וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תקווה: האי התאילנדי שיקבל תיירים מחוסנים החל מאוקטובר

חוסנתם? יש לנו חדשות טובות עבורכם: באי הפופולרי פוקט מתכננים לאפשר לתיירים מחוסנים להגיע, ללא צורך בבידוד של 14 ימים, כמו בשאר המדינה. "איננו יכולים עוד לחכות. אם נמתין - לא נשרוד", אומרים באי

מלון Four Seasons Golden Triangle פוקט בתאילנד/צילום: Four Seasons Hotels and Resorts

האי התאילנדי פוקט (Phuket), הנחשב לאחד מיעדי התיירות הגדולים והפופולריים ביותר בתאילנד בקרב תיירים, טומן בחובו חופים ציוריים, חיי לילה שוקקים ואתרי נופש מפוארים. בימים אלו פורסם כי הרשויות באי עשויות להקל על תיירים שכבר קיבלו את חיסון הקורונה.

אתר Insider מדווח כי בפוקט מתכוונים לרכוש מספר גדול של מנות חיסון, במטרה לחסן כ-70 אחוזים מ-400 אלף תושביו, עד לתחילת חודש ספטמבר 2021. המטרה היא להגיע בכך לחסינות עדר של האוכלוסייה המקומית, כאשר רכישת החיסונים תמומן על ידי לשכת המסחר של פוקט, איגוד התיירות של האי וכן מספר קבוצות עסקיות.

"איננו יכולים עוד לחכות. אם נמתין - לא נשרוד" אומר לכתבים בהומיקיטי רוקטאנגם, נשיא התאחדות התיירות של פוקט. "אם נחמיץ את שיא עונת התיירות הקרובה, ניאלץ לחכות שנה נוספת".

חוף קאטה, פוקט, תאילנד. ShutterStock
המטרה לחסן כ-70% מ-400 אלף תושבי האי עד ספטמבר. חוף בפוקט/ShutterStock

ההכנסות מתיירות ירדו מ-64 ל-28 מיליארד דולר ב-2020

התוכנית, שזכתה לכינוי "ראשון לאוקטובר בפוקט", עדיין נדרשת באישור ממשלת תאילנד. אם אכן תאושר, יירכשו מנות חיסון המיוצרות בסין. אלו, על פי הדיווחים, מספקות יעילות של 50.4 אחוזים בפני הנגיף.

עוד נמסר כי תאילנד הכריזה כי תחל בתוכנית החיסון הלאומית ב-14 בפברואר, עם החיסון הבריטי אסטרהזניקה, שיעילותו 82 אחוזים. עם זאת, גורמי בריאות במדינה סבורים כי תאילנד תגיע לחסינות עדר רק במהלך שנת 2022.

בדומה למדינות רבות בעולם שכלכלתן מתבססת במידה ניכרת על תיירות, גם בתאילנד נרשמה פגיעה משמעותית עקב התפרצות נגיף הקורונה. בשנת 2019 ביקרו במדינה קרוב ל-40 מיליון תיירים, והכניסו לקופת המדינה יותר מ-64 מיליארד דולר, שהם 11 אחוז מהתמ"ג. לעומת זאת, בשנת 2020, הכנסות המדינה מתיירות ירדו לפחות מ-28 מיליארד דולר. אלו נבעו ברובן מתיירות פנים.

עוד בוואלה!

תאילנד וקפריסין הודיעו שהן נפתחות לתיירים, כולל מישראל

לכתבה המלאה
האי פוקט תאילנד. ShutterStock
עדיין נדרש אישור של ממשלת תאילנד, אבל זה בדרך. האי פוקט/ShutterStock

התיירים נרתעו מהמגבלות - ולא הגיעו

גבולות המדינה נסגרו לתיירים החל מחודש מרץ ועד אוקטובר 2020, כאשר באוקטובר נפתחה שוב המדינה לתיירים באופן מוגבל ובכפוף לאשרות תיירות ייעודיות. עם זאת, תיירים רבים נרתעו מההגבלות של בידוד של 14 ימים עם ההגעה למדינה, מה שגם מחייב הוצאה כספית ניכרת. הסיבה: הבידוד הוא על חשבון התיירים, ומחירו מתחיל בכ-1,240 דולר ומגיע עד ל-10,000 דולר.

ג'סדה סריביצ'יאן, מנהלת הכספים של מלון Clover בפוקט, אומרת כי מעולם לא ראתה את פוקט כה שקט מזה 20 שנה. "אנו זקוקים למבקרים מהעולם. אנחנו כלל לא חושבים על להרוויח אלא בעיקר על למזער את הנזקים. כל עוד מגבלות הסגר קיימות - תיירים לא יגיעו לכאן".

כאמור, אם התוכנית תאושר, התיירים יוכלו לבקר בפוקט ללא צורך בבידוד וללא מגבלות, בתוך חודשים ספורים בלבד. ברשות התיירות הלאומית של תאילנד לא סיפקו תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully