וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להריח, ללטף, לישון: 3 חוויות חורפיות נהדרות ברמת הגולן

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 8:25

הגולן התכסה בירוק חורפי, אז קבלו שלוש הצעות נהדרות בצפון הכי מזרחי שלנו: פריחת הנרקיסים בנוב, חוות החיות החדשה ביער אודם ולינה משפחתית ולא יקרה בקיבוץ אל-רום

"החווה בהר אודם" ברמת הגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

זוהי שעתו היפה של הגולן - חבל ארץ פראי בכל עונה - אבל בחורף מתכסה בזלת הכיסוי השחורה, שמכסה את סלעי הגיר הלבן, בעלווה ירוקה שכאילו נפרסת כמו שטיח ירוק זוהר.

להריח: פריחת הנרקיסים בשמורת אחו נוב

וזוהי גם שעתם של הנרקיסים שהחלו לפרוח בשמורת הטבע אחו נוב שבדרום הגולן, הנקראת גם "שמורת טבע אירוס הביצות", וממלאים בימים אלה את השמורה המישורית הסמוכה לכביש 98 בנרקיסים לבנים וריחניים, שהרי הנרקיס הוא מלך הביצה. באחו נוב פורח הנרקיס המצוי בעיקר בדצמבר-ינואר, להבדיל מאזורים הרריים ועמקים, שם הוא פורח מוקדם יותר - כבר מנובמבר.

לרשות המטיילים הוכשר מסלול מעגלי של 1 ק"מ, היוצא מחניון השמורה, עובר ליד ריכוזי הפריחה וחוזר לחניון. חלק מהשביל נגיש למוגבלים בתנועה.

איך מגיעים: בווייז: "אחו נוב/שמורת טבע אירוס ביצות נוב".

עוד בוואלה!

רואים ת'לבן-צהוב בעיניים: שלושה מקומות לראות בהם נרקיסים פורחים עכשיו

לכתבה המלאה
נרקיס מצוי באחו נוב. אבי בן דוד,
זוהי שעתם של הנרקיסים. נרקיס מצוי באחו נוב/אבי בן דוד
נרקיסים באחו נוב בגולן. יהודה ויינברג,
נרקיסים באחו נוב בסופ"ש שעבר/יהודה ויינברג

ללטף: החווה ביער אודם

מצפינים עם כביש 98 שחוצה את הרמה לאורכה ומגיעים להר אודם. כמה מטרים לאחר הכניסה לישוב, נמצאת "חוות יער אודם" - חוות חופש לחיות - שפתח לפני חצי שנה אלון בורנשטיין, 37, ובה חיים בעלי חיים שעברו התעללות, או הזדקנו ונזנחו ושאר תלאות שחוו היצורים המדהימים שלפעמים נלקחים כמובן מאליו.

אלון הגיע לאודם לפני שבע שנים מתל אביב. הוא בעצמו חווה טראומה ממבצע "צוק איתן" ומצא את הטיפול בטראומה שלו במעבר לגולן ובטיפול בחיות. כאמן, ארט דיירקטור ונגר במקצועו, הוא שכר מתחם ובנה בעצמו את החווה שתכליתה לדאוג ליצורים שפחות חזקים מאיתנו. "ליויתי ילדים אוטיסטים באחד הכפרים הדרוזים הגולן וראיתי שהם באים ממקום שבו אין מסגרת או מודעות למצבם, אלא מחביאים אותם, ואז ילד אחד שהכלבה שלי, 'מלי', טיפלה בו הביא לי את הרעיון לפתוח חווה כזו", מסביר אלון.

בחווה תמצאו חמורים, "אחד מהם הגיע בגיל ארבעה חודשים שבור כולו מהנגב", אומר אלון ומוסיף שלחמורים יש זכרון מדהים והם זוכרים כל מי שהרביץ להם, ומנגד היה איתם חביב. בחווה גר גם הסוס "אפצ'י", ששימש במשך 20 שנים כסוס טיפולי, אך לפני כמה חודשים התעוור ו"יצא מכלל שימוש". גם תרנגולות, ברווזים, אווזים, עזים אלפיניות, כבשים שניצלו משחיטה ואפילו ארנבים - כולם חיים בצוותא בחווה. ויש גם ארנב מגזע פלמי ענק ששמו "גבר", שהוא בעצם הגזע של "פיטר הארנב" וממש נעים ללטף אותו. "הוא הגיע לפני שבועיים מתל אביב כי בעליו עובר למיאמי", מסביר אלון.

החווה ביער אודם בגולן. זיו ריינשטיין
ללטף וגם להאכיל. החווה ביער אודם/זיו ריינשטיין
החווה ביער אודם בגולן. זיו ריינשטיין
בעלי החיים בחווה עברו חיים לא קלים, עד שהגיעו למקום שמכבד אותם/זיו ריינשטיין

בחווה יכולות המשפחות להאכיל את החיות באוכל מיוחד שמחלקים אלון ועובדיו, וכמובן גם ללטף כל חיה. הן אוכלות כולן יחד ונראה שמסתדרות נהדר ביניהן, גם במגורים שנבנו בהתאם לחייהן בטבע. למשל, לעיזים שחיות בהרים נבנו תאים בגובה, לחמור בית משלו שלא מתאים לכניסה לסוס ולתרנגולות תאים משלהן על הקרקע.

אחזקת החווה יקרה מאוד, כיוון שאלון שוכר את המקום וגם האוכל יקר מאוד, ועוד לא הזכרנו בדיקות וטרינר לכל החיות. "רק אפצ'י הסוס עולה 2,500 שקלים בחודש וחמור 1,800 שקלים", הוא מציין, "אבל אני מנסה לייצר פה משהו שאין, כי יש מלא פינות חי אבל באף אחת אתה לא יכול להחזיק ברווז ולחבק חמור", הוא מסכם.

הביקור בחווה עולה 35 שקלים לאדם, וכמובן שהכסף הולך ישירות לחיות ולטיפולן, אז אפשר גם להשאיר יותר.

איך מגיעים: בווייז - "החווה ביער אודם", 054-7653123.

החווה ביער אודם בגולן. זיו ריינשטיין
החמורים זוכרים הכל. אלון מאכיל את החברים/זיו ריינשטיין
החווה ביער אודם בגולן. זיו ריינשטיין
החווה נמצאת למרגלות הר אודם/זיו ריינשטיין

לישון: אירוח בוטיק אל-רום

כעשר דקות נסיעה מהר אודם נמצאת אפשרות לינה מצוינת למשפחות - אירוח בוטיק אל-רום - שבקיבוץ אלרום שהוקם ב-1971 בגובה 1,050 מטרים מעל פני הים. אל-רום הוא נקודה נהדרת אם אתם מחליטים על חופשה בצפון הגולן, או אז נפרסים לפניכם אפשרויות גבוהות, כמו הר בנטל, ברכת רם, החרמון, הכפרים הדרוזים, רכס בשנית וגם מעיינות חמים (כל עוד פותחים את הברז).

באירוח של הקיבוץ 18 חדרים במתחם גדול שהיה לול בעברו, ושופץ לפני כשנתיים. כל חדר יכול להכיל 6-5 נפשות בתצורה של מיטה זוגית ועוד מיטות קומותיים ליחידים. החדר עצמו מרווח ויש בו מקלחת, חדר שירותים ומקררון קטן עם עמדת תה/קפה. למי שחייב, יש אפילו טלוויזיה בכבלים, אבל אל תישארו סתם בחדר וצאו לטייל בעונה הכי יפה בגולן. עוד באירוח, ג'ימבורי לפעוטות, מדשאה נעימה עם פינות ישיבה ונדנדה וחדר אוכל חביב עם ג'חנון, סלטים, מטבלים וכל מה שצריך מארוחת בוקר טובה בשבת.

מחירים: 800-700 שקלים בסופ"ש לזוג, 600-500 שקלים באמצ"ש. כל אדם נוסף 150-120 שקלים.
איך מגיעים: בווייז - "אירוח בוטיק אל-רום", 04-6838111.

אירוח בוטיק אל-רום. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הלול הישן הפך לאתר לינה משפחתי מצוין. אירוח בוטיק אל-רום/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
אכסנייה בוטיק אלרום. אתר weekend, אתר רשמי
למי שחייב, יש אפילו טלוויזיה בכבלים. חדר באירוח בוטיק אל-רום/אתר רשמי, אתר weekend

הכותב היה אורח של תיירות אל-רום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully