וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BDS מתרחב לסצנת הקלאברים: מחרים מועדונים פרו-ישראלים בגרמניה

הארגון הפרו-פלסטיני הוציא הודעה שבה הוא מבקש להחרים מועדונים בברלין, לייפציג והמבורג עקב היותם "מעודדים את משטר האפרטהייד של ישראל, ההתנחלויות והכיבוש". אחד המועדונים: "נמשיך בדרך שלנו"

מועדון ה-"Conne Island" בלייפציג שהוחרם

גרמניה ידועה בסצנת הקלאבים שלה וחיי הלילה שאהובים מאוד גם על הישראלים, ונראה שתנועת החרם הפלסטינית, ה-BDS, מרחיבה את פעילותה גם לגזרת המסיבות האלקטרוניות. בהודעה שהוציאה התנועה בשבוע שעבר, נמסר כי היא קוראת להחרים שלושה מועדונים בגרמניה - "Conne Island" בעיר לייפציג, "Golden Pudel" בעיר המבורג ואת מועדון הטכנו הנודע בברלין "://about blank" - כיוון שהם "דוגמאות בוהקות לגזענות ואנטי-פלסטיניות ואנטי-ערביות", כך לפי ההודעה.

"סקס, סמים וסלקציה": ישראלי במועדון שהכי קשה להיכנס אליו בעולם

עוד טוען ה-BDS, כי "כל השלושה (מועדונים - ז.ר) מחויבים לקדם את משטר האפרטהייד הישראלי, הקולוניאליסטי של ההתנחלויות והכיבוש, ומגינים עליו מביקורת ודין וחשבון לפי החוק הבינלאומי". לפי ההודעה, שלושת המועדונים הללו דחו וביטלו שוב ושוב הופעות ו/או אמנים השייכים למוזיקה האלקטרונית, שתמכו ביוזמת "דיג'ייז למען פלסטין" (#DJsforPalestine), והם מעורבים בצנזור, הפחדה ודיכוי של חופש הביטוי.

ה-BDS אף נותן דוגמאות ל"פעילות האנטי-פלסטינית" של המועדונים. כך, למשל, מועדון Conne Island קרא בעבר לתמוך בצה"ל ואף להתנדב לשורותיו למספר שבועות במסגרת תוכנית "שר-אל". גם ://about blank חטא וביטל את מסיבת "Room 4 Resistance" שתוכננה על ידי ה-BDS ו"דיג'ייז למען פלסטין" בספטמבר בשנה שעברה.

המועדון ://about blank בברלין

אחד המועדונים: "האסטרטגיה של ה-BDS קיטוב, הפרדה ודמוניזציה"

לפי אתר המוזיקה האלקטרונית הנודע, Resident Advisor, שסיקר את הפרשה בהרחבה, המועדונים לא מיהרו להיבהל מהחרם הפלסטיני עליהם. ה-Golden Pudel צייץ בתגובה בטוויטר, ש"זה שיקוף טוב לעיסוק של הציבור בנושא, אם אנחנו מותקפים באופן שווה על ידי תומכי ה-BDS ועל ידי מתנגדיו, מסיבות שקשה להבין. אנחנו לוקחים את זה כמחמאה ונמשיך לפעול בדרך שלנו".

המועדון ://about blank הגיב באופן יותר תקיף נגד החרם כלפיו וכלפי שאר המועדונים: "הקריאה הנוכחית לחרם על ידי ה-BDS כנגד המועדונים הנ"ל, מתיישרת עם האסטרטגיה שלו לקיטוב, הפרדה ודמוניזציה. לא נגיב לפרובוקציה הזו, במיוחד כשהיא מגיעה מה-BDS שמחלק את העולם לאויבים וידידים. ://about blank ימשיך לא לקחת צד בסכסוך במזרח התיכון, כפי שהוסבר בספטמבר 2018 (ביטול המסיבה כפי שנזכר לעיל - ז.ר). נמשיך בדרך שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully