מצנחי רחיפה מעל הלגונה הכחולה באולודניז, טורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
מצנחי רחיפה מעל הלגונה הכחולה באולודניז, טורקיה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

אחת שיודעת

תמר אברג'ל

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 13:37

הקורונה גרמה לתמר אברג'ל לטייל קצת אחרת, ולבחור את היעדים שלה בהתאם למדינות המאפשרות כניסה ללא בידוד, ושהות של 72 שעות. כך יצא שהיא טסה לטורקיה, נדהמה, וחזרה שוב, ושוב, ושוב. הנה 4 מקומות שאתם פחות מכירים, וההמלצות שלה פשוט מעולות

אם טורקיה מעלה בכם אסוציאציה של קלאבים, מלונות הכל כלול, בטן-גב והשתלות שיער - כדאי שתחשבו שוב כי שלטורקיה יש הרבה מה להציע למטיילים בה, ולא צריך לטוס רחוק בשביל נופים מרהיבים, לגונות כחולות, חוויות אקסטרים ומחירים אטרקטיביים.

בלוגרית הטיולים תמר אברג'ל לא מפסיקה לטייל בטורקיה, אז ביקשנו ממנה להמליץ על ארבעה מקומות מיוחדים שישראלים פחות מטיילים בהם במדינה, והם לא פחות יפים, זולים וחווייתיים.

כדורים פורחים בקפדוקיה, טורקיה/צילום: באדיבות תמר אברג'ל

1. קפדוקיה, ארץ האגדות

קפדוקיה נראית כאילו נוצרה מתוך אגדה קסומה ובהתאם לכך הוענק לה הכינוי "ארץ האגדות", ואין כינוי שהולם אותה יותר. הנוף הייחודי של קפדוקיה נוצר מהתפרצות געשית באזור שגרמה לתצורה סלעית היוצרת זקיפי אבן גבוהים ("עמודי פיות"), ובתוכם חצבו בתים ומלונות בוטיק. מידי בוקר, בזריחה, עולים מאות כדורים פורחים לשמיים בין עמודי הפיות ויוצרים מחזה מרהיב. קפדוקיה נכנסה לא פעם לרשימות של המקומות שחייבים לבקר בהם בעולם.

מה עושים:
גולת הכותרת היא כמובן הטיסה בכדור פורח. אם צריך לבחור מקום אחד בעולם לטוס בו בכדור פורח - קפדוקיה היא ללא ספק המקום לעשות זאת. את הטיסה כדאי לקבוע לבוקר הראשון שלכם בקפדוקיה, כך שאם הטיסה מתבטלת עקב תנאי מזג האוויר תהיה לכם עדיפות ביום שלמחרת.

כדורים פורחים בקפדוקיה, טורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
את הטיסה בכדור פורח כדאי לקבוע לבוקר הראשון שלכם בקפדוקיה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

לא חייבים לעלות על הכדור הפורח כדי להתרשם מהמחזה, ואפשר לחוות את המראה המרהיב בצפייה מהקרקע. בשקיעה, לעומת זאת, כדאי להגיע ל-Panoramic View Point המשקיף על העמק האדום, ובו תמצאו בתי קפה וברים עם פינות ישיבה מיוחדות, וכנראה שתרצו לחזור לצפות בשקיעה משם שוב.

תצפית Panoramic View Point בקפדוקיה, טורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
Panoramic View Point. התצפית הכי יפה לשקיעה בקפדוקיה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

במהלך היום כדאי לבקר בטירת אוצ'היסר (Uchisar Castle) שהיא טירה מיוחדת והנקודה הכי גבוהה בקפדוקיה, המעניקה תצפית פנורמית מפסגתה על העיר התחתית קיימקלי (Kaymakli), שהיא למעשה עיר שלמה שנבנתה כולה מתחת לאדמה והוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. כדאי לבקר בעיר במוזיאון האוויר הפתוח, בעמק האהבה ובעמק הפיות שהוא פארק יפהפה, שיגרום לכם להרגיש כאילו אתם בטיול בארצות הברית. ניתן לבקר בפארק גם במסגרת טיולי רכיבה או ג'יפים.

הנוף מטירת אוצ'היסר בקפדוקיה, טורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
הנוף הצופה אל טירת Uchisar/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

איפה ישנים:
אני ממליצה לישון באחד מהמלונות במערות (Cave Hotel). אמנם "מלון מערה" לא נשמע בדיוק כמו מלון 5 כוכבים מפנק, אבל זה בדיוק מה שזה, רק בתוך מערה חצובה בסלע - חוויה מיוחדת לכשעצמה. בקפדוקיה אין ים, ולכן מומלץ לוודא שהמלון שבו בחרתם מציע בריכה שווה.

איך מגיעים:
טיסה פנימית קצרה מאיסטנבול לשדה התעופה נבשהיר (Nevşehir) או קייסרי (Kayseri) (עלות טיסה פנימית 50-20 דולרים), שם מומלץ לשכור רכב ולנסוע כשעה לקפדוקיה.

כדורים פורחים בקפדוקיה, טורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
אפשר לחוות את המראה המרהיב של כדורים פורחים בצפייה מהקרקע/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

2. אולודניז ועמק הפרפרים

אולודניז (Ölüdeniz) הוא גן עדן עלי אדמות. מדובר בכפר נופש שמעטים הישראלים שהגיעו אליו, או שמעו עליו. החופים הבתוליים עם המים הכחולים, החול הלבן והרים ויערות המקיפים את הכפר הופכים אותו למקום אידאלי לחופשה, תוסיפו לזה את מחירי המלונות הנמוכים (החל מ-300 שקלים ללילה) והרי לכם יעד אקזוטי ונגיש לכולם.

עמק הפרפרים בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
עמק הפרפרים. קיבל את שמו הודות ליותר ממאה מיני פרפרים/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

מה עושים:
מצנחי רחיפה - אולדוניז מפורסמת גם בזכות היותה אחד המקומות המומלצים בעולם לצניחה במצנחי רחיפה, זאת בשל הנופים הפנורמיים והגובה המרשים של נקודת היציאה. הטיסה אורכת כחצי שעה והמחיר מתחיל (גם הוא) ב-300 שקלים (תלוי בחברה).

עמק הפרפרים - מקום שמדי קיץ מגיעים אליו אלפי פרפרים (יותר ממאה מינים) מרהיבים וניתן לצפות בהם. לעמק הפרפרים ניתן להגיע רק באמצעות שיט (מדי יום יוצאות מספר סירות הסעה ומוניות סירה), עד לחוף מדהים, שבאופן אישי הזכיר לי את תאילנד. יש אפשרויות לינה בסיסיות, ולחילופין ניתן להעביר שם יום שלם ולחזור לקראת ערב לאולודניז. בשקיעה יש נקודת תצפית מומלצת בצוקים, מעל עמק הפרפרים, שאליה ניתן להגיע ברכב מאולדוניז.

עמק הפרפרים בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
במיוחד בשקיעה - נקודת תצפית מומלצת הצופה לעמק הפרפרים/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

הלגונה הכחולה - החוף הזה באולודניז הוא אחד מהחופים המפורסמים בטורקיה. לגונה של מים כחולים וצלולים וחול לבן מוקף ביער. תנאי החוף נהדרים וכוללים תחזוקה גבוהה, תאי הלבשה ומקלחות. חוף נוסף מומלץ הינו חוף קידרק (Kidrak), הנקרא "חוף גן עדן" - חוף פרטי (בתשלום סמלי של כמה שקלים בכניסה) עם פסיליטיז מדהימים ופינות ישיבה מיוחדות לאורך החוף.

שיט בין האיים - אחת האטרקציות המרכזיות לתיירים היא שיט בין 12 איים, ביניהם אי צבים, מערות כחולות, עמק הפרפרים, מרחצאות ומפרץ שבו תראו הריסות של עיר שקועה מתחת למים. השיט נמשך בין שעתיים ליום שלם, תלוי בכם, ובמספר המקומות שאליהם תבחרו להגיע. אני ממליצה לבחור ארבעה מקומות ולהספיק לחוות וליהנות מכל אחד מהם בנחת.

איך מגיעים:
טיסה ישירה מישראל לדלמן, ושעה נסיעה מהשדה. ניתן לנחות גם באנטליה, אך הנסיעה אורכת שלוש שעות.

מצנחי רחיפה מעל הלגונה הכחולה באולודניז, טורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
מצנחי רחיפה מעל הלגונה הכחולה באולודניז/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

3. פמוקלה, ארמון הכותנה

כולנו מכירים ארמונות מלוכה למיניהם, אבל האם יצא לכם לבקר בארמון כותנה? פמוקלה (Pamukkale), בטורקית "טירת כותנה", שבמערב אנטוליה, היא אחת מהאתרים האריכאולוגיים שנשתמרו בצורה הטובה ביותר בעולם ואף הוכרזה כאתר מורשת עולמית ע''י אונסק"ו.

מדובר ביצירת טבע מדהימה ביופייה, שבה בריכות קטנות לבנות עשויות מאבני גיר שעוצבו על ידי רעידות אדמה ובתוכן מים כחולים שיוצרים ממלכה אמיתית של טרסות לבנות וכחולות מרשימות מוקפות בנטיפים. הבריכות בפמוקלה הן למעשה מעיינות חמים עם מינרלים, והאמונה הרווחת היא שלטבילה במים סגולות ממרפא. בימי הקיץ, המים נצבעים בצבע כחול של השמים ויוצרים מראה מהפנט.

לפי ההערכות, תהליך התווצרות הבריכות החל לפני מיליוני שנים, והאמונה הרווחת כי למים יש סגולות מרפא, מה שהביא את עשירי הממלכה להתרחץ במקום.

איך מגיעים:
כמעט בכל מקום שאליו תגיעו בטורקיה, תוכלו לצאת לסיור מאורגן של יום או יומיים בפמקולה. אם תרצו להגיע עצמאית, ניתן להגיע בטיסה ישירה לאנטליה או דלאמן ולנסוע כשלוש שעות. אפשרות נוספת, היא לקחת טיסת פנים לשדה התעופה בדניזילי ולנסוע 45 דקות.

פמוקלה בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
בריכות קטנות לבנות עשויות ממשקעי סידן וגיר. פמוקלה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל
פמוקלה בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
מעיינות חמים עם מינרלים, בריכות ומפלים קטנים. תמר אברג'ל בפמקולה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

4. פטהייה

פטהייה (Fethiye) היא עיירת קיט בריביירה הטורקית, הממוקמת למרגלות לחופי הים התיכון. פטהייה היא עיירת נופש מומלצת המשמשת גם כבסיס יציאה לטיולי כוכב באזור. לפטהייה ניתן להגיע באמצעות טיסה ישירה לדלמן, ובנסיעה קצרה משם (או בנסיעה ארוכה יותר מאנטליה).

מה עושים:
מפרץ גוג'ק (Göcek) - מפרץ שבו רצועת חוף אקסלוסיבית הנמצאת בצפון מפרץ פטהייה. האזור מלא במפרצים כחולים קטנים ובאיים פזורים מסביב, ותוכלו להעביר בו יום שלם.

כפר הרפאים קיאקוי - הכפר ננטש לחלוטין בשנת 1923 עקב מלחמת יוון וטורקיה, ונשמר בצורה מרתקת עד היום, כך שהכפר כולו משמש כמין מוזיאון. על אף שהליכה בין הבתים הנטושים בכפר עלולה להזכיר סיור בבית קברות, מדובר בחוויה מרתקת ומעניינת.

פטהייה בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
כדי לבקר באולודניז ועמק הפרפרים השכנים, קחו שיט מפטהייה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל
פטהייה בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
מפרץ גוג'ק. האזור מלא במפרצים כחולים קטנים/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

שיט - אם בחרתם להעביר את כל ימי החופשה שלכם בפטהייה, אל תפספסו ביקור באולודניז ועמק הפרפרים השכנים (שמוזכרים בכתבה), ואליהם ניתן להגיע בטיול שיט יומי.

סיור ברחבי העיר - בה תמצאן בזאר ושוק סגנוני, כמו גם את העיר העתיקה בה תוכלו לראות מבנים ישנים והיסטוריים ולבקר בחמאם טורקי מסורתי, לאכול ארוחות.

פטהייה בטורקיה. תמר אברג'ל, באדיבות המצולמים
תמר אברג'ל. לא מפסיקה לחזור לטורקיה/באדיבות המצולמים, תמר אברג'ל

להמלצות נוספות היכנסו לחשבון האינסטגרם של תמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully