות מחירים שונות – כרטיס בסיסי, כרטיס עם אפשרויות שינויים מוגבלות וכרטיס שמעניק גמישות מוחלטת. ההבדלים בין המחירים יכולים להגיע לעשרות יורו לכיוון, אבל עבור מי שמרגיש לא בטוח עדיף במקרים רבים לשלם.

גם בחברות הסדירות הגדולות יש נהלים שונים לגבי כל כרטיס. עליכם לבדוק טרם ההזמנה מהו מחירם של שינוי וביטול הטיסה. לעתים מדובר בקנסות סמליים של 100-150 דולר, אבל במקרים רבים תאבדו את כל כספכם. שימו לב לתנאים הללו לפני שהוצאתם את כרטיס האשראי.

צ'ק אין לטיסה. ShutterStock
תמיד לבדוק את האותיות הקטנות/ShutterStock

הזמנה אונליין או דרך סוכן?

תלוי. אפליקציות ומנועי חיפוש רבים מציעים שלל מחירים זולים, אבל לפעמים עדיף לעבוד מול סוכן, במיוחד בטיולים מורכבים שכוללים יותר מיעד אחד. מרבית הסוכנים לא יוכלו להשוות את המחירים שמציעים אתרי טיסות הלואו-קוסט, אבל בכל הקשור בטיסות אחרות סוכנים אנושיים עדיין רלוונטיים, ולעתים יפקחו את עיניכם ויציעו לכם יותר אפשרויות משחשבתם. כמו כן, שאלו את הסוכן לגבי תנאי הכרטיס (ביטול, כבודה וכו'). אם אין לו תשובה מידית, דרשו ממנו לברר.

סוכנת נסיעות. ShutterStock
במציאות של היום, לפעמים עדיף שיהיה אדם לשאול אותו/ShutterStock

מזוודות וכבודת יד: התחום הבעייתי ביותר

בשנים האחרונות התרגלנו למחשבה מאוד ברורה: טיסת לואוקוסט – משלמים על הכול מלבד האוויר שאנחנו נושמים (וגם עליו כנראה נתחיל לשלם בקרוב). בטיסה של חברה סדירה, לעומת זאת, הכול כלול.

אבל החיים הם לא שחור ולבן והאמת היא שזה כבר לא כל כך נכון. ב"אייר פרנס" וב-"KLM", למשל, תשלמו היום על מזוודה (כ-25 דולר לכיוון). ב"לוט" נאלצים להתחרות עם חברות חסך שטסות על הקווים הפופולריים לפולין, ועל אף שמדובר בטיסה סדירה לכל דבר, לא תקבלו שם אפילו סנדוויץ' בלי תשלום, כל שכן מזוודות. לעומת זאת, "XL" היא חברת טיסות-שכר פופולארית שנוסעת על הקו תל אביב-פריס. לא זאת בלבד שמחיריה תחרותיים ביותר, הכרטיס גם כולל אוטומטית מזוודה עד 23 ק"ג.

יש לבדוק מה מאשרת לכם כל חברה להטיס. ב"וויזאייר", למשל, תיאלצו לשלם אפילו עבור טרולי, וללא תשלום תוכלו לקחת אך ורק תיק גב קטנטן במידות ספציפיות מאוד מוגדרות. בדקו את המידות והמשקל המאושרים. רוב החברות כן יאשרו לכם להעלות טרולי לטיסה, אך חלקן יאפשרו 8 ק"ג, אחרות 12 ק"ג ויש כאלה שיתנו לכם לעלות עם 15 ק"ג.

ומה לגבי מזוודות? אם תרכשו את הזכות להטסת כבודה בבטן המטוס, תופתעו אולי לדעת שעד 20 ק"ג בחברה אחת הופך לעד 32 ק"ג בחברה אחרת. ב"איזיג'ט", למשל, יש רמות מחירים שונות לכל סוג מזוודה. בקיצור, תבדקו הכול עד הפרט האחרון – או שתיפרדו מסכומים יפים כשאתם מגיעים לדלפק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בטוחים כמה עולה לכם? בתמונות מחשבון הכבודה העודפת של אייר פראנס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צ'ק אין אונליין והדפסת הכרטיס

גם זאת קטגוריה בעייתית ומלאה בטעויות נפוצות שעולות כסף. הרשתות החברתיות מופגזות בתלונות של נוסעים שהופתעו כשנאלצו לשלם "רק כי לא הדפסתי את הכרטיס" או לשבת בנפרד "אפילו שהטיסה חצי ריקה". תנאי הרכישה מאוד קשיחים. אם לא עשיתם צ'ק-אין אונליין, לא רק שתשבו בנפרד מבני משפחתכם או חבריכם, ייתכן שגם תשלמו עד 40 יורו בשדה. כנ"ל לגבי כרטיס שלא הודפס. כן, זה נשמע אכזרי, אבל אם זו המדיניות של החברה, בבואכם לדלפקים שום דבר לא יעזור לכם לשנות אותה. טוב, כמעט שום דבר, אבל שוב – לעולם אל תשימו מבטחכם בטוב לבם של דיילי הקרקע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עשיתם צ'ק אין אונליין? בוויז אייר לא ירחמו עליכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטוח

המחשבה הראשונה שעולה בראש לגבי ביטוח היא שירותים רפואיים ומתן פיתרון לכל בעיה שקורית במהלך השהייה בחו"ל. ביטוח עשוי לכסות אתכם גם על ביטול טיסה במקרה של מחלה, פציעה או מוות של בן משפחה, לא עלינו. בדקו את האפשרויות בחברות הביטוח, החל מהאופציה החינמית ועד ביטוחי פרימיום שיכסו אתכם על כל דבר שזז וגם על מה שלא. החליטו מה טוב עבורכם, בהתאם לתקציב ולרמת הסיכונים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully