וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד נפתחת לתיירים, אז קבלו את המדריך המעודכן לישראלים

אריק רוזנטל, תאילנד

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 13:35

תאילנד נפתחת לתיירים כמעט באופן חופשי ורגע לפני שהיא מתמלאת בהם, הכינה משפחת רוזנטל, שנופשת במדינה מתחילת הקורונה, את המדריך האולטימטיבי לישראלים באיים, כולל המסלולים הכי אטרקטיביים, האטרקציות המשפחתיות והמלונות הכי טובים שבהם שהו

קופנגן תאילנד/באדיבות משפחת רוזנטל - OLO - Only Live Once

אחרי שנתיים של טיולים בתאילנד, שבהן הגבולות היו סגורים ואז נפתחו תחת הגבלות "סנדבוקס פוקט" (תוכנית "ארגז החול" לפתיחת האי לתיירות), עכשיו זה קורה באמת. תאילנד נפתחת לתיירים באופן כמעט חופשי וזה עומד להיות הרבה יותר פשוט להגיע לטייל כאן. אז מה חדש? איך מזג האוויר בזמן הקרוב? באילו יעדים הכי כדאי לטייל ולכמה זמן?

אנחנו אפרת ואריק רוזנטל, והילדים: אופק, ליעד ואור. יצאנו למסע משפחתי בעולם וכשהגיעה הקורונה נשארנו בתאילנד. הכנו מדריך מקיף לכל מי שרוצה לטוס לארץ האיים האסייתית, עם עדכוני קורונה, נהלי כניסה וכמובן כל מה שהתחדש במדינה מבחינת אטרקציות.

העיר העתיקה, בנגקוק. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
משפחת רוזנטל בעיר העתיקה, בנגקוק/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once

נהלי קורונה

ב-1 בנובמבר תאילנד נפתחה לתיירים מחוסנים ולא מחוסנים. רוב הטיסות ינחתו בפוקט או בנגקוק ומשם אפשר יהיה להמשיך לטייל בתאילנד. מחוסנים מלא ומחלימים עם חיסון אחד, יוכלו לשהות במלון Sha Plus לילה אחד בלבד עד לקבלת תוצאות בדיקת PCR שתתבצע בהגעה (לא מחוסנים ישהו 10 ימים במלונות בידוד). ה-COE בוטל, אבל כולם יצטרכו להירשם באתר Thailand Pass, להגיש את המסמכים הנדרשים ולהראות קוד QR בכניסה.

מחירי הטיסות של אל על (הישירות היחידות) בנובמבר-דצמבר יעמדו על סביבות 600-700 דולרים לכרטיס.

עוד בוואלה!

אל על במבצע: 1,500 דולר לטיסת הלוך-חזור בביזנס לתאילנד

לכתבה המלאה

מסלולי טיול מהממים לשבועיים עד חודש

מניסיוננו, אנחנו ממליצים על שני מסלולי טיול בתאילנד:
1. מרכז וצפון תאילנד
2. דרום תאילנד, כולל אזור האיים.
איך לבחור ביניהם? אם אתם חובבי טבע ומחפשים ירוק בעיניים לכו על הצפון, ואם אתם פחות בקטע של טיולים, אלא מעדיפים שקט וחופי טורקיז - לכו על האיים בדרום.

אם אתם מגיעים לתקופה ארוכה של יותר מחודש תוכלו לשלב את שני המסלולים: צפון ודרום עם טיסת פנים באמצע. אם אתם מגיעים לפרק זמן קצר יותר, בחרו לכם רק מסלול אחד. מעברים גוזלים זמן יקר ופוגעים בחווית הטיול. כדאי לנסות להספיק פחות ולהנות מכל יעד כמו שצריך.

מבחינת מזג האוויר, החודשים נובמבר-דצמבר מתאימים לטיול בשני האזורים. באזור האיים ייתכנו ימים גשומים. לרוב הגשם לא נמשך יום שלם.

באזור האיים המערבי (פוקט, קופיפי) מזג האוויר צפוי להיות פחות גשום מאשר באזור האיים המזרחי (קופנגן, קוסמוי וקו טאו). עם זאת, אף פעם לא ניתן לצפות לגמרי את מזג האוויר הטרופי באיים, וזה עניין של מזל. גם בשיא העונה הגשומה יכול להיות שבוע שמשי רצוף. מדצמבר והלאה מזג האוויר נוח בכל אזור הדרום. בבנגקוק ובצפון מזג האוויר מצוין ואפילו אידיאלי לטיולים, כי לא חם מדי.

אז הנה המסלולים עם כל ההמלצות שלנו. שימו-לב, בתקופה הזו כדאי להתקשר לכל אטרקציה לפני שמגיעים ולוודא שפתוח.

קופנגן, תאילנד. אריק רוזנטל, תמונות גולשים
מעדיפים שקט וחופי טורקיז? לכו על האיים בדרום. משפחת רוזנטל בקופנגן/תמונות גולשים, אריק רוזנטל

מסלול מרכז וצפון תאילנד: בנגקוק, קנצ'נבורי, צ'יאנג-מאי, פאי

כשהגענו לתאילנד נחתנו בבנגקוק וטיילנו שם חמישה ימים כיפיים. בנגקוק היתה סגורה תקופה ארוכה בעקבות הקורונה ועכשיו מתעוררת מחדש לחיים והאטרקציות, המסעדות והשווקים נפתחים בהדרגה. זה המצב גם בשאר תאילנד, חוץ מפוקט וקופנגן ששם הכל פתוח. זה עוד ייקח זמן עד שתאילנד תחזור לקצב המטורף והתוסס ולווייב שלה, אבל בעינינו יש קסם מיוחד בטיול פחות עמוס כשיש פחות תורים עמוסי תיירים. ברחבי הריזורטים לא מסתובבים עם מסכות, אבל במקומות סגורים, בסופרים ובחלק מהאטרקציות והשווקים, כן צריך לעטות מסכות.

הנה המלצה לשני מלונות ברמה גבוהה שאהבנו במיוחד בבנגקוק, ותתכוננו לארוחות מפנקות שלא תשכחו הרבה זמן:
במרכז העיר: Courtyard by Marrtiott
באזור סוקומביט: Bangkok Marriott Marquis Queen's Park

אטרקציות מומלצות
* פארקי השעשועים והמים: Siam amazing park ו-Dream World. הראשון מתאים גם לילדים גדולים כי יש בו רכבות הרים. השני ברובו לילדים צעירים יותר.

* סיור האוכל של אלון מילר בצ'יינה טאון - חוויה מיוחדת ולא שגרתית באחד הרחובות הכי צבעוניים, תוססים ומסקרנים בבנגקוק, בלב סצינת האוכל הסינית.

נסיעה של שעתיים תביא אתכם לקנצ'נבורי. ממליצים להתמקם שם שלושה ימים בריזורט על גדות נהר הקוואי ולהנות שם מהטבע המהמם, מהגשר המפורסם, מהשווקים שמתחילים להתעורר ומטיול קייאקים בנהר הפסטורלי. אם החלטתם לטייל בקנצ'נבורי תצטרכו שוב לחזור לבנגקוק ולעלות על טיסה לצ'יאנג מאי.

סיור אוכל עם אלון מילר בצ'יינה טאון בנגקוק בתאילנד. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
חוויה מיוחדת ולא שגרתית. סיור אוכל עם אלון מילר בצ'יינה טאון בנגקוק/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once
העיר העתיקה בבנגקוק תאילנד. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
אפרת בעיר העתיקה בבנגקוק/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once

צ'יאנג מאי: המפלים הלבנים הדביקים

מבנגקוק טסנו לצפון תאילנד והמשכנו לחמישה ימים בצ'יאנג מאי. בחרנו לקחת מלון פשוט ונוח שנמצא באזור המרכזי של העיר העתיקה שנקרא Wangburapa Grand Hotel, כי הוא מציע חדרים משפחתיים מחוברים וזולים למשפחות. כמובן שיש בעיר מלונות מפוארים יותר אם תרצו להתפנק. הכל עניין של תקציב ואם התכנון שלכם הוא לשהות במלון כל היום או לטייל.

אטרקציות מומלצות
* גרנד קניון (Grand Canyon) - פארק מתנפחים מהמם עם מתקנים, מגלשות ופארק מים לילדים בטבע הפתוח. לא לפספס! אחד המקומות הכי יפים וזכירים במסע שלנו.

* המפלים הלבנים הדביקים (Bua Thong Waterfall) - מסלול מפלים שהייחוד שלו שניתן לטפס על הסלע הלבן המחוספס עד למעלה בתוך המפל עצמו. מתאים למשפחות שאוהבות לטייל ברמת קושי קלה עד בינונית.

* שוק הלילה בעיר העתיקה - חוויה מהממת של טעמים, מלא פירות טרופיים, בננה לוטי ותאילנדים חייכנים.

הגרנד קניון בצ'יאנג מאי

פאי: עיירה מדהימה ביופייה

מצ'יאנג מאי נסענו במשך שלוש שעות וחצי לעיירה פאי המדהימה ביופייה. ממליצים להקדיש לה חמישה ימים, ואפשר גם הרבה יותר. אנחנו התאהבנו בה טוטאלית ונשארנו שם חודש וחצי. אנחנו עדיין מחכים לחזור אליה.

התארחנו במלון Medio de pai, מלון מקסים ונקי ברמת 3 כוכבים באזור המרכזי קרוב לשוק הלילה.

אטרקציות מומלצות
* שוק הלילה בווקינג סטריט - חובה! חוויה מטורפת שלא חווינו כמותה עוד בשום מקום. אוכל טעים בטירוף ואווירה שמחה כשהמדרחוב מלא תיירים.

* המעיינות החמימים. שימו לב - יש את אתר הטבע של המעיינות החמימים המהמם והמושלם עם טמפרטורת המים המושלמת שכיף לבלות בו יום שלם, ויש את האתר הציבורי ממשלתי של המעיינות החמים שבעינינו פחות מומלץ והמים בו חמים מדי.

* הביג בודהה הלבן - חוויה מהממת בגובה. מטפסים קצת מדרגות בלבוש צנוע ומגיעים ל מ ק ו ם לראות ממנו שקיעות.

* גשר ה-Bamboo - טיול מהמם על גשר במבוק בין שדות אורז מוריקים מרהיבים ביופיים, ליד יער שבו גרים נזירים בודהיסטים. המקום הזה נראה כאילו נלקח מציור.

גשר הבמבוק בפאי

seperator

מסלול דרום תאילנד: פוקט, קאו-לאק, קאו-סוק, קוסמוי, קופנגן

אנחנו ממליצים להתחיל בפוקט, כי שם יש יותר אטרקציות לילדים, ומשם להמשיך לאזור האיים המזרחי ולטייל בקוסמוי ובקופנגן לחופשת בטן-גב רגועה בחופים ובבריכות. החלוקה האידיאלית לדעתנו: חמישה ימים בפוקט, שלושה ימים בקוסמוי, חמישה ימים בקופנגן. מי שמטייל מעל שבועיים, יכול להוסיף טיול של יום יומיים בשמורת קאו סוק ובאגם צ'או לאן. זו חוויה מהממת. אפשר גם להוסיף ארבעה ימים באזור קאו לאק ולקחת ריזורט מפנק. אפשר גם להוסיף שלושה ימים בקראבי היפה.

מלונות מומלצים בהם היינו בפוקט:
Phuket Marriott
Amari
SAii
Renaissance
ואם אתם ממש בקטע יוקרתי ומפנק אז Como Point Yamu

אטרקציות מומלצות
* פארק המים Blue tree - פארק מים עם חוף ים מלאכותי מרהיב ביופיו, עם מגלשות סליפ-אנד-פליי, אומגה וצוקים לקפיצה.

* פארק המים Splash - פארק מים קלאסי עם מגלשות מים מכל הסוגים והגדלים.

* שוק סופ"ש בפוקט טאון, העיר העתיקה - רחוב יפייפה עם מבנים צבעוניים מרהיבים, דוכנים של אוכל טוב, מוזיקה שמחה והופעות רחוב. הבילוי המושלם לסופי שבוע בערב.

* Rabbit Hole - מקום יפייפה עם אומגה, מפלים וחיות כמו סוסים, ארנבים וברווזים. אפשר להאכיל את החיות או פשוט להנות מהמראה של המפלים והשבילים הירוקים.

* Hanuman World - פארק האומגות הכי שווה שהיינו בו בתאילנד, והיינו בהרבה. מלבד הרבה אומגות ארוכות מאוד, תמצאו שם את מתקן ה-Roller הייחודי.

חופים מומלצים
קאטה, פרדייז, בננה ביץ' - חופים עם חול לבן וצבע המים הטורקיזי של תאילנד.

פארק המים בלו טרי פוקט בתאילנד. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
פארק המים Blue tree, שבו חוף ים מלאכותי מרהיב ביופיו/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once
שוק לילה בפוקט. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
שוק הלילה בפוקט/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once

קופנגן: צוק מושלם לקפיצה לים

בקוסמוי היינו שבוע והיה ריק יחסית. ממליצים להגיע לאזור ה-Chaweng ולסילבר ביץ' ולסלעים המיוחדים (Mamas and Papas rocks) בחוף למאי (Lamai), ויש גם כמה מסעדות עם תצפית אינסוף מטורפת.

משם תמשיכו לחמישה ימים לקופנגן. המלונות הכי מפנקים באי הם Anantara ,Buri Rasa Village ו-Santhiya באזור טונג נאי פאן. קחו בחשבון שהאזור מרוחק כעשרים דקות נסיעה מרמכז העניינים. מומלץ לבלות באזור סריטנו ולחוות את האווירה החיה, המסעדות והחופים המהממים ולבקר גם בשוק השבת המרכזי בטונגסלה. בסריטנו תוכלו למצוא כמה ריזורטים פשוטים יחסית שקרובים לחוף או שנמצאים ממש על החוף. ריזורטים מומלצים נוספים: נסו את Koh Ma resort ,Zee, Akuna או את ה-Haadson Resort. גם ה-Summer resort במרכז ויש בו ספא מעולה.

* לא לפספס את מסעדת Koh Raham בהאדסון בסיקרט ביץ'. יש שם צוק מושלם לקפיצה לים מלא דגים צבעוניים, ערסלים, נדנדות ונוף סוף.

חופים מומלצים
זן ביץ', האדרין, האד יאהו, Than Sadet, Koh Ma, באן מנאלי ו-Hin Kong בשקיעות האדומות.

קופנגן תאילנד. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
משפחת רוזנטל בקופנגן/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once

קאו סוק וקאו לאק

מי שמגיע לקאו סוק - מספיק לישון שם לילה אחד או שניים. אנחנו ממליצים על Rock and tree house בשמורה, דומה לכפר קטקטים עם צימרים על צלע צוק, ועל 500 Rai - הריזורט הצף הכי יפה על האגם (המחיר שלו יחסית יקר למרות שהוא פשוט, זה פשוט כי הוא כל כך פסטורלי ומיוחד). חוויה קסומה ונדירה עם שיט בקיאק על האגם מול נוף מטורף.

בקאו לאק תוכלו להנות ממלונות מפנקים עם או בלי מגלשות מים. אנחנו הכי אהבנו את Eden Beach Resort ואת The Sands שמושלם למשפחות עם ילדים וכולל חדרים מעוצבים כמו ספינות, משחקיה ענקית ופארק מים. בסביבה אפשר לעשות שיט קיאקים או מסלול אומגות זיפליין.

פארק מים בקאו סוק

The Sands - ריזורט מושלם למשפחות

קראבי

אם החלטתם להגיע גם לקראבי, אנחנו ממליצים על מלון Deevana Plaza שנמצא בחוף או נאנג המרכזי. יצא לנו לראות שם את השקיעות הכי יפות.

אטרקציות מומלצות
* טיפוס צוקים - חוויה מדהימה ומעצימה לילדים ולמבוגרים. יש 2 אתרי טיפוס כאלה.
* המעיינות החמים - Krabi Hot Springs (Klong Thom). אתר טבע עם בריכות חמות שנשפכות לנהר קר. השילוב הזה נדיר וכיף להעביר שם יום שלם.

* ריילי ביץ' - אחד החופים היפים שמגיעים אליהם בסירת לונג טייל מקראבי. מפרץ חולי עם סלעי ענק מרהיבים ומים צלולים בכל גווני הכחול. בחוף מסתובבות לטאות כוח אקזוטיות מה שהופך את החוויה ליותר פראית ומטורפת. לא לפספס.


להמלצות נוספות בתאילנד, מוזמנים לדף הפייסבוק, יוטיוב ולאינסטגרם שלנו: OLO - only live once.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully