וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה רוצה את הישראלים, ומשיקה את היעד החדש שיחליף את ברלין

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 17:59

למרות שהקורונה בגרמניה לא מראה סימנים של היחלשות, המדינה לא מתייאשת ומסתכלת קדימה לעבר האביב, הקיץ והישראלים שרשמו בה בעבר כמיליון לינות בשנה. ומשבוע הבא: קו חדש ישיר בין תל אביב לעיר המפתיעה שרוצה להחליף את ברלין האהובה

טיול בעיר המבורג/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: מאיה בן ניסן

התחלואה בקורונה בגרמניה גואה החל מדצמבר האחרון ועוברת את רף מאה אלף החולים ביום (אתמול, שבת, דווח על 113 אלף מאומתים חדשים), אבל גרמניה לא מורידה את הגז מדוושת השיווק התיירותי אליה, ובכלל זאת לקהל הישראלי שמרבה לטוס אליה.

ביום חמישי האחרון ערכה לשכת התיירות הגרמנית בישראל מפגש עיתונאים תחת הנושא "Germany Simply Inspiring". בכנס, שהונחה בידי גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, נחשפו נתונים מענף התיירות בגרמניה. כך למשל, התיירות היא אחד מענפיה המובילים של המדינה, ותרומתה לתוצר המקומי הגולמי עומדת על 3.9 אחוזים ובו עובדים כשלושה מיליון בני אדם.

ב-2019, שנת השיא בתיירות במקומות רבים בעולם, רשמה גרמניה 89.9 מיליון לינות של תיירים מחו"ל - עלייה של 2.6 אחוזים מהשנה שלפני, כש-900 אלף מתוכן היו של ישראלים. ב-2016 נרשמה שנת השיא של תיירות ישראלית למדינה, עם כמיליון לינות בשנה זו. אבל ב-2020, עקב משבר הקורונה, ירד המספר של הלינות של תיירים בגרמניה ל-32 מיליון ושל הישראלים לפחות מ-200 אלף לינות בכל שנה, וכך צפויים להיות המספרים גם ב-2021, שטרם פורסמו.

לפי סקר בינלאומי של מועצת התיירות הגרמנית הלאומית (German National Tourist Board), נמצא כי בשנת 2020 היתה גרמניה היעד המבוקש ביותר ביבשת אירופה, עם 23.5 מיליון ביקורי תיירים. במקום השני ניצבת ספרד (19.2 מיליון) במקום השלישי אוסטריה (18 מיליון) ובמקום הרביעי איטליה (17.5 מיליון). אגב, ההולנדים הם התיירים שבאים לגרמניה הכי הרבה בעולם בהפרש ניכר מכל המדינות בעולם, כולל מאירופה.

גולדי מולר מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל. לשכת התיירות הגרמנית בישראל,
"ביחס לתיירים מחוץ לאירופה, הישראלים בצמיחה". גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל/לשכת התיירות הגרמנית בישראל
דגל גרמניה. ShutterStock
התיירות מהווה 3.9 אחוזים מהתוצר המקומי גולמי בגרמניה. הרייכסטאג, ברלין/ShutterStock

"הישראלים רשמו את העלייה המרשימה מכל"

בכל הקשור למבקרים ישראלים הפוקדים את גרמניה, שבשנת 2021 הגיעו למדינה 150 אלף ישראלים בתקופה שבין ינואר לאוקטובר. "הנתון מפתיע כיוון שביחס לתיירים ממקומות אחרים מחוץ לאירופה, הישראלים רשמו את העלייה המרשימה מכל", מסבירה מולר. לדבריה, ישראלים רואים בגרמניה יעד
מועדף בשל מספר גורמים: סביבה בטוחה ובריאה יחסית בימי הקורונה; זמן טיסה של כ-3.5 עד 4.5 שעות; יתרון ה-Value for Money; יעד אהוב על משפחות; יעד ידידותי לישראלים.

התחזית לשנה הנוכחית מבחינת תיירים מישראל היא לחצי מיליון מבקרים, ועלייה של 5-3 אחוזים
נוספים בשנת 2023. לשם כך, השיקה גרמניה מספר קמפיינים עולמיים בשנה שחלפה, ביניהם "1,700 שנות חיים יהודיים" - בשנת 2021 ציינה גרמניה 1,700 שנות חיים יהודיים, באירועים שונים שנערכו ברחבי המדינה וימשכו עד סוף יולי השנה. יהדות גרמניה נחשבת לאחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר באירופה, כמו גם אחת המשמעותיות שבהן.

קמפיין אחר עסק בחופשות עירוניות, זאת לפי מחקר שערכה נציבות התיירות האירופית (ETC) לפני
כשנה, שמצא שמטיילים ותיירים המעדיפים לצאת לחופשות עירוניות, מהווים נתח גדול במיוחד
מקרב כלל התיירים באירופה: 33.9 אחוזים מכלל הנשאלים. על סמך עובדה זו, השיקה מועצת התיירות הגרמנית (GNTB) קמפיין העונה לשם "German.Local.Culture" שמביא אל קדמת הבמה מגוון פעילויות ואתרים העונים להגדרה של תרבות מקומית אותנטית.

קמפיין נוסף בשם "Feel Good" הסתמך על המוניטין המצוינים של גרמניה כיעד המביא עמו ערכים של קיימות, וזאת בכל הקשור לתיירות בת-קיימא וידידותית לסביבה. לטובת העניין השיקו אתר המוקדש למסרי הקמפיין, ובו ניתן למצוא שלל רעיונות לטיולים, אטרקציות, פעילויות משפחתיות, שופינג, לינה, מסעדות ועוד.

עוד בוואלה!

"חברה ביקשה שאצלם עבורה ישראלים ברחוב - אתם כל כך יפים!"

לכתבה המלאה
רובע החלונות האדומים סנט פאולי המבורג. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
טיסות ישירות ממרץ. רובע החלונות האדומים, סנט פאולי, בהמבורג/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
טירת נויישוויינשטיין, גרמניה. ShutterStock
טירת נויישוויינשטיין, גרמניה/ShutterStock

החברה שמפעילה רק קו אחד לתל אביב

מעבר לכך, חברת תעופה חדשה תחל את פעילותה בחודש הבא (6 במרץ) בין גרמניה וישראל. למעשה, בין המבורג ותל אביב, כפי שפרסמנו כאן ביולי האחרון ושמה "אייר תל אביב" (Tel Aviv Air). חברת התעופה, שבבעלות פול סקודלרו מנהל בכיר לשעבר בחברת התעופה גרמניה איירליינס שפשטה רגל, ושלמה אלמגור ישראלי שחי בגרמניה כ-30 שנה, תפעיל את הקו במטוסים חכורים מפולין בימים ראשון וחמישי.

למה המבורג? למה לא ברלין הפופולרית?
אלמגור: "בעסקים החוכמה היא לא לשחות עם הזרם, אלא לגלות שווקים חדשים. המבורג הוא יעד תיירות נהדר של שופינג, היסטוריה, אטרקציות וחיי לילה".

לפי סקודלרו, יש לחברה כבר הזמנות מקבוצות רבות בגרמניה שמבקשות להגיע לישראל. "60 אחוזים מהביקושים שלנו עד כה הם מגרמנים", הוא אמר לוואלה! תיירות. "אנשים מאוד רוצים להגיע לתל אביב וכשאתה אומר 'תל אביב' הם חושבים על חופים, אוכל טוב, עיר תוססת". סקולדרו עוד מוסיף, שאין כרגע כוונה להיכנס לתחרות על הקו בברלין, שבו חברות הלואוקוסט איזיג'ט וריינאייר דורסות את שאר חברות התעופה בקו, כמו אל על, והוא ושותפו מציעים טיסה ב-99 דולרים לכיוון, לא כולל מזוודה גדולה והושבה (יגיע ל-200 דולרים לכיוון כולל הכל).

לשם קידום הקו, הגיע ארצה לראשונה גם מיכאל אוטרמה מלשכת התיירות של המבורג, וסיפר על העיר השנייה בגודלה בגרמניה השוכנת לצד נהר האלבה, שבה חיים שני מיליון אזרחים ונחשבת לעיר העשירה ביותר באירופה מבחינת מחזור ההכנסות, זאת בזכות הנמל המשגשג המשמש להעברה סחורות וגם לקרוזים של חברות שיט מובילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully