וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מסדום ועמורה: המקומות שאסור לפספס באיה נאפה

הכי רחוק ממה שרואים בחדשות: איה נאפה היא הרבה יותר מהמוניטין המפוקפקים שיצאו לה. לצד החופים היפים, ממתינים לכם כאן מנזרים קדומים, טיולי ג'יפים, מוזיאון ימי ובו אוצרות, הפלגה בין דולפינים, פארק מים ענקי ואפילו פסטיבל מדליק שיתקיים בסוף הקיץ

עריכה: תומר לוי

בווידאו: הצעירה שבדתה אונס בהארכת מעצר באיה נאפה

"הקדושה של היער". זהו פירוש השם "איה נאפה". תודו שזה נשמע קצת אירוני, לנוכח האירועים האחרונים שהתרחשו בעיירה הקפריסאית הפופולרית.

אז נכון, ידענו את זה קודם, אבל תמיד טוב לרענן את הזיכרון: איה נאפה היא הרבה יותר מעוד סיקור חדשותי לא מחמיא. היא מציעה למבקריה טיולים מדליקים, חופים נהדרים וגם כמה אטרקציות פחות מוכרות. והכל, במרחק נגיעה מישראל (שעה וחצי טיסה, אם אתם מתעקשים).

לכאן לא חייבים להגיע דווקא בשיא הקיץ - עונת התיירות בעיירה, המצויה בדרום-מזרח קפריסין, מתחילה במאי ונמתחת עמוק אל תוך נובמבר. הנה 10 אטרקציות חובה שיוכיחו לכם שיש איה נאפה אחרת - נטולת מסיבות זימה מפוקפקות.

חוף ניסי: המפרץ הציורי שלי

ברוכים הבאים אל החוף, בה"א הידיעה, של איה נאפה. חוף ניסי (Nissi Beach), השוכן במפרץ בעל שם זהה, מציע מינון מדויק של שלווה - וגם פאן. כאן, בפאתיה המערביים של העיירה, ישנו מפרץ גדול ובו כמה חופים שמציעים מים צלולים-צלולים בסטייל אקזוטי.

והכל משובץ במסעדות נחמדות, מוזיקה קצבית וגם אפשרות לספורט ימי מסוגים שונים. מומלץ להצטייד בשנורקל ולשחות בין חמוקי המפרץ ואף להגיע אל אי גדול שבולט ממש מולו.

מפרץ קונוס: סלפי מנצח

ביעד שרובו בטן-גב, ברור לא תסתפקו בחוף אחד בלבד. אז החוף הבא שלכם יענה לשם מפרץ קונוס (Konnos Bay). גם כאן תוכלו אמנם לשכור אופנועי ים ושאר כלי שיט מגניבים, אבל בעיקרון החוף שקט ונעים, ובו מיטות ושמשיות (בתשלום סמלי). החוף שוכן למרגלות מצוק נמוך עטור צמחיה, מה שאומר שזה ייראה מעולה בסלפי היומי שלכם.

מנזר איה נאפה: לחובבי הז'אנר

מנזר איה נאפה (Ayia Napa Monastery), הניצב בלב היישוב, נחשב לאתר הדתי החשוב באזור. הוא נבנה כמצודה בימי הביניים, בשנת 1500 לספירה בקירוב, והוא מאכלס עץ דולב עתיק, שגילו מוערך בכ-600 שנים.

נכון, לא בדיוק המקום שילדים יעופו עליו, אבל אם היסטוריה וארכיאולוגיה קצת עושות לכם את זה - אל תוותרו על ביקור כאן. במקום תמצאו את שרידי המנזר הקדום, המקורי ותוכלו לבקר בכנסיית המערה.
ואם אתם כבר בעניין כנסיות עתיקות, דלגו לכנסיית Church of Profitis Elias בפרוטאס הסמוכה, המציעה גם תצפית נוף מהממת (שתדרוש מכם טיפוס ביותר מ-130 מדרגות).

קייפ גרקו: הכי גלויה

אוהבים תצפיות נוף? בדרך הנמתחת בין איה נאפה לבין עיירת הנופש פרוטארס (Protaras), ממתין לכם מצוק קייפ גרקו (Cape Greco), המהווה חלק משמורת טבע. ניתן להגיע עם הרכב בסמוך למקום, ואפשר גם לצאת לטיול רגלי שמתחיל בכנסייה ומגיע אל מערות לצד הים (יותר משלושה ק"מ לכל כיוון). התצפיות שלכם יכללו את קו החוף ואת הים הצלול, גשר אבן, לגונה ומבנים קדומים. במקום יש מרכז מידע עם הצעות לטיולים.

בין חופים ודולפינים: להפליג ולשכוח מהעולם

לא מעט חברות מציעות הפלגות בין חופי ואתרי קפריסין. אחת מהן, Dolphin Boat Safari, מציעה מספר סוגי הפלגות - מהפלגות דיג ועד הפלגות שקיעה רומנטיות. אך נדמה שהפופולרי מכולם הוא שיט בעקבות דולפינים.

נכון, לא בטוח שאכן תוכלו לפגוש ביצורים החמודים האלה, אבל הסיכוי לא רע. השיט יוצא מהמעגן של איה נאפה ונע לאורך החוף המזרחי של האי. הוא כולל עצירות בחופים מבודדים ואפשרות לקפוץ למים. ההפלגה נמשכת 3.5 שעות, כוללת משקאות ומחירה 30 אירו למבוגר ו-15 אירו לילד.
אתר החברה: www.dolphinboatsafari.com

עולם המים: ים של מגלשות

אם הגעתם עם ילדים, אל תוותרו על ביקור ב-WaterWorld Themed Waterpark, שבו מגלשות מים מכל סוג, גודל וצורה. פארק המים מצוי סמוך מאוד לעיירה (כמה דקות נסיעה בלבד), והוא ימלא לכם יום שלם של כיף. המקום מטופח, התורים חולפים במהרה ויש פה גם מסעדות.

ומעבר לשפע המגלשות תגלו כאן בריכות גלים, מתקני שעשועים בתוך הבריכות, מבוכים, שיט אבובים ואפילו ספא דגים. כך או אחרת, אל תוותרו על מגלשת הקמיקזה...
מחירים: כרטיס יומי ב-38 אירו לאדם מגיל 13, ו24 אירו לילד (12-3).
לאתר הפארק: www.waterworldwaterpark.com

היסטוריה ימית: המוזיאון העירוני תלסה

כן, אפשר בהחלט לשלב מוזיאון גם במקום של בטן-גב. וזה אפילו רצוי. מוזיאון תלסה (Thalassa Municipal Museum) מציג רבדים רבים ושונים של הים, בדגש על היסטוריה וארכאולוגיה. בין שפע הפריטים, תמצאו דגמי ספינות, שרידי כלי שיט עתיקים (כולל רפסודה עתיקה), תכשיטים בני אלפי שנים, כלי חרס טבועים שהתגלו בים, מאובנים פרהיסטוריים, פוחלצים של יצורים ימיים ועוד. מחיר כניסה: 4 אירו לאדם.
אתר המוזיאון: www.thalassamuseum.org.cy/en

בין הרים: לצאת לטיול ג'יפים

הנה עוד אטרקציה שבמהותה מרוחקת מחוויית הבטן-גב, אך עדיין - נעימה ולא קשוחה מדי: טיול ג'יפים ברחבי קפריסין. לא מעט חברות מציעות טיולים כאלו, ברמות קושי שונות. כאן יסתבר לכם שעם כל הכבוד לחופים - קפריסין היא ברובה הררית, ויש בה המון טבע ששווה לגלות. טיולים רבים חולפים בכפרים קטנים ומציעים טיולים רגליים קלילים ברכס הרי הטרודוס (Troodos), בין יערות, מצוקים ומעיינות. באיה נאפה, המהווה נקודת יציאה לטיולים רבים, תוכלו לבחור מבין שפע ההצעות לטיולי שטח מסוג זה.

צוללים קדימה: להתמסר למעמקים

אחרי שהשתזפתם, שחיתם, ביליתם ואכלתם, הגיע הזמן להכיר את הים של קפריסין באופן הרבה יותר אינטימי: באמצעות צלילת הכרות. אחת החברות הוותיקות הפועלות כאן היא Lucky Divers (מאז שנת 1982). אם אתם מעוניינים בטעימה, לכו על צלילת הכרות עם צוללן מוסמך. אם יש לכם כמה ימים - תוכלו אף להשתתף בקורס צלילה בסיסי. נכון, הים של אילת הרבה יותר עשיר ויש בו אלמוגים, אבל אין כמו לצלול בים של אחרים...
מחירים: שנורקלינג מודרך: 30 אירו לאדם, צלילת הכרות: 60 אירו לאדם.
אתר החברה: www.luckydiverscyprus.com

רשמו ביומן: פסטיבל איה נאפה

אז נכון, הפעם לא נגענו בחיי הלילה של איה נאפה. כאשר תגיעו, בטוח שתמצאו את המקום שלכם. אבל אם אתם מתכננים חופשה בסוף ספטמבר, כדאי מאוד לחוות את מה שמציע פסטיבל איה נאפה (Agia Napa Festival). הוא נערך בלב העיירה, והשנה זה יקרה ב-29-26 בספטמבר. בתוכנית: מוזיקהב, תיאטרון, מחול ויצירות אמנות.
לדף הפייסבוק של הפסטיבל: www.facebook.com/AYIANAPAInternationalFestival/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully