וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בנתב"ג? צבא אירלנד יסייע בשדה התעופה עקב העומס

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 18:38

צבא הגנה לתעופה: בשל מחסור חמור בכוח אדם, החליטה הממשלה באירלנד להכשיר יחידות צבאיות לשם בידוק בשדה התעופה של דבלין. לא כולם מרוצים מההחלטה השנויה במחלקות

טייס אדלווייס אייר מעמיס מזוודות לטיסה/צילום: טוויטר

ממשלת אירלנד הסכימה להכשיר יחידות של הצבא האירי, ולהעמיד אותן בכוננות כדי לסייע בשדה התעופה של דבלין במקרה של שיבושים. הבקשה לסיוע הוגשה על ידי שר התחבורה, איימון ריאן, שפנה לממשלה בשמה של מפעילת שדה התעופה, חברת DAA.

בשדה התעופה מודאגים ממחסור צפוי נוסף בכוח האדם, במקרה של עלייה במספר מקרי הקורונה. רשת BBC מדווחת כי מסיבה זו, יקבלו החיילים הכשרה בסיסית בכל הקשור לבידוק הבטחוני.

משרד התחבורה האירי מסר כי התוכניות התפעוליות הנוכחיות של שדה התעופה, שהופעלו מאז תחילת חודש יוני "פועלות ביעילות והנוסעים עושים את דרכם בבטחה בנמל התעופה ועולים על הטיסות שלהם. עם זאת, בהתחשב בסביבת הסיכון המוגברת וההשפעה שיכולה להיות במקרה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה - על הצוותים והפעילויות שלהם - הציע ה-DAA לנקוט בזהירות בשלב זה, באמצעות צעדים ראשוניים והכנה שייעשו במטרה להקל על הפריסה הפוטנציאלית של כוחות ההגנה לשדה התעופה".

עוד דווח כי הכוחות שיתפרסו בשדה התעופה יעברו הכשרה ל"תפקידים שאינם קשורים במגע עם הציבור".

"נסיבות קיצוניות"

שר ההגנה של אירלנד, סיימון קובני, אמר כי למרות שידוע כי תפקידם של כוחות ההגנה אינו קשור לסיוע בשדה תעופה מסחרי, הוא הסכים לבקשה כ"פעולת חירום קצרת טווח". הצעד הזמני צפוי להימשך עד חודש אוגוסט, בו צפוי שדה התעופה להגדיל את מצבת כוח האדם שלו. יש לציין כי מנכ"ל חברת התעופה ריינאייר, מייקל או'לירי, קרא בעבר לממשלה לספק סיוע צבאי. בתגובה, שדה התעופה מסר כי אפשרות זו אינה יכולה להיות ריאלית.

עם זאת, בחודש מאי, התורים בנמל התעופה של דבלין גרמו לכ-1,400 נוסעים להחמיץ את טיסותיהם. בתגובה לכך ציין מיהאל מרטין, ראש ממשלת אירלנד, כי הדבר "אינו מקובל". ראש הממשלה שלל בעבר הצעות לפריסת הצבא בשדה התעופה, ואמר כי מדובר בסוגיית משאבי אנוש שעל חברת DAA לפתור בכוחות עצמה.

לאחר ההחלטה החדשה, ארגון RACO, המהווה אגודה צבאית מרכזית במדינה, פרסם ברשתות החברתיות הצהרה לפיה הוא מודאג מהחלטת הממשלה. "זוהי דוגמה נוספת לכך שכוחות ההגנה משמשים ככיסוי חירום שנועד לפצות על החלטות ניהוליות בגופים אחרים במדינה". הארגון קרא להבהיר את סוגי התפקידים שאנשי הצבא צפויים לבצע, וכן לבחון את תנאי עבודתם והתגמול שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully