וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלטה תיפתח לישראלים החל מה-1 ביולי, ובלי צורך בבידוד

אחרי יוון, קפריסין ושאר יעדים "ירוקים" באירופה, גם מלטה, השוכנת בים התיכון, תפתח בחודש הבא את נמל התעופה שלה למספר יעדים, בהם ישראל. הטיסות הישירות שהופסקו במרץ, יחודשו ככל הנראה באמצע יולי

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: ביוון נפתחו בתי הקפה והמעבורות לאיים

יוון, קפריסין ואפילו סיציליה כבר מוכנות לקלוט את הישראלים, והנה עוד מדינה השוכנת בים התיכון, מוכנה לקבל את הישראלים ללא צורך בבידוד כבר בחודש הבא: מלטה הודיעה כי תפתח את שעריה לתיירים ב-1 ביולי, ובין המדינות שאזרחיהן יהיו רשאים לבקר בה נמנית גם ישראל, וזאת ללא חובת בידוד במדינה.

לפי הודעת משרד התיירות המקומי, היעדים הראשונים שיפתחו למלטה הם אוסטריה, גרמניה, סיציליה וסרדיניה (איטליה), קפריסין, שווייץ, איסלנד, סלובקיה, נורווגיה, דנמרק, הונגריה, פינלנד, אירלנד, ליטא, ישראל, לטביה, אסטוניה, לוקסמבורג וצ'כיה שאזרחיהן יהיו הראשונים שיוכלו לבקר במדינת האיים שבין לוב (באפריקה) ועקב המגף האיטלקי (באירופה).

במלטה, מדינת איים שאוכלוסייתה מונה כ-500 אלף תושבים, התגלו עד כה 620 מקרים של הידבקות בקורונה, מתוכם 9 מתו ו-554 החלימו.

ממשלת מלטה עצרה את כל הטיסות אליה וממנה ב-20 במרץ, עת חוותה התפשטות גדולה יחסית של הנגיף במדינה הקטנה. לישראל טסה עד התפרצות הקורונה חברת התעופה המלטזית "אייר מלטה", שהפעילה חמש טיסות שבועיות בקיץ. לפי רוני פלדמן מחברת "אופן סקיי", נציגת אייר מלטה בישראל, לא ברור כרגע מתי יתחדשו הטיסות לישראל, אך בשורת פתיחת שדה התעופה היא בשורה טובה שמקדמת את הנושא עם זאת, הוא הוסיף כי "אייר מלטה מתכננים לטוס לישראל מאמצע יולי או תחילת אוגוסט במתכונת של 3-2 טיסות בשבוע". לעת עתה, נקבעו טיסות פיילוט לאמצע חודש יוני למספר יעדים "ירוקים", וייתכן שלאחר מכן יאשרו עוד יעדים שניתן לטוס אליהם ולחזור ללא חובת בידוד.

קמינו מלטה. Shutterstock, ShutterStock
שדה התעופה יפתח מחדש ועמו מצפים לתיירים. רוחצים באי קמינו במלטה/ShutterStock, Shutterstock

למלטה "הולך להיות קיץ"

שרת התיירות והצרכנות במלטה, ג'וליה פרוג'יה פורטלי (Julia Farrugia Portelli), אמרה כי ההחלטה לפתיחת שדה התעופה במדינה מאשרת מחדש את ההצהרות הקודמות, שהצהירו כי למלטה "הולך להיות קיץ". השרה הוסיפה, כי הסרת הנחיות הריחוק החברתי (בעקבות הקורונה) נלמדו בקפידה בשבועות האחרונים מול רשויות הבריאות, ווהכוונה להעניק לתושבים ביטחון תוך המשך קיום המשק והתיירות במדינה. "כעת, כשהמצב משתפר במדינות רבות, ואנחנו יכולים סוף סוף לפתוח מחדש את גבולותינו, אנו מצפים באופטימיות זהירה לשבועות והחודשים הבאים", אמרה.

מנכ"ל רשות התיירות של מלטה, יוהאן באטיגיג, הוסיף: "ההכרזה כי נמל התעופה הבינלאומי במלטה - השער העיקרי שלנו לעולם - נפתח מחדש היא בעלת חשיבות מהותית לכולנו בתחום התיירות, ואנו מברכים עליה בהתלהבות. הקשיים שהצלחנו להתגבר עליהם בשבועות האחרונים הם עדות לחוסן של הענף. רשות התיירות של מלטה מאמינה שלמלטה יש את כל הדרוש כדי לבנות מחדש תעשייה רווחית המספקת פרנסה לאלפים, והיא כל כך חשוב לכלכלה המלטזית".

מלטה היא ארכיפלג בים התיכון, וידועה ב-300 ימי השמש שיש בה בשנה. מאחוריה 7,000 שנות היסטוריה, ובירתה, ואלטה, היא אתר מורשת עולם של אונסק"ו ונבחרה להיות בירת התרבות של אירופה ב-2018. מלטה ושני האיים הנוספים שמרכיבים אותה, קומינו וגוזו, מציעים למבקרים חופים אטרקטיביים, צלילה, שיט יאכטות, קולינריה ימית מקומית, חיי לילה וגם פסטיבלים ואירועים לאורך כל השנה. השילוב של הבנייה בה לאורך התקופות, החל מהתקופה הביזנטית, דרך שלטונם של האבירים של מסדר סנט ג'ון והתקופה העות'מאנית וכלה בשלטון הבריטי ששלט בה עד 1964, הפכו אותה ליעד מועדף לצילום סרטים רבים וסדרות טלוויזיה, למשל "משחקי הכס" ו"טרויה".

עוד בוואלה!

הכינו את הכרטיסים: 9 יעדים מנצחים בעולם שאמורים להיפתח שוב החודש

לכתבה המלאה
ואלטה בירת מלטה. ShutterStock
מדינה קטנה שמורכבת משלושה איים. ואלטה, בירת מלטה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully