וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים שחייבים לראות ולעשות בהמבורג

8.3.2015 / 8:03

לרגל הטיסות הישירות מישראל לעיר השנייה בגודלה בגרמניה (אחרי ברלין), שהחלו בשבוע שעבר, בדקנו מה בדיוק יש לעשות בהמבורג - מתברר שלא מעט. הנה האטרקציות שאסור לכם לפספס

המבורג. לשכת התיירות של המבורג,
הישראלים יאהבו אותה. המבורג בלילה/לשכת התיירות של המבורג

המבורג הינה העיר השנייה בגודלה בגרמניה אחרי ברלין ונחשבת בירת/פנינת "הצפון". זוהי עיר אידאלית לחופשת סופשבוע או ביקור ארוך יותר ובה מגוון אטרקציות מעניינות לכל גיל ובתחומים שונים: תרבות, אומנות, היסטוריה, ארכיטקטורה, אוניברסיטאות וגם אזורי קניות מרשימים וחיי לילה מפוארים.

המבורג נחשבת גם כמרכז עסקי חשוב ונקודה מרכזית לתערוכות וירידים. כמו כן, העיר מהווה נקודת יציאה מרכזית לשיט ולמטיילים באזור צפון גרמניה, וערים נוספות קרובות כמו ברמן וקיל (Kiel), שגם בהן ניתן לבקר במידה ויש יותר זמן.

תעלות המים שעוברות במרכז המבורג (יש בה יותר תעלות מאמסטרדם...) והנמלים המקיפים את העיר, מעניקים תחושה מיוחדת ופסטורלית לעיר זו, אז לכבוד תחילת קו הטיסות הישיר מישראל להמבורג שתפעיל חברת גרמניה איירליין, הנה כמה דברים שאסור לפספס בביקור בעיר.

1. נמל המבורג

13 אלף ספינות מכל העולם עוגנות בנמל המבורג, שהוא הנמל השני בגודלו באירופה, שבו עוגנות ספינות התענוגות לצד אזור המפעלים ההיסטורי ("speicherstadt") בסיור במקום ניתן להבין מדוע המבורג נקראת "השער לעולם". בימי ראשון בשוק המבורג האגדי, הסמוך לנמל, אפשר למצוא מגוון עצום של דברים מכל רחבי העולם.

המבורג. לשכת התיירות של המבורג,
הנמל השני בגודלו באירופה. נמל המבורג/לשכת התיירות של המבורג

2. שופינג: מאלגנטי ועד צעיר

בשל מיקומה הגיאוגרפי הימי, וקשרי המסחר ההיסטוריים שלה, המבורג הפכה למטרופולין מוביל של אופנה. במרכז העיר ממוקמים בוטיקים מובילים של ביגוד אלגנטי, לצד חנויות מעוצבות עם אופנה חדשה וצעירה של מיטב המותגים, כמו Escada ,Joop ,Jil Sander, Unger. כמו כן, תמצאו בה חנויות תכשיטים מפוארות וריהוט מודרני ועתיק. חובה לבקר ברחובות: Karolinenvierten, Ottensen ,St. Georg, שהפכו להיות ביתם של מעצבי האופנה "הצעירים, הפרועים והייחודיים".

3. אגם אלסטר ושיט

אגם אלסטר (Alster) שגודלו 160 דונם, שוכן בלב הליבה של העיר. מדובר בגן עדן אמיתי למרות שעומקו לא יותר מ-2.5 מטרים. האגם נוצר כבר במאה ה-13 על ידי סכר נהר אלסטר הקטן, ונהרות קטנים נוספים, והעובדה שהוא עובר ממש בתוך העיר מאפשרת לתיירים והתושבים להיות קרובים מאוד למים.


אפשרויות הבילוי באגם הן אינסופיות, כך שתוכלו ליהנות מנווה המדבר הירוק והנפלא הזה. במהלך חלק מהחורפים תוכלו גם ללכת על פני האגם - חוויה בפני עצמה. באופן טבעי, אלסטר מוקף בבתי קפה ומסעדות שבהם ניתן ליהנות מארוחה איכותית, או לשתות בירה, כאשר ברקע נשקף נוף מרהיב של המים. מהאגם גם יוצאות סירות שיט תיירותיות, שיעשו לכם היכרות מצוינת ושונה עם המבורג ותעלותיה, כמו גם סירות פדלים ומנוע לאלה מאיתנו שמעדיפים סיור יותר פרטי.

המבורג. לשכת התיירות של המבורג,
אל תוותרו על שיט באגם אלסטר. המבורג/לשכת התיירות של המבורג

4. חוף במרכז העיר

מיד לאחר ששטים בתעלות המבורג, חובה לבקר באזור נמל
Neumühlen, המוקף גם הוא בתי קפה ואוניות עוגנות מסביב, שמוסיפות לנוף הפסטורלי. האטרקציה הגדולה בו היא חוף Oevelgönne, שבזמן שאתם שותים קפה ונהנים מהאוויר והנוף, הילדים יכולים לשחוק בחוף הים הצמוד, לבנות ארמונות בחול ולהשתכשך במים הרדודים והבטוחים במרחק קרוב.

מדובר ממש בחוף ים בלב ליבה של המבורג, שמאפשר גם גיחה קלה ופשוטה באמצע היום לשחיית התרעננות וכיף משפחתי. המעוניינים יכולים לבקר גם ביאכטות שעוגנות במקום, ואף לצאת לסיבוב היכרות באחת מהן.

5. שוק הדגים

מקום זה הינו אגדה וממש חובה לכל מבקר בהמבורג. השוק פועל מאז 1703 וכמעט כל דבר נסחר בשוק מסורתי זה. אולם המכירות הפומבי לדגים שפועל במקום מעל ל-100 שנים, עמוס תמיד קהל אנשים הצופה ב"הופעה" המשעשעת שאסור להחמיצה, הכוללת צעקות מתלהבות ורמות, בננות עפות באויר ועוד.

במקום תמצאו דגים משובחים, שנמכרים טריים ישר משלל הדיג היומי ועוד מאכלים מגוונים. בשוק תוכלו למצוא גם דוכנים עם סנדוויצ'ים משובחים. גולת הכותרת הם בתי קפה, הנמצאים בסמוך ומתמחים בהגשת בראנץ' מצוין באווירה ייחודית המלווה במוסיקת ג'אז, קאנטרי ומודרנית.

המבורג. לשכת התיירות של המבורג,
טרי מהים. שוק הדגים/לשכת התיירות של המבורג

6. מיניאטור וונדרלנד - עולם המינאטורות

מוזיאון זה הינו מקום ייחודי בפני עצמו, המתאים לכל גיל. 930 רכבות עם כמעט 14,450 קרונות רכבת, 228, אלף עצים, 215 אלף דמויות, 8,850 מכוניות, 13 אלף מטר של מסלול, 3,660 מבנים וגשרים ועוד הוקמו בפרטי פרטים על ידי 230 עובדים בלמעלה מ-580 אלף שעות אדם.

בעולם המיניאטורי הזה אפשר לחוות אפילו פעילות ונסיעת רכבת "אמיתית", והכל בשליטת מחשב שמאפשר אפילו מצב של יום/לילה המשתנה כל 15 דקות. Miniatur Wunderland מציג לאחרונה גם את הפילהרמונית של המבורג בצורה קטנה ומעוררת השראה, אז צפו לראות את האולם הקונצרטים הקטן ביותר בעולם.

המבורג. לשכת התיירות של המבורג,
הכל בקטן. מיניאטור וונדרלנד/לשכת התיירות של המבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully