וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תלמדי: המדינה הכי מחוסנת בעולם לא מכניסה תיירים

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 20:47

היום יציג שר התיירות רזבוזוב לממשלה את מתווה כניסת התיירים באוגוסט, זאת לאור העלייה בתחלואה. אפילו במלטה, שבה יותר מ-80% מהתושבים כבר התחסנו, עצרו את כניסת התיירים הלא מחוסנים עקב עלייה בתחלואה. אולי גם לנו כדאי לעשות זאת

בווידאו: רה"מ בנט מתייחס להתפרצות הקורונה/צילום: רויטרס

בעוד כשבועיים זה יקרה - תיירים מחוסנים יציפו את ישראל ב-1 באוגוסט, כך לפי תוכניתו של שר התיירות יואל רזבוזוב שתוצג היום (שלישי) בממשלה. מדובר בתיירים המחוסנים בחיסונים מוכרים על ידי EMA/FDA וגם אלו שחוסנו בחיסונים אחרים - כל עוד יציגו בדיקות PCR שליליות. גם תיירים ממדינות שהחיסון בהן אינו מוכר על ידי משרד הבריאות (כמו הרוסי והסיני) יוכלו להיכנס, אבל יחוייבו לעבור בדיקות סירולוגיות מהירות בנתב"ג (שיספקו תשובה בתוך כרבע שעה), בנוסף לבדיקת PCR שלילית.

במשרד התיירות מנסים להציל את מה שנשאר מהקיץ הזה בענף, למרות שלא צויינה מכסת התיירים שיוכלו להיכנס לארץ. עם זאת, העלייה בתחלואה בישראל, שעמדה אתמול (שני) על 730 מאומתים חדשים, עלולה להתגבר ותאריך כניסת התיירים ארצה יידחה בהתאם.

כזכור, מי שגרמו לחזרתה של הקורונה ארצה, ועמה הווריאנט ההודי ("דלתא"), היו ישראלים ששבו ארצה ממדינות שונות בעולם והביאו איתם את הנגיף. כמו כן, מחודש מאי האחרון, החלו להיכנס לישראל קבוצות תיירים מסודרות ומחוסנות, לפי מתווה משרד הבריאות.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מרוסיה הגיעו לארץ הכי הרבה נוסעים עם הנגיף ביוני שעבר/ראובן קסטרו

מספר מקרי ההדבקה במלטה זינק בכ-600 אחוזים

להבדיל מישראל, במדינה הכי מחוסנת בעולם לפי מספר התושבים - מלטה - הודיעו השבוע השלטונות כי הם עוצרים את כניסת התיירים הלא מחוסנים החל ממחר (רביעי), וזאת למרות ש-80.9 אחוזים מתוך כחצי מיליון תושביה כבר חוסנו לפחות בחיסון ראשון.

למרות אחוזי החיסון הגדולים, הרשויות במדינת האיים שבים התיכון סבורים שגם זה לא מספיק כדי לשמור על תושביה מפני פוטנציאל התפרצות של מגפת הקורונה. אתר Furtune מדווח כי בשבוע האחרון, מספר מקרי ההדבקה במלטה זינק בכ-600 אחוזים, ובכך היא הפכה למדינה הראשונה באיחוד האירופי שהודיעה על איסור כניסת מבקרים שאינם מחוסנים באופן מלא, או כאלו שגילם פחות מגיל 12, ללא בדיקה שלילית, המלווים בהורים מחוסנים. תושבי מלטה עצמם, המצויים כעת בחו"ל, יהיו פטורים מאיסור הכניסה למדינה וכל שנדרש מהם הוא להציג בדיקת קורונה שלילית.

"בימים האחרונים, רוב מקרי ההדבקה החדשים היו קשורים לנסיעות - אנשים שהגיעו מחו"ל או תושבי מלטה שיצאו לחו"ל, ושבו הביתה. רובם הם אותם תיירים לא מחוסנים", אמר ביום שישי האחרון שר הבריאות של מלטה, כריס פירן.

ההכרזה מגיעה על רקע העובדה שרק לפני פחות מחודש, הכריזה מלטה כי תיירים ממקומות שונים בעולם מוזמנים לפקוד את המדינה ולבקר בה, בהצגת בדיקת PCR שלילית. בנוסף, כפי שפרסמנו בוואלה! תיירות, מלטה הציעה עד 200 דולרים מימון במלונותיה לתיירים שיחברו להגיע אליה הקיץ. כעת, המחוסנים היחידים שיזכו לדרוך על אדמת מלטה הם בריטים ותושבי האיחוד האירופי שנושאים תעודת חיסון שהונפקה בבריטניה או ברחבי האיחוד. תיירים מחוסנים ממקומות אחרים בעולם - לא יוכלו בינתיים לבקר במלטה, בכללם אמריקנים. לגבי ישראלים בעלי תעודת חיסון ישראלית - לא נמסר בינתיים כל מידע.

עוד בוואלה!

מלטה מציעה: בואו אלינו הקיץ, וקבלו 200 אירו מתנה

לכתבה המלאה
קמינו מלטה. Shutterstock, ShutterStock
רוצים תיירים הקיץ, אבל יותר לשמור על התושבים. מלטה/ShutterStock, Shutterstock

גם ביוון וספרד מקשיחים את ההגבלות

בתוך כך, גם אהובת הישראלים הקיץ ובכלל - יוון - וגם ספרד שנפתחה לאחרונה לתיירים - הקשיחו את הגבלות הכניסה למדינותיהן בעקבות עלייה בתחלואה שנגרמה מהווריאנט ההודי. כך למשל, עוצר לילי הוטל על כ-30 ערים באזור החוף של העיר ולנסיה, כולל בעיר עצמה, ונאסרה התאגדות של יותר מעשרה אנשים בפומבי. ספרד חווה עלייה משולשת של מקרי תחלואה רק בשבועיים האחרונים.

בכל יוון, כולל באיים, החלו לאסור על תיירים לא מחוסנים להיכנס לברים, תיאטראות ובתי קולנוע שככל הנראה הדביקו תיירים ומקומיים כאחד. "המדינה לא תיסגר שוב, כתוצאה מהתנהגותם של אנשים מסויימים", פנה ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטאקיס דרך הטלוויזיה לתושבים, "זוהי לא יוון שבסכנה, אלא האזרחים היוונים שאינם מחוסנים".

מאגודת מורי הדרך של התיירות הנכנסת "מורשת דרך", נמסר הדיון המרכזי לטעמינו הוא לא עניין המתווה אלא כיצד הוא מבוצע. המתווה שאנחנו תומכים בו הוא מתווה אחראי, שכבר קיים ועבר אישור של משרד הבריאות. הרעיון המרכזי שעומד בבסיסו הוא פתיחת התיירות לקבוצות מאורגנות מבן אדם בודד ברכב אשכול ועד לאוטובוס.

"האמירה שלנו היא שבין האלטרנטיבות של הכול או כלום, בהחלט יש שביל זהב שעובר באמצע ומיושם באמצעות מתווה אחראי ורציני. רק כך נוכל לשקם את ענף התיירות שהוא השישי בחשיבותו בישראל ולסייע ל-200 אלף בתי וששת אלפים מורי דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully