וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיילת בלום עם הטיפ הכי חשוב איך לא לאבד מזוודה

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 7:12

יש כמה וכמה פעולות שניתן לבצע כדי להפחית את הסיכון לאיבוד המזוודה שלכם. אז קבלו את הטיפ הכי חשוב מדיילות אוויר שיודעות משהו על שליחת כבודה לבטן המטוס. וגם: מה באמת אומרת הסטטיסטיקה על איבוד מזוודות?

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

חופשות וטיולים בחו"ל יכולים להיות גדושים בהתרגשות והרפתקאות, אך למרבה הצער - גם להפוך לסיוט אם הדברים מתחילים להשתבש. זה יכול להיות ביטול של טיסה, עיכוב בלתי צפוי ואפילו דברים קטנים שיוצרים בסופו ש דבר השפעה גדולה. במיוחד דברים שקשורים למזוודות שלכם. מסיבה זו, במיוחד בתקופה כאוטית זו, רבים מעדיפים כלל לא לשלוח מזוודה אלא לנסוע עם תיק יד או טרולי שניתן להעלות למטוס. ובכלל, ברגע שהחלטת למסור את המזוודה לצוותי הקרקע, עולה תחושה כאילו העניינים כבר לא בידיים שלכם לטוב ולרע.

דיילת אריאנה בלום. אריאנה בלום, צילום מסך
"הרבה יותר קל לעשות צ'ק-אין למזוודות ולהגיע למטוס רגועים". הדיילת אריאנה בלום/צילום מסך, אריאנה בלום

הנתונים מראים: הסיכון נמוך יחסית

עם זאת, מסתבר שיש טריק אחד חשוב שאתם חייבים לזכור אם בכל זאת עשיתם צ'ק-אין למזוודה, כדי שבאמת תמצאו אותה ביעד וכדי שלא תסחבו אתכם למטוס יותר מדי דברים. "חלק מהנוסעים מגיעים למטוס בעודם מכוסים בזיעה מרוב נשיאה של יותר מדי דברים - חפצים אישיים, שקיות, תיקי גב ועוד", מספרת ארינה בלום, דיילת לשעבר. "הרבה יותר קל לעשות צ'ק-אין למזוודות ולהגיע למטוס רגועים". בנוסף, לא תמיד יהיה מקום לתיקי היד שלכם במטוס, ועוד לא דיברנו על משקלים וגדלים עודפים של תיקי יד.

אתר Best Life מציין כי בעוד שהדאגה מאיבוד הכבודה גורמת לרבים להעמיס על עצמם תיקי יד, הרי שהנתונים מראים כי הדבר אינו מדאיג כמו שהיה בעבר. זאת הודות לטכנולוגיה החדישה ולשיטות עבודה משופרות של צוותי הקרקע. כך למשל, בשנת 2020 אבדו רק 3.5 מזוודות על כל 1,000 נוסעים. זוהי ירידה של 37.5 אחוזים מהשנה שקדמה לה. כך על-פי נתוני חברת המידע SITA. לשם השוואה, בשנת 2007, אבדו 18.9 מזוודות לכל 1,000 נוסעים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נוסעים טיסה. ShutterStock
לא תמיד יהיה מקום לתיקי היד שלכם במטוס/ShutterStock

תעקבו אחר העובד מאחורי הדלפק

אז מהו הטריק המנצח? "הדבר היחיד שלעולם אל תעשו לאחר מסירת המזוודה בצ'ק-אין, הוא להניח שהיא באמת תגיע ליעד הסופי שלכם", אומרת בקה סיגל, בעלים של חברת נסיעות. "זאת מאחר שהמזוודה, במיוחד אם ישנה עצירת ביניים, תרד מהמטוס ויהיה צורך לאסוף ולעשות צ'ק-אין מחדש". כך, הסוד הוא שילוב של כמה פעולות: הצמדת תג זיהוי ברור למזוודה, הצמדת מכשירי איתור ייעודיים למזוודות ובעיקר - חשוב לצפות בעובד צוות הקרקע שאכן מעביר את המזוודה שלכם למסוע שלצדו. זה חשוב בכל עת, אבל במיוחד אם אתם באיחור קל למטוס. בנוסף, הורדת האפליקציה הייעודית של חברת התעופה שעמה אתם טסים תסייע לכם להתעדכן באשר למזוודה שלכם בזמן אמת, מרגע ההעלתה למטוס. הדבר גם יכול להקל עליכם אם היא תלך לאיבוד ותיאלצו להגיע לתביעה מול החברה.

"תגי הזיהוי שלי על המזוודות כל כך צבעוניים ובולטים, כך שאני יכולה בקלות לזהות את המטען שלי על המסוע", אומרת היידי פרגוסון, דיילת עם 20 שנות ניסיון. "והמידע המזהה היחיד על התגים הוא השם שלי ומספר ה-Google Voice, ולא מספר הטלפון האמיתי שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully