וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה לא הגיעה לגן עדן: הישראלים ש"נתקעו" בתאילנד מדברים

אופק רוזנטל

5.6.2020 / 6:35

תיירים שנקלעו לתאילנד בתקופת הקורונה, ביניהם ישראלים - זכו בגדול. הוויזה הוארכה להם אוטומטית ליהנות מהחופשה "שנכפתה" עליהם, והמגבלות שהטיל הממשל גרמו לתחושת ביטחון, ללא הפאניקה שהשתוללה בעולם. משפחת רוזנטל, ש"נתקעה" אף היא, מדווחת מהשטח

קופנגן תאילנד/באדיבות משפחת רוזנטל - OLO - Only Live Once

בימים האחרונים הפכנו לאנשים מאוד מבוקשים בקרב המעגלים שלנו. חצי שנה אחרי שהגענו לתאילנד, ובחרנו להישאר בה בתקופת הקורונה, נראה שעיני העם היהודי נשואות אלינו, או ליתר דיוק אל האיים האקזוטיים של הממלכה ממזרח.

כולם רוצים לדעת אם יש לנו מידע כלשהו שיכול להעניק להם תקווה לגבי פתיחת השמיים של תאילנד. עושה רושם שאחד היעדים האהובים על התייר הישראלי, הפך בשבועות האחרונים ליעד המוביל עבור ישראלים רבים, שמחכים בציפייה דרוכה לחופשה הנכספת. בסקר שנערך השבוע על ידי חברת "מאגר מוחות" עבור חברת TerraNova, המייצגת את לשכת התיירות של תאילנד, נמצא שמבין היעדים ארוכי-הטווח, 18 אחוזים מהישראלים יבחרו לנפוש בתאילנד השנה, כשרק ארה"ב מקדימה אותה (עם 36 אחוזים).

קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
עיני העם היהודי נשואות לאיים האקזוטיים של הממלכה ממזרח. חוף בקופנגן/אתר רשמי, אריק רוזנטל
קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
לא נמאס אף פעם. נוף אופייני לתאילנד/אתר רשמי, אריק רוזנטל

ניהול מצוין של משבר

אפשר להבין את הישראלים. לפי הדיווחים הרשמיים של ממשלת תאילנד, נראה שהיא מתמודדת מצוין עם הקורונה. 3,084 נדבקים בלבד, מתוכם החלימו 2968, ו-58 מתים, במדינה של 69 מיליון תושבים, מעידים על ניהול מצוין של משבר הקורונה על ידי הממשל התאילנדי, ושדות התעופה במדינה אמורים להיפתח כבר ב-1 ביולי.

באי קופנגן, לדוגמא, המקום שבו אנחנו נמצאים בחצי שנה האחרונה, דווח על חולה אחת בלבד, שהבריאה. למרות זאת, כמו בכל תאילנד, גם בקופנגן ננקטו צעדי חירום שונים, עליהם הכריז ראש הממשלה, במטרה למנוע את התפשטות המגיפה.

קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
נקטו צעדי חירום במטרה למנוע את התפשטות המגיפה. ההדרין, תאילנד/אתר רשמי, אריק רוזנטל
קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
איך שקיעה כמו אלפי שקיעות/אתר רשמי, אריק רוזנטל

כל התיירים קיבלו הארכת ויזה אוטומטית

בפועל, מי שנקלע לכאן או בחר להישאר בקופנגן בתקופת הקורונה - זכה בגדול. המגבלות השונות שהוטלו על ידי הממשל ותחושת הבטחון הגבוהה של התושבים והתיירים, לא הזכירו בשום דבר את הפאניקה שהשתוללה במקומות אחרים בעולם. קופנגן נשארה גן עדן עלי אדמות, גם בקורונה. כמו במקומות אחרים בעולם, כל התיירים קיבלו הארכת ויזה אוטומטית עד לתום תקופת הקורונה, וכל שנותר להם הוא ליהנות מהחופשה "שנכפתה" עליהם.

יניב לוי מירושלים, המטייל עם משפחתו (זוג + 4) בעולם כבר מעל 10 חודשים, והגיע לקופנגן מלאוס, אומר כי, "לא הרגשנו כאן את הקורונה. הקורונה לא הגיעה לכאן אף פעם. למדנו להכיר אותה דרך החדשות ודרך כל מה שקורה בעולם".

ג'קי ברשטיין מנס ציונה, המטייל עם משפחתו (זוג + 3) בעולם כבר 10 חודשים, הגיע לקופנגן מהפיליפינים: "התושבים והתיירים מתייחסים מאוד ברצינות לכל החוקים של הקורונה, אבל אף אחד לא בלחץ. לא חסר כלום. החיים מאוד רגועים. אין הגבלות שיש במקומות אחרים בעולם. באמת שאין מה להתלונן".

קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
קופנגן תאילנד/אתר רשמי, אריק רוזנטל
קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
קופנגן תאילנד/אתר רשמי, אריק רוזנטל

מחכים לחזרתן של מסיבות הפול מון

בשבועות האחרונים תאילנד מתחילה גם כן לחזור לשגרה באופן הדרגתי. מסעדות ומקומות בילוי מסוימים נפתחו מחדש, תחת הנחיות ומגבלות על ריחוק חברתי וחבישת מסיכה. מוסדות החינוך צפויים להיפתח מחדש ב-1 ביולי ולפי פרסומים באמצעי התקשורת המקומיים, תאילנד מתכוונת לפתוח את השמיים לטיסות נכנסות בתחילת יולי.

לוי מוסיף כי, "האי רגוע כמו שהוא תמיד רגוע. כרגע האווירה היא הרבה יותר נעימה ויותר פתוחה כי האתרים נפתחו, המסעדות, החנויות, אז הרבה יותר כיף, אבל גם לפני כן היה מאוד מאוד נעים, כי החופים היו פתוחים, כולם הלכו לים, תוך שמירת מרחק כמובן, אבל בסופו של דבר עשינו כל מה שרצינו".

בקופנגן, רבים מחכים לחזרתן של מסיבות הפול מון המפורסמות. בינתיים, שוק הלילה של שבת נפתח מחדש לפני שבוע והמסעדות מתחילות שוב להתמלא, וזה כבר ממש סימן של חזרה לשגרה.

עקבו אחר המסע המשפחתי בעולם של משפחת רוזנטל

קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
קופנגן תאילנד/אתר רשמי, אריק רוזנטל
קופנגן תאילנד. אריק רוזנטל, אתר רשמי
קופנגן תאילנד/אתר רשמי, אריק רוזנטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully