וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטוס קרוב - להרגיש רחוק: המדריך הכי חשוב לחופשה בקפריסין הקיץ

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 16:53

15 חודשים ללא טיסות, סגרים ומגבלות גרמו למלונות לחשב מסלול מחדש, ולתיירים לשנות את האופן שבו הם נופשים. יפעת סני טסה לקפריסין הקרובה כדי להרגיש הכי רחוק שיש מהקורונה. אז איך נראית חופשה בקיץ? לא רע בכלל

חוף הים בפרוטארס, קפריסין/צילום: יפעת סני

אמנם יש כמה ישראלים שהצליחו לשלב גיחות לחו"ל בשנת הקורונה שעברה עלינו, אבל עבור רובנו - כל העניין של טיסות לחו"ל נעלם במפתיע, להרבה יותר מדי זמן. בזמן הזה מתחמי בדיקות קורונה הוקמו בנמלי תעופה, אתרי אינטרנט שלמים תוכננו רק להצהרות בריאות וחיסונים, מלונות שינו את האופן שבו הם מארחים, וגם הנופשים עצמם שינו את סדרי העדיפויות שלהם. דבר אחד לא השתנה - סופ"ש ארוך בחו"ל זה עדיין החופש המושלם, גם אם הוא כולל מטוש או שניים.

קפריסין היא לא יעד תיירותי חדש או אקזוטי, ולא מעט ישראלים היו שם, או בסביבה, במהלך חייהם. אבל כאמור, בשנה האחרונה החיים כמו שהכרנו אותם השתנו, ואיתם גם יעדי התיירות שלנו. קפריסין נחשבת מדינה ירוקה, אנשים בה מחוסנים, והיא מספיק קרובה כדי לתת את התחושה שאנחנו פחות או יותר בבית, והיא גם מתאימה להורים שחייבים מנוחה קצרה, אבל ילדיהם חייבים להישאר בארץ כי הם לא מחוסנים.

פאפוס, הלגונה הכחולה. Bestip, אתר רשמי
הלגונה הכחולה בפאפוס/אתר רשמי, Bestip

כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני הטיסה

אישור חיסון:
אם יש בידכם תעודת חיסון או תעודת מחלים, אתם לא מחויבים בבדיקת קורונה לפני הטיסה. מה שאתם ממש חייבים זה להדפיס את אישור הבריאות שלכם מאתר משרד הבריאות (כאן), ולהיכנס לאתר הזה כדי למלא את כל הפרטים שלכם, לצרף תעודת חיסון ולקבל אישור כניסה לקפריסין. לשדה התעופה צריכים להגיע עם האישור הזה ותעודת חיסון מודפסים. הם חשובים כמעט כמו דרכון בימי קורונה, ויבקשו מכם להראות אותם יותר מפעם אחת. אם אתם לא מחוסנים, תתבקשו להציג בשדה בדיקת PCR שלילית שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה מישראל.

בדיקות קורונה:
בחזרתכם לארץ דווקא כן תצטרכו בדיקת קורונה בשדה התעופה, ואם אתם שוהים יותר מ-72 שעות בקפריסין - בדיקה נוספת במלון. הבשורות הטובות הן שזה פחות מורכב משזה נשמע. ברשת מלונות לואיס מציעים לכל אורח ששוהה אצלם יותר מארבעה ימים (ואתם תרצו יותר מ-4 ימים, עוד נגיע לזה) בדיקת קורונה חינם בחדר המלון שלו. אורחי רשת לואיס שישהו פחות מ-4 לילות יוכלו לבצע את הבדיקה במלון במחיר מסובסד.

לבדיקה שתצטרכו עם חזרתכם לארץ כדאי להירשם ולשלם מראש - זה יחסוך לכם זמן וכסף. לאחר שתנחתו בשלום ותעברו את כל תהליך הנחיתה עד לאיסוף המזוודה, יפנו אתכם למתחם בדיקות ענק, שם תעברו את הבדיקה ותוכלו להמשיך לביתכם. יש לציין, כי אם אתם לא מחלימי קורונה או מחוסנים (כולל ילדים), אתם נדרשים בבידוד ביתי למשך 10 ימים בכפוף ל-2 בדיקות PCR שליליות

מסיכות:
אף שבארץ כבר שחררו את חובת המסיכות, בנמלי התעופה ובטיסות עדיין חייבים לעטות מסיכה, לכן חשוב שתקחו אתכם אחת לטיסה הקצרה. כדאי שתהיה לכם עוד מסיכה במזוודה כי אף שברחוב איש לא יבקש מכם לעטות מסיכה, כשתתקרבו לבופה ארוחת הבוקר במלון - דווקא כן יבקשו מכם. ובצדק.

עוד בוואלה!

נגמר החינם: זו בדיקת הקורונה לפני טיסה הזולה ביותר

לכתבה המלאה
קינג ג'ייסון בפרוטארס, קפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
כשזה הנוף שלכם במשך ימים, הכל קל יותר. חוף ים בקפריסין/מערכת וואלה!, יפעת סני

50 דקות טיסה ואתם שוכחים מהקורונה

ועכשיו, לכיף. קפריסין מחכה לכם רק 50 דקות מכאן, והיא מציעה את החופשה המושלמת - מזג אוויר טוב, אוכל טעים (ומוכר לחך הישראלי), מלונות מפנקים והרבה מאוד שקט. קצת כמו גרסה פוטוגנית יותר ולחוצה פחות של ישראל. גם ברשת מלונות לואיס הקפריסאית רואים את הדמיון לווייב המקומי, ואת היתרון העצום בקרבה ובעובדה שאנחנו מדינה מאוד מחוסנת, והחליטו לנצל את 2021 כדי לפנות לתייר הישראלי.

"אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם כל מפעילי התיירות וסוכני הנסיעות המובילים בישראל, אנו מציעים מבצעים אגרסיביים לעונת הקיץ שכוללים 20 אחוזי הנחה במלונות נבחרים, לצד שדרוג החדר לנוף מול הים , חצי שעה עיסוי חינם למזמינים סוויטה, הסעות משדה התעופה למלון ובדיקות PCR חינם לשוהים מעל 7 לילות ועוד", אומר ג'יסון פרדיאוס, מנכ"ל הרשת, ומוסיף כי יש להם פתרונות עבור כל לקוח ישראלי - שומרי כשרות, זוגות צעירים, משפחות עם ילדים ועוד.

חוף פרטי הצמוד למלון Louis Phaethon Hotel בקפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
קרוב-רחוק. חוף פרטי צמוד למלון בפאפוס/מערכת וואלה!, יפעת סני

רוצים לטפל בלקוחות שלנו, לא רק לשרת אותם

אחד מן המלונות האלה הוא Ivi Mare בפאפוס שהושק עכשיו מחדש כמלון למבוגרים. מדובר במלון עם "פילוסופיה של מלון בוטיק", אף שיש בו 148 חדרים - גדולים ויפים במיוחד - ובריכה עצומה, הוא שקט ושליו במיוחד. כנראה כי אין בו ילדים. המלון נמצא מרחק צעידה קלה מהים ומרבית חדריו צופים אליו, ויש בו גם ספא המכיל בריכה פנימית, סאונה, חדר כושר וחדרי טיפול.

המלון מציע לאורחיו שלוש מסעדות: המסעדה המרכזית של המלון, מסעדה יוונית ומסעדת פיוז'ן אסייתית ההנחה של מנהלי המלון היא שרוב האורחים באים לשהות ארוכה כדי להתנתק, לכן כדאי לתת להם את האפשרות לגוון בטעמים ובחוויות. במלון גם בר בריכה מפנק במיוחד. השירות במלון אדיב מאוד ומקצועי, החדרים נקיים, האוכל טרי וכל מי שתפנו אליו ישמח לעזור לכם בחיוך. מנהל המלון הסביר לנו שהמטרה שלהם היא לטפל בלקוחות, לא רק לשרת אותם, וזאת בהחלט התחושה.

כמה זה יעלה לכם?
מחיר לזוג לארבעה לילות, על בסיס ארוחת בוקר:
4-8 ביולי (ראשון עד חמישי) : 3,831 שקלים
9-13 באוגוסט (ראשון עד חמישי): 4,205 שקלים
המחיר כולל: העברות משדה התעופה ובדיקת קורונה.

חדר במלון  Ivi Mare בפאפוס קפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
גדולים ומפנקים. חדר במלון Ivi Mare/מערכת וואלה!, יפעת סני
מבנה עתיק המשמש לתערוכות בקצה הטיילת בפאפוס. יפעת סני, מערכת וואלה!
לטייל בתוך מיתולוגיה יווניית. טירה עתיקה בקצה הטיילת בפאפוס/מערכת וואלה!, יפעת סני

בואו ילדים

גם אם אתם טסים לחופשה בפאפוס עם ילדים, לרשת לואיס יש עבורכם פתרון. Louis Phaethon Hotel הוא מלון משפחתי 4 כוכבים ותיק מאוד, הפועל בסגנון הכל כלול. המלון מכיל 422 חדרים, שאמנם לא גדולים במיוחד, אבל לאור כל מה שיש לו להציע לילדים - כנראה שלא תהיו בהם יותר מדי.

בשטח המלון יש, בין היתר, פארק מים גדול הכולל בריכה חיצונית, בריכת ילדים עם 8 משחקי מים, שלוש סוגי מגלשות מים וספינת פיראטים אחת. במלון יש גם מתקני משחקים לילדים, שני מגרשי טניס, מגרש כדורסל אחד, מגרש באולינג, חץ וקשת וגם רחבת ריקודים גדולה, וכמובן - ספא.

כמו כל מלון לילדים שמכבד את עצמו, בעונת הקיץ המלון מפעיל צוות בידור של שחקנים וזמרים, כך שאם נשארה להם אנרגיה בערב - אתם יכולים לצפות בהופעה. והכי חשוב - המלון צמוד לחוף ים טבעי ונעים, כך שאם תרצו לנשום קצת שקט ושלווה הרחק מכל הפעילויות לילדים - היא ממש בהישג יד.

Louis Phaethon Hotel בקפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
לא תראו את הילדים כל הקיץ/מערכת וואלה!, יפעת סני

חופשת קפריסאית למתקדמים

חופשה בפאפוס היא בחירה קלה ובטוחה - הטיסה קצרה, הנסיעה מהשדה קצרה ותוך רגע אתם משכשכים בתוך בריכה צלולה ושותים מוחיטו. אבל אם בא לכם לנפוש במקום שבו יש מה לעשות גם מחוץ למלון - לימסול זה המקום בשבילכם. לימסול היא עיר חוף שנמצאת בחלק הדרומי של קפריסין, ובקיץ הופכת לעיר תיירות שוקקת חיים. בשונה מפאפוס שמרגישה מעט מנומנת (וייב של הטיילת באילת לפני עשור), בלימסול תמצאו טיילת עמוסה בנופשים שפועלות בה חנויות, מסעדות, מועדוני לילה וטברנות.

גם המלונות בלימסול מציעים חוויה יוצאת דופן. במלון רויאל אפולוניה מתייחסים לעצמם כאל מלון "לייף סטייל" שמאפשר לאנשים לברוח מהמציאות שלהם אל הפינוק המושלם. מדובר במלון ברמת אירוח של 5 כוכבים שממוקם מול חוף הים. במלון 204 חדרים, שחלקם כוללים ג'קוזי חיצוני פרטי.

בריכת שחייה במלון רויאל אפולוניה בלימסול. יפעת סני, מערכת וואלה!
מלון "לייף סטייל". רויאל אפולוניה/מערכת וואלה!, יפעת סני

בשונה מהמלונות הקודמים, המלון הזה יכול להתאים גם לזוגות, גם לחברים שנוסעים יחד וגם למשפחות, ולהציע לכל אחד חוויה שונה. במלון בריכה חיצונית ששטחה 523 מ"ר עם אי במרכזה, בריכת ילדים עם מתקני שעשועים ובריכה מקורה. לצידם פועל בר המגיש משקאות, קוקטיילים וחטיפים לאורך כל שעות היום. למלון גם חוף פרטי במרחק 3 דקות הליכה.

גולת הכותרת של המלון הקפריסאי הזה הוא ספא עטור הפרסים הכולל 7 חדרי טיפולים, מועדון כושר ענק, סאונה, חדר אדים, אזור מנוחה, 2 מגרשי טניס. בספא הזה תוכלו ליהנות מטיפולי גוף קלאסיים, וגם מטיפול בוץ בחדר מלח שיחזיר אתכם מהחופשה עם עור בריא ויפה יותר.

כמה זה יעלה לכם?
מחיר לזוג לארבעה לילות, על בסיס ארוחת בוקר:
11-15 ביולי (ראשון עד חמישי) : 4,127 שקלים
15-19 באוגוסט (ראשון עד חמישי: 4,750 שקלים
המחיר כולל: העברות משדה התעופה, 30 דקות עיסוי ובדיקת קורונה.

"סלע אפרודיט" חוף ים בדרך ללימסול בקפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
סלע אפרודיטה בדרך ללימסול/מערכת וואלה!, יפעת סני

קפריסין, הגרסה הרומנטית

אם אתם רוצים את כל הטוב שבחופשה בקפריסין מבלי לפגוש בהמון ישראלים, פרוטארס זה היעד הנכון לקיץ זה. פרוטארס היא עיירת נופש בחלקה הדרום-מזרחי של קפריסי שממוקמת לחופו של מפרץ עץ התאנה (Fig Tree Bay), הנמשך על פני 500 מטר ונחשב לאחד החופים האיכותיים בסביבה עם מים תכולים, צלולים ונקיים במיוחד. פרוטארס נמצאת בסמוך לאיה נאפה (בירת חיי הלילה של קפריסין), אבל מציעה לנופשים חוויה אחרת לגמרי.

חופשה בפרוטארס מתאימה במיוחד לזוגות שרוצים להתנתק לכמה ימים מהמציאות השוחקת. והמלון המושלם לחויה הזו הוא קינג ג'ייסון - מלון יוקרה 4 כוכבים פלוס המציע חופשות הכל כלול למבוגרים. המלון, שרוב אורחיו כרגע הם לקוחות חוזרים שנשבו בקסמו, ממוקם ממש על המפרץ, בחלק פרטי ומבודד של החוף, כך שהוא מאפשר את כל הפינוקים של המלון יחד עם השקט של הטבע והים הכחול.

קינג ג'ייסון בפרוטארס, קפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
גולת הכותרת. מלון קינג ג'ייסון/מערכת וואלה!, יפעת סני
חוף הים בפרוטארס, קפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
החוף של מלון קינג ג'ייסון/מערכת וואלה!, יפעת סני

במלון 88 חדרים, שרובם צופים לים. מתקני המלון כוללים: 2 מסעדות, בר משקאות, בריכת שחיה חיצונית, בריכת הידרו-מגע ייחודית עם ג'קוזי, וספא עם סאונה, חדר כושר עוד. ועל הבריכה של קינג ג'ייסון כדאי להתעכב - מדובר בבריכה הבנויה בשני מפלסים, כשבכל מפלס יש משטחי דק ממש על המים שאפשר לרבוץ בהם במשך שעות, להביט אל הים, לטבול בבריכה וליהנות משירות יוצא דופן של צוות הבריכה שרק רוצה שתהיו מאושרים.

כמה זה יעלה לכם?
מחיר לזוג לארבעה לילות, על בסיס ארוחת בוקר:
11-15 ביולי (ראשון עד חמישי): 3,660 שקלים
8-12 באוגוסט (ראשון עד חמישי): 4,360 שקלים
המחיר כולל: העברות משדה התעופה ובדיקת קורונה.

קייפ גרקו בפרוטארס, קפריסין. יפעת סני, מערכת וואלה!
פארק טבע מוגן. קייפ גרקו/מערכת וואלה!, יפעת סני
כנסיה בקו החוף של פרוטארס. יפעת סני, מערכת וואלה!
כנסייה בקו החוף של פרוטארס/מערכת וואלה!, יפעת סני

השביל אל המים התכולים

מרחק כמה צעדים מהבריכה המושלמת, יש שביל עץ שיוביל אתכם למדרגות שיקחו אתכם הישר לתוך המים התכולים. ואם המים יוצאי הדופן של פרוטארס מרגשים אתכם, כדאי שתדעו שבעיירת הנופש הזו תוכלו גם לסייר ב"קייפ גרקו" (Cape Greco national park) - רצועת חוף יפהפייה, מוקפת בצוקים ומוכרזת כפארק טבע מוגן.

הכותבת היתה אורחת של רשת המלונות "לואיס" בקפריסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully