וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטאראס: 10 דקות מאיה נאפה, נמצאת בדיוק החופשה ההפוכה

ערן גוטנקר

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 17:47

אם העיירה איה נאפה ידועה לשמצה בעקבות הבילויים וחיי הלילה הפרועים של הצעירים, אז בפרוטאראס הסמוכה - עיירת נופש שקטה ושלווה - נמצאת החופשה ששונה ממנה ב-180 מעלות. מחפשים נופש משפחתי בקפריסין? זה בשבילכם

חוף הים בפרוטארס, קפריסין/צילום: יפעת סני

איה נאפה שבדרום-מזרח קפריסין לא תמיד עולה בקנה אחד עם חופשה רגועה באי השכן, אבל 10 דקות בלבד משם (וכ-40 דקות מלרנקה) נמצא אזור שקט ומתאים מאוד למשפחות, שאינו מוכר לרוב הקוראים. הכירו את פרוטאראס (Protaras) - עיירת נופש שלה חופים שלווים, טבע נקי ומלונות מפנקים.

למעשה, עד שנת 1974, לפני שטורקיה כבשה את צפון קפריסין, רבים בילו בפמגוסטה (Famagusta) שכיום בשליטה טורקית, ואילו פרוטאראס היתה עיירת חוף קטנה, מנומנמת ומעט נידחת במזרח קפריסין. במהלך המלחמה שבין טורקיה וקפריסין, כבשה טורקיה את צפון האי, הכולל כ-40% משטח האי כולו, והקפריסאים החליטו לפתח את דרום-מזרח האי כתחליף לפמגוסטה הכבושה.

כיום ישנן שתי עיירות נופש מרכזיות במזרח האי - איה נאפה המתאפיינת באווירת מסיבות צעירה ומעט פרועה, ופורטאראס - שהפכה לעיירת נופש המתמחה בנופש למשפחות עם ילדים.

פרוטארס, קפריסין. איילה טורס,
10 דקות מאיה נאפה, 40 דקות מלרנקה. פרוטאראס, קפריסין/איילה טורס
פרוטארס, קפריסין. איילה טורס,
עיירת נופש המתמחה בנופש למשפחות עם ילדים. פרוטאראס/איילה טורס

מקום 3 בתחרות "החוף הטוב באירופה"

פרוטאראס ידועה גם כאתר צלילה מפורסם, בעיקר באתר "גרין ביי", שנחשב לאתר שאליו מגיעים הרבה כדי לצלול, מתחילים כמתקדמים, ולשפר את כישורי הצלילה שלהם. אגב ים, החוף הפופולרי ביותר בעיירה הוא "פיג טרי ביי" (Fig Tree Bay), שבו חול נעים ומים צלולים, והוא אף הגיע למקום השלישי כחוף הטוב ביותר באירופה של טריפאדווייזר בשנת 2011.

בפורטאראס נבנו מלונות חדשים, שרבים מהם שילבו פארקי מים ואטרקציות לילדים. מלונות אלו מציעים חדרי משפחה המתאימים גם למשפחות גדולות יחסית (4-2 ילדים). מלון גולדן קוסט שבו התארחנו, מספק חוויה נהדרת למשפחות: הפעלות להורים ולילדים לכל אורך היום על ידי הצוות המקצועי של המלון, וכמובן האטרקציות הימיות הנדרשות - מגלשת מים וחוף ים צמוד. בכניסה למלון מקבלים האורחים צמידים, ומשם הישר לבופה הקרוב שמגיש שלוש ארוחות ביום. ואם זה לא מספיק, אז אפשר גם לאכול בין לבין בבר של הבריכה ולשתות קוקטלים מעולים, האוכל הוא לא גורמה אבל יעשה את העבודה ועבור הילדים.

אם ימאס עליכם לשבת במלון, אז האטרקציות האהובות על התייר הישראלי, כמו פארק המים באיה נאפה והחופים המוכרים (ניסי ביץ), נמצאים במרחק מונית של 10 דקות ואוטובוס של 30 דקות מפתח המלון ועד לחוף. עוד במלון, מסאז' מפנק, שהוא די חובה אחרי יום שבו הפעלתם את הילדים ופחות נחתם בעצמכם. הספא במלון מספק מנעד רחב של טיפולים, והמחירים זולים יותר מרוב אתרי הספא במלונות בארץ (כ-250 שקלים לטיפול).

פרוטארס, קפריסין. איילה טורס,
חול נעים ומים צלולים. חוף "פיג טרי ביי"/איילה טורס
מלון גולדן קוסט פרוטארס, קפריסין. אתר המלון, אתר רשמי
מגלשת מים וחוף ים צמוד. מלון גולדן קוסט בפרוטאראס/אתר רשמי, אתר המלון

פיתוח תיירותי מואץ

בשנים האחרונות עברה פורטאראס פיתוח תיירותי מואץ והפכה לעיירת נופש מודרנית ומפנקת. יש בה שפע של חנויות, בתים ציוריים בסגנון הכפרי של קפריסין ומסלול הליכה נעים לאורך חוף הים של פרוטאראס, המשתרע על פני 15 ק"מ.

בפרוטאראס יש גם מגוון מעולה של מסעדות קפריסאיות מסורתיות (בסגנון יווני), ומאכלי דגים טריים. בערב, תוכלו לפגוש תיירים אחרים בבר "פלינסטונס", לבלות באחד ממועדוני הקריוקי הנפוצים בפרוטאראס, או לצפות בכדורגל בשידור חי ב-Fools & Horses.

חוף הים בפרוטארס, קפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
צלול, כבר אמרנו? חוף הים בפרוטארס/מערכת וואלה!, יפעת סני

איך להגיע לפורטאראס?
רוב התיירים השיראלים מגיעים לעיירה דרך שדה התעופה של לרנקה, המצוי בדרום האי ומקושר ארצה במספר טיסות יומיות. מלרנקה, נסיעה של כשעה ורבע תביא אתכם לפרוטאראס.

כמה עולה?
חביחת נופש של שלושה לילות ביולי, ע"ב חצי פנסיון, כולל העברות תעלה לזוג 1,298 אירו.


הכותב היה אורח של איילה טורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully