וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריט הקריטי והחשוב שאתם שוכחים לארוז לחופשה שלכם

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 8:40

חשבתם על הכל? אחרי שתקראו את הכתבה הזו, תבינו ששקיות לאריזת הנעליים שלכם הן כנראה אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים להשתמש בהן לפני שאתם אורזים לחופשה

איך לארוז בגדים ליום אחד של חופשה/צילום: יוטיוב

ארגוניות דחיסה, ערכות לאחסון לבוש, תיקי ביגוד ייעודיים. יש בשוק לא מעט מוצרים מצוינים שיסייעו לכם לשמור על המזוודה שלכם מסודרת בזמן שאתם מטיילים. אבל פריט מכריע אחד חסר אצל רבים מאיתנו, ויש לו חשיבות גדולה מאוד לכל מה שקשור בהיגיינה. אנחנו מדברים על שקיות לנעליים.

בעוד שחלק מהמטיילים מרגישים בנוח פשוט להשליך את הנעליים שלהם למזוודה יחד עם פרטי הלבוש ושאר החפצים, הרי שמי שיותר מודע לעניין הזיהומים - חושב פעמיים לפני שהוא עושה זאת. אחרי הכל, אתם באמת רוצים שהסוליות המלוכלכות של נעלי הספורט או נעלי העבודה שלכם יבוא במגע עם הבגדים הנקיים שלכם.

וזו בדיוק הסיבה שחשוב להצטייד בשקיות או באריזות נעליים, ואין זה משנה מאיזה חומר הן עשויות. "אני סבור שיהיה זה רעיון טוב לשים את הנעליים בתוך שקית ניילון מהמכולת או אחת מאותן שקיות בעלות רוכסן המיועדות לשימוש חוזר, לפני שמכניסים אותן למזוודה שלך", אומר פיליפ טיירנו, פרופסור למיקרוביולוגיה ופתולוגיה מבית הספר לרפואה Grossman באוניברסיטת ניו יורק.

אריזת מזוודה לחופשה. ShutterStock
כשאורזים, חשוב להצטייד בשקיות או באריזות נעליים/ShutterStock

אתם לא רוצים לדעת מה "אספתם" בדרך

לדבריו, רמת הזיהום החיידקית בנעליים תלויה במספר גורמים, בהם עיצוב הנעליים, המשטחים שעליהם צועדים בדרך כלל ותדירות הניקוי שלהן.

כך למשל, אם הסוליה גבשושית או אם על הנעל ישנם משטחים מחוספסים, הרי שאלו הם המקומות שבהם נאספת זוהמה. "רק תחשבו מה הם קולטים בדרך", אומר טיירנו. "בהתאם לעיר שבה אתם גרים, סביר להניח שאתם פוסעים על מדרכות ורחובות שבהם אנשים משתעלים, יורקים ואפילו מקיאים. יש בהן שתן, צואה של בני אדם ובעלי חיים ועוד שורה שלמה של זיהומים חיידקיים".

אתר Huffpost מציין כי על פי מחקרים, זוג נעליים בודד מסוגל "להכיל" מיליוני אורגניזמים חיידקיים, כולל אי-קולי ואחרים, שעלולים לגרום למחלות. בנוסף על סוליות הנעליים, גם החלק הפנימי של הנעל עלול לשאת חיידקים. "חלקנו מזיעים יותר מאחרים, והזיעה גורמת להפצת החיידק סטפילוקוק גם מעבר לגבולות הנעל. הזיעה גם גורמת לריח, שעלול גם הוא להתפשט בתוך המזוודה וסביבה".

עוד בוואלה!

תחסכו מקום לשופינג: 12 דברים שאתם לא צריכים לארוז לחופשה

לכתבה המלאה
נעליים. ShutterStock
זוג נעליים בודד מסוגל "להכיל" מיליוני אורגניזמים חיידקיים/ShutterStock

כמה זה באמת מסוכן?

נשאלת השאלה מהי רמת הסיכון הכרוכה בהכנסת הנעליים לתיק? "אנשים עושים בציבור את הדברים הכי מוזרים, ובעת הליכה ברחוב אפשר 'לאסוף' כל מיני דברים שעלולים להיות מזוהמים. אבל עדיין מדובר בסיכון נמוך יחסית", אמר טיירנו. לדבריו, בעבור רוב האנשים, המערכת החיסונית מסוגלת לספק הגנה טובה כאשר אנו נחשפים לזיהומים שמקורם בנעליים שלנו. "העור מגן עלינו, ומונע חדירה מסיבית של חיידקים. יש צורך בכמות גבוהה מאוד של חיידקים בכדי לגרום לזיהום. הייתי אומר שהסיכון נמוך".

עם זאת, גם אם הסיכון שלכם לחלות הוא נמוך, כנראה שלא ממש תתלהבו מהרעיון של ערבוב הבגדים שלכם עם הנעליים, שהיו במגע עם יריקות, שתן, קיא וצואה. ולמרות שיש תיקים ומזוודות עם תאים חיצוניים עבור הנעליים, הרי רוב הסיכויים שיהיה לכם גם צורך במקום אחסון נוסף, בחלק העיקרי של המזוודה. וזו בדיוק הסיבה שמומלץ להצטייד בשקיות לנעליים, וזה לא משנה אם מדובר בשקיות הניילון הפשוטות ביותר או בתיקי נעליים ייעודיים. לא חסרות אפשרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully